AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Del Skrevet 16. februar 2023 hei lurer på hva som er best å bruke for fjerning av svartmugg i vegger og taket. Fordi jeg har svartmugg som jeg tror oppstod pga av kondens/dårlig utlufting. Når er jeg sikker på at mine helseproblemer kommer av svartmugg. Jeg synes ikke klor er det beste alternativet fordi det står i internettet. Og jeg har brukt eddik 7% og det hjalp ikke. jeg vil ha det bort! siden jeg tror jeg puster det inn og jeg hadde ikke kunnskap om dette før så jeg har levd med det i flere år og jeg har før noen ganger dusjet i 1 time og 30 min så det er nok foråsaket av meg. noen eksperter?? Anonymkode: 27403...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #2 Del Skrevet 16. februar 2023 I de tilfeller muggsopp har infisert materiale som f.eks gipsvegger/sponplater, så må materialet byttes. Hvis det er overfladisk så kan det vaskes med klorin, men dette er kun hvis det er overfladisk. Årsaken til muggsoppen må fjernes. Hvis dette er på badet, så er det fordi det er for dårlig avtrekk. Mekanisk avtrekk må etableres, dette er utleiers ansvar hvis du leier. Er dette et gammelt bad så kan det godt være at det er mugg i vegger også, som man ikke ser. Du kan midlertidig også bruke en avfukter på badet, hvis du har kontaktuttak som kan fungere. Å dusje i 1,5 time er jo ganske...vilt? Og ja, muggsopp er svært helsefarlig. Anonymkode: cf8de...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I de tilfeller muggsopp har infisert materiale som f.eks gipsvegger/sponplater, så må materialet byttes. Hvis det er overfladisk så kan det vaskes med klorin, men dette er kun hvis det er overfladisk. Årsaken til muggsoppen må fjernes. Hvis dette er på badet, så er det fordi det er for dårlig avtrekk. Mekanisk avtrekk må etableres, dette er utleiers ansvar hvis du leier. Er dette et gammelt bad så kan det godt være at det er mugg i vegger også, som man ikke ser. Du kan midlertidig også bruke en avfukter på badet, hvis du har kontaktuttak som kan fungere. Å dusje i 1,5 time er jo ganske...vilt? Og ja, muggsopp er svært helsefarlig. Anonymkode: cf8de...d9d jeg er ikke den samme fra den andre tråden Anonymkode: 27403...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg er ikke den samme fra den andre tråden Anonymkode: 27403...af3 Spiller ingen rolle, infoen gjelder uavhengig av det. Anonymkode: cf8de...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg er ikke den samme fra den andre tråden Anonymkode: 27403...af3 ?? Anonymkode: aa410...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #6 Del Skrevet 16. februar 2023 Virkon S, kjøpes på Felleskjøpet. Anonymkode: ebc4f...6ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #7 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Virkon S, kjøpes på Felleskjøpet. Anonymkode: ebc4f...6ae takk! hadde du svartmugg og du fikk det vekk med virkon S hvilken kjøpte du? hvordan brukte du? Anonymkode: 27403...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. februar 2023 #8 Del Skrevet 17. februar 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes ikke klor er det beste alternativet fordi det står i internettet. Og jeg har brukt eddik 7% og det hjalp ikke. Så du føler ikke for at klor er bra til å drepe soppsporer fordi du har lest det på internett... Har du lest beskrivelsen av VirkonS og hvilke steder det brukes? "Bredspektret desinfeksjonsmiddel for bruk i stall, fjøs, svinehus, hønsehus, klekkerier, dyreklinikker, transportkjøretøy m.m. I tillegg god effekt ved desinfeksjon av potet- og grønnsakslager og formål knyttet til disse." 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #9 Del Skrevet 17. februar 2023 newman01 skrev (7 minutter siden): Så du føler ikke for at klor er bra til å drepe soppsporer fordi du har lest det på internett... Har du lest beskrivelsen av VirkonS og hvilke steder det brukes? "Bredspektret desinfeksjonsmiddel for bruk i stall, fjøs, svinehus, hønsehus, klekkerier, dyreklinikker, transportkjøretøy m.m. I tillegg god effekt ved desinfeksjon av potet- og grønnsakslager og formål knyttet til disse." Så enig så enig. Jeg har årevis av erfaring med inneklima og muggsopp, og klor er det man bruker mest - hvis det er overfladisk på vaskbart materiale. Er materialet infisert innunder overflaten, så må det byttes. Anonymkode: cf8de...d9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. februar 2023 #10 Del Skrevet 17. februar 2023 Jeg fikk litt svartsopp på et soverom hvor som ikke ble varmet opp og hvor det ble litt fuktig. Vasket overflaten med kloring til alt var vekk og satte på svak varme. Problemet kom aldri tilbale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå