AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Skrevet 16. februar 2023 Hei! Jeg leier leilighet i et hus hvor utleier selv ikke bor. I perioder har jeg manglet varmtvann og til tider vann også. Det er sprekk i røret til en av leiligheten over meg, som har lekket og laget vannskade i gulvet til denne leiligheten og altså i mitt tak. Da jeg flyttet inn ble jeg lovet nøkkel til en bod hvor jeg kan ha vaskemaskin og den har jeg enda ikke fått nøkkel til. Jeg kan ikke ha vaskemaskin på badet, heller ikke i mini variant, siden baderommet er såpass lite. Pga alle mangler så diskuterer jeg med huseier om at jeg føler jeg betaler altfor mye med tanke på alle mangler, mye er fortsatt ikke rettet opp i. Huseier driver da og truer meg i forhold til utkastelse hvis jeg ikke betaler fullt. Noen som vet om mine rettigheter her? Jeg vil selvfølgelig finne meg ny leilighet, men det er ikke lett med tanke på at jeg har Nav garanti. Anonymkode: 52300...0ef
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #2 Skrevet 16. februar 2023 Om huseier ikke utbedrer vannlekkasje så kan det bli alvorlig mugg i leiligheten og du kan bli syk. Kanskje du kan melde deg inn i leieboerforeningen og få hjelp der: https://www.leieboerforeningen.no/ Anonymkode: 565bc...973 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Skrevet 16. februar 2023 Huseier er lovmessig pliktig til å holde utleiebolig i forsvarlig stand. Dvs han må utbedre lekkasjer, muggsopp, sørge for tilstrekkelig ventilasjon, etc. Dette står i husleieloven. Du kan true med advokat og krangle, eller du kan finne deg et nytt sted å bo. Du kan holde tilbake husleie ved vesentlig mislighold av kontrakten, og dette grenser til det. Anonymkode: c6029...89a 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Skrevet 16. februar 2023 Hvem i all verden er alle disse utleierne som tilsynelatende mangler både anstendighet og folkeskikk? Anonymkode: 19bd8...809 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvem i all verden er alle disse utleierne som tilsynelatende mangler både anstendighet og folkeskikk? Anonymkode: 19bd8...809 De er det jammen nok av! Anonymkode: f5944...ba6 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #6 Skrevet 16. februar 2023 Til ts: Samme hvilke rettigheter du har kommer du bare ikke videre. Rettigheter til leieboere er bare fine ord på et papir, ingen hjelper deg og du har ingen å henvende deg til i en slik situasjon som faktisk kan hjelpe deg. Flytt snarest mulig. Anonymkode: f5944...ba6 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #7 Skrevet 16. februar 2023 Jeg ville også flyttet, ts. Det er kanskje vanskeligere med NAV-garanti, men ikke umulig. Jeg har bodd mange steder, og bare ett sted betalte jeg depositum. Det finnes faktisk fortsatt dem som ikke ber om det, og som stoler på folk. Kan du spare litt til depositum kanskje, så du har i fremtiden? Ja jeg vet det er vanskelig når man er på NAV, ikke mye å spare da.... Anonymkode: 565bc...973 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #8 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvem i all verden er alle disse utleierne som tilsynelatende mangler både anstendighet og folkeskikk? Anonymkode: 19bd8...809 Er du overrasket? Hvor mange kriminelle blant de finnes, tror du? Det er ekstremt mange. Overgripere, trakasserende pervoer som har skjult kamera i leilighetene. Det er ikke få av de. Anonymkode: 097c4...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #9 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du overrasket? Hvor mange kriminelle blant de finnes, tror du? Det er ekstremt mange. Overgripere, trakasserende pervoer som har skjult kamera i leilighetene. Det er ikke få av de. Anonymkode: 097c4...2a7 Det var da voldsomt til ufint angrep på en gruppe mennesker som driver med utleie av leiligheter. Går ut fra at du har dokumentasjon på at utleiere er " Overgripere, trakasserende pervoer som har skjult kamera i leilighetene". Anonymkode: a9215...82c 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #10 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du overrasket? Hvor mange kriminelle blant de finnes, tror du? Det er ekstremt mange. Overgripere, trakasserende pervoer som har skjult kamera i leilighetene. Det er ikke få av de. Anonymkode: 097c4...2a7 Selv om du er frustrert, er det ingen grunn til å overdrive så voldsomt. Tviler sterkt på at det er «ekstremt mange» kriminelle utleiere. Jeg er bare oppgitt over at det tydeligvis finnes så mange som skamløst leier ut objekter som de trolig ikke ville bodd i selv, en gang, med råte, mugg og vannskader. Anonymkode: 19bd8...809 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå