Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får oppfølging av sykehus, grunnet helse og har derfor vært hyppigere til kontroll i det siste. Jeg tok magemål for ca en uke siden, og nytt denne uken. Da har magemålet stått helt på samme sted. Tok ultralyd for å sjekke vekst på baby for en uke siden og alt var fint. Er det normalt at målet kan stå stille? 

Anonymkode: 13f91...2b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger det kurven eller har det flatet ut? Bruk appen symfyse-fundus fra st.Olav. 

Anonymkode: ee83b...997

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Følger det kurven eller har det flatet ut? Bruk appen symfyse-fundus fra st.Olav. 

Den har flatet helt ut 

Skrevet

Sa de ikke noe på sykehuset da? Hvis de hadde vært bekymret så hadde de nok vurdert igangsettelse / keisersnitt siden barnet er ferdig utviklet :)  

Anonymkode: 376e7...57f

Skrevet

Sykehuset lar det nok ikke gå så lang tid med utflatende kurve før de setter deg i gang. Hos meg ble vi fulgt tett, 2 ul i uka i ca to uker, før jeg de plukket hen ut. 

Anonymkode: 0d31d...e64

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Den har flatet helt ut 

Om de ikke har sagt noe, så hadde jeg ikke bekymret meg. Men tenker du mye på det så ta en telefon til føden i morgen og hør :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sykehuset lar det nok ikke gå så lang tid med utflatende kurve før de setter deg i gang. Hos meg ble vi fulgt tett, 2 ul i uka i ca to uker, før jeg de plukket hen ut. 

Anonymkode: 0d31d...e64

Joda, så lenge de foretar vekstestimeringer og avdekker at veksten er normal/øker på selve babyen så er ikke magemålet i seg selv noe de setter i gang for. Det kan skje pga feilmålinger eller at babyen har lagt seg annerledes. Magemålet skal også slike litt mindre på slutten. 

Så lenge de har sjekket vekst av selve babyen og konkludert med at videre oppfølging ikke er nødvendig så er det ikke noe å tenke på.

Anonymkode: 213d1...01e

Skrevet

Var det samme person som målte? Jeg hadde flere forskjellige jordmødre med andremann, og da hoppet symfysemålet litt opp og ned. Ble forklart at de ikke nødvendigvis måler helt likt, de kan stramma målebåndet forskjellig f.eks. Mitt gikk forresten litt ned på slutten med en av mine, ingen som ble bekymret da heller 😊

Anonymkode: 57907...dd2

Skrevet

så nærme termin så kan det hende at baby har lagt seg godt nedi bekkenet også. 

Anonymkode: 50c57...619

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...