AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Skrevet 16. februar 2023 Jeg får oppfølging av sykehus, grunnet helse og har derfor vært hyppigere til kontroll i det siste. Jeg tok magemål for ca en uke siden, og nytt denne uken. Da har magemålet stått helt på samme sted. Tok ultralyd for å sjekke vekst på baby for en uke siden og alt var fint. Er det normalt at målet kan stå stille? Anonymkode: 13f91...2b9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #2 Skrevet 16. februar 2023 Følger det kurven eller har det flatet ut? Bruk appen symfyse-fundus fra st.Olav. Anonymkode: ee83b...997
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Følger det kurven eller har det flatet ut? Bruk appen symfyse-fundus fra st.Olav. Anonymkode: ee83b...997 Den har flatet helt ut Anonymkode: 13f91...2b9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Skrevet 16. februar 2023 Sa de ikke noe på sykehuset da? Hvis de hadde vært bekymret så hadde de nok vurdert igangsettelse / keisersnitt siden barnet er ferdig utviklet Anonymkode: 376e7...57f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Skrevet 16. februar 2023 Sykehuset lar det nok ikke gå så lang tid med utflatende kurve før de setter deg i gang. Hos meg ble vi fulgt tett, 2 ul i uka i ca to uker, før jeg de plukket hen ut. Anonymkode: 0d31d...e64
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #6 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Den har flatet helt ut Anonymkode: 13f91...2b9 Om de ikke har sagt noe, så hadde jeg ikke bekymret meg. Men tenker du mye på det så ta en telefon til føden i morgen og hør Anonymkode: ee83b...997
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #7 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykehuset lar det nok ikke gå så lang tid med utflatende kurve før de setter deg i gang. Hos meg ble vi fulgt tett, 2 ul i uka i ca to uker, før jeg de plukket hen ut. Anonymkode: 0d31d...e64 Joda, så lenge de foretar vekstestimeringer og avdekker at veksten er normal/øker på selve babyen så er ikke magemålet i seg selv noe de setter i gang for. Det kan skje pga feilmålinger eller at babyen har lagt seg annerledes. Magemålet skal også slike litt mindre på slutten. Så lenge de har sjekket vekst av selve babyen og konkludert med at videre oppfølging ikke er nødvendig så er det ikke noe å tenke på. Anonymkode: 213d1...01e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #8 Skrevet 16. februar 2023 Var det samme person som målte? Jeg hadde flere forskjellige jordmødre med andremann, og da hoppet symfysemålet litt opp og ned. Ble forklart at de ikke nødvendigvis måler helt likt, de kan stramma målebåndet forskjellig f.eks. Mitt gikk forresten litt ned på slutten med en av mine, ingen som ble bekymret da heller 😊 Anonymkode: 57907...dd2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #9 Skrevet 16. februar 2023 så nærme termin så kan det hende at baby har lagt seg godt nedi bekkenet også. Anonymkode: 50c57...619
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå