AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Skrevet 16. februar 2023 Jeg og mannen har vært sammen i 16 år. Vi har tre barn og generelt har vi det veldig fint. Eneste er at jeg er lite ambisiøs av meg, og generelt veldig tilfreds med livet som tobarnsmor og i en vanlig jobb. Mannen min er veldig karriererettet og veldig flink i jobben sin. Han får mye anerkjennelse, priser og oppnåelser. Dette er fint for han og ikke noe som preger oss i vårt daglige liv. Problemet mitt er det at folkene rundt oss, og da særlig min familie, venner og hans familie har satt han litt på gullstol og tenker at han er helt fantastisk. De påpeker ofte at jeg er så heldig, at han er en catch og at jeg nærmest aldri kunne gjort det bedre. Alle nye i familien sier det første de tenkte var hvor smart han er. De kan si at andre er flinke, men og legge på at, «men ingen er vel så flink som …». Dette har gjort at jeg har begynt å bli litt bitter. Jeg er litt lei av at alle skryter sånn av ham og aldri sier noe fint om meg. Jeg føler meg litt liten egentlig. Jeg har nesten begynt å bli litt bitter på partner og ikke unne han oppnåelser. Vil ikke ha det sånn, men er vanskelig å unngå. er det noen som har vært i lignende relasjoner eller forhold og vil fortelle? Anonymkode: a612a...c33 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #2 Skrevet 16. februar 2023 Ja. Har vært i begge situasjon. Snakk med han om dette. De andre kan du ikke gjøre noe med. Min partner snakket med meg om dette og det syntes jeg var så fint og modent og jeg forstod det så godt for jeg likte jo den anerkjennelsen jeg fikk og skjønte at han syntes det var kjipt innimellom. Det er enklere å være stolt av en person når man også er ærlig om sånt, så lenge de tar det bra. Anonymkode: 9624e...70b 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Skrevet 16. februar 2023 Jeg har en mann som har klatret mye og gjør det veldig bra, men aldri opplevd at noen har skrytt ekstremt mye av han og sagt jeg er veldig heldig eller noe sånt. Har aldri følt meg mindre verdt fordi han gjør det bra, jeg vet selv jeg kan få ulike roller også men unngår det fordi det er ikke så viktig for meg og jeg liker meg best i bakgrunnen. Synes det høres rart ut at alle skryter av han hele tiden og sier du er veldig heldig som har han. Folk som sier sånt må være mentalt tilbakestående. Anonymkode: b1f27...4ca 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Skrevet 16. februar 2023 Høres mer ut som det er familien din det er noe rart med, hvis de skryter mer av svigersønnen enn av dattera si. Anonymkode: 057c1...c2c 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Skrevet 16. februar 2023 Jeg har alltid tenkt på slike ting som resultat av at enkelte mennesker bare har lav terskel for hva som er stas og supert. Jeg bryr meg ikke om en medalje, ofte kan organisasjonen som gir medlajen selv ønske oppmerksomhet ved å gi den til en anerkjent person. Dersom noen påpeker hvor heldig du er, så hadde jeg tenkt at de har begrenset kapasitet for forståelse for hvordan mennesker fungerer. Å gjøre det bra karrieremessig er kun det. Det sier ingenting om en person, hans evner eller verdier. Det er heller ikke alltid personer som blir idealisert liker det, de kan føle at de er distansert fra andre mennesker som har urealistiske syn på dem og deres evner Hva syntes din partner om dette? Anonymkode: 6af0a...f1c 1 1 3
Gjest ti10 Skrevet 16. februar 2023 #6 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har en mann som har klatret mye og gjør det veldig bra, men aldri opplevd at noen har skrytt ekstremt mye av han og sagt jeg er veldig heldig eller noe sånt. Har aldri følt meg mindre verdt fordi han gjør det bra, jeg vet selv jeg kan få ulike roller også men unngår det fordi det er ikke så viktig for meg og jeg liker meg best i bakgrunnen. Synes det høres rart ut at alle skryter av han hele tiden og sier du er veldig heldig som har han. Folk som sier sånt må være mentalt tilbakestående. Anonymkode: b1f27...4ca Ja, jeg synes også dette høres veldig rart ut. Vi er jo alle så mye mer enn jobben vår, og at folk skal henge seg opp i at en person i familien/omgangskretsen gjør det bra karrieremessig og skryte hemningsløst av ham, det sier meg at de som skryter sånn, må være veldig overfladiske og/eller ha noen slags underdanighetskomplekser.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #7 Skrevet 16. februar 2023 Føler du virkelig ikke at din egen familie og dine egne venner verdsetter deg, ts? Anonymkode: 057c1...c2c
Andro Skrevet 16. februar 2023 #8 Skrevet 16. februar 2023 Størst av mennesker er den som gleder seg over andres suksess 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #9 Skrevet 16. februar 2023 Er slik her også. Mannen min er ekstremt vellykket i sin karriere, får mange muligheter og «alle» vil jobbe med ham. Jeg er ambisiøs selv, men det drukner i forhold til ham. Sjeldent noen spør meg om min jobb, min karriere, min utvikling, det kan være 20 sekunder høflighetsprat før det dreies over på ham igjen. Dette gjelder både familie og venner. Men heldigvis er han veldig ydmyk og er ikke glad i skryt, så det tones ned av seg selv. Jeg har dog innsett at det er kun jeg som må være interessant for meg selv, så jeg trenger ikke anerkjennelsen for å være stolt av det jeg har oppnådd. Jeg drar heller ut med venninner hvor fokuset ikke blir på partnere, og prøver finne roen i at det jeg gjør er mer enn bra nok. Vet jeg vi skal i en situasjon hvor det omtrent blir faglig «runkering» så selger jeg for at det a) serveres alkohol og b) finnes partnere utenfor fagkretsen jeg kan henge med eller c) går lenge på do x antall ganger Anonymkode: 680ff...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #10 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Føler du virkelig ikke at din egen familie og dine egne venner verdsetter deg, ts? Anonymkode: 057c1...c2c Jo, jeg føler de liker meg godt asså, men de syns bare partneren min er flinkere enn meg og smartere. Og når det har vært en følelse i veldig mange år så merker jeg at jeg begynner å bli litt bitter på han. Anonymkode: a612a...c33
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #11 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har alltid tenkt på slike ting som resultat av at enkelte mennesker bare har lav terskel for hva som er stas og supert. Jeg bryr meg ikke om en medalje, ofte kan organisasjonen som gir medlajen selv ønske oppmerksomhet ved å gi den til en anerkjent person. Dersom noen påpeker hvor heldig du er, så hadde jeg tenkt at de har begrenset kapasitet for forståelse for hvordan mennesker fungerer. Å gjøre det bra karrieremessig er kun det. Det sier ingenting om en person, hans evner eller verdier. Det er heller ikke alltid personer som blir idealisert liker det, de kan føle at de er distansert fra andre mennesker som har urealistiske syn på dem og deres evner Hva syntes din partner om dette? Anonymkode: 6af0a...f1c Han syns det er stas og koselig at de skryter av han og syns han er flink. Men han er enig i at jeg får lite fokus og at de virker veldig «blendet» av han i forhold til meg. Ikke misforstå meg, jeg ønsker ikke å få mye skryt, men jeg skulle ønske at jeg fikk samme mengde eller hvertfall lignende av min egen familie. Anonymkode: a612a...c33 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #12 Skrevet 16. februar 2023 Er han veldig utadvendt? Har inntrykk av at disse får mye mer positiv tilbakemelding enn de som er mer innadvendte. Min eks og jeg var en av hver. Da jeg så hvor mye positivt han hele tiden fikk av folk rundt så skjønte jeg at han hadde så stor selvtillit fra. Anonymkode: 9ee9a...319
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #13 Skrevet 16. februar 2023 Jeg synes både de som skryter og mannen din er litt kjipe. For mens han er ute og redder verden, regner jeg med at det er du som gjør alt det andre. Uten deg hadde han trolig ikke hatt mulighet til både familie og flott karriere, og du fortjener veldig mye ros for jobben du gjør! Anonymkode: 0780d...110 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #14 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jo, jeg føler de liker meg godt asså, men de syns bare partneren min er flinkere enn meg ... Anonymkode: a612a...c33 Men det er han vel, eller mer ambisiøs som du kaller det. Du bruker vel tida di på andre ting, som forhåpentligvis gir mening for deg og folk rundt deg. Anonymkode: 057c1...c2c
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #15 Skrevet 16. februar 2023 Bak en suksessfull mann står det en dyktig kvinne😘 Anonymkode: c9063...0ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå