AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Skrevet 16. februar 2023 Han som kan gi meg en god referanse kan jeg ikke spørre da han ikke vet at jeg har søkt på jobb. Vil ikke gjøre han urolig over noe som ikke har skjedd før det har skjedd i hvertfall. Referansen før der ble dårlig pga familiære årsaker måtte slutte før avtalt oppsigelses dato. Er det håp da? Anonymkode: 1cc55...d9b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #2 Skrevet 16. februar 2023 Du må oppgi referanser. Det trenger ikke være tidligere/nåværende leder. Det kan være en kollega, en tidligere kollega, hvem som helst du har jobbet med i løpet av det siste året helst. Om du aldri har jobbet før, kan det være en annen som kjenner deg godt, som en trener, en du har deltatt i verv med, etc. Men du MÅ oppgi referanser. Her bør du soleklart oppgi denne personen du ikke vil si det til. Anonymkode: d4281...752 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Skrevet 16. februar 2023 Uten referanser er det VELDIG vanskelig Anonymkode: fd092...9cc
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Skrevet 16. februar 2023 Jeg fikk det. Nå angrer de nok som bare pesten.. Anonymkode: 6d78e...6d3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Skrevet 16. februar 2023 Jeg hadde ikke referanser og fikk jobber likevel. Var helt ærlig på hvordan ståa var, at jeg ikke hadde hatt noe jobb og nettopp derfor ville det være så stort å faktisk få en. Mange avviste meg, men jeg fikk jobbtilbud både i butikker og i ganske flotte foretak. Blant annet ett hvor jeg skulle disponere bil og drive med skilting på vei og trafikkdirigering i team. Fikk også jobb som kundebehandler i en bygning hvor det satt masse kjendiser i samme kantine som meg. Prøvde meg i 2-3 jobber og mestret det ikke. Tok utdannelse og fikk masse praksis, og klarte å gå inn i arbeidslivet for fullt da jeg var 28. skulle jeg hørt på alt det negative hadde jeg aldri gått jobb. Nå har jeg vært i full jobb i 10 år og får ros av alle lederne om at jeg er den som alltid stiller opp, som de kan regne med og som de ikke vil miste. ha troen på deg selv og bare vær ærlig. De rette folkene vil velge deg. Bare ikke gi deg!!! Det går Anonymkode: 7a469...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #6 Skrevet 17. februar 2023 Hadde vært veldig skeptisk til å ansette noen som ikke kunne oppgi referanser. Spesielt hvis du har hatt flere jobber Anonymkode: 1d6ce...ca4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #7 Skrevet 17. februar 2023 Du bør kunne oppgi NOEN som referanse. Om så en kollega (bare avtal det først). Si at det er denne personen som best kan si hvordan du utfører dine oppgaver osv. Det gjorde ei venninne av meg da hun knapt hadde sett lederen den tiden hun var der, å hun fikk jobb. Anonymkode: c4f31...733
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #8 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Han som kan gi meg en god referanse kan jeg ikke spørre da han ikke vet at jeg har søkt på jobb. Vil ikke gjøre han urolig over noe som ikke har skjedd før det har skjedd i hvertfall. Referansen før der ble dårlig pga familiære årsaker måtte slutte før avtalt oppsigelses dato. Er det håp da? Anonymkode: 1cc55...d9b Hvis grunnen til at du ikke vil oppgi fin nåværende leder er at du ikke vil gjøre ham urolig, så er det på tide å tenke litt mer på seg selv! Helt seriøst, hvis det er det som kan gi deg en ny jobb - så får arbeidsgiver tåle litt uro altså! En hver arbeidsgiver vet at livet endrer seg og at folk søker nye jobber. Er vedkommende en ålreit person er det ikke et problem! Anonymkode: c3a8c...2f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå