Gå til innhold

Jeg blør så mye!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste månedene har mensen vært et mareritt, startet med menskopp for et år siden og kan nå måle hvor mye blod som kommer. Jeg er på dag 3 nå og har blødd 150 ml! Googler jeg mengde blod er normalen 30 ml... Skikkelig flaut når mensen kommer, blør ned sengen og mannen kan ikke unngå å se. Går man til legen med sånne ting? Noen erfaringer?

Anonymkode: c19d5...aa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal du ta opp dette med legen din.

Anonymkode: 972d1...d90

• Nyttig 1
Skrevet

Gå til legen. 

Anonymkode: 091e9...6b1

Skrevet

Selvfølgelig går du til legen med "sånne ting". Noe så enkelt og ufarlig som en muskelknute i livmoren kan gi store blødninger. Bare sånn at du ikke trenger å tenke at det er noe farlig, for det må det ikke være.

Anonymkode: c0cde...c2c

• Nyttig 1
Skrevet

Lege. Finnes medisiner og operasjon om det trengs.

Anonymkode: 0f2c0...84f

Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er og om dere har barn eller ønsker det eventuelt.

Jeg fossblødde i mange runder over flere år, jernlager på null, det rant ned på gulvet og jeg kunne ikke være mer enn maks 20-30 minutter unna et toalett, og selv da gikk det galt. Mannen min hadde bare vondt av meg og brydde seg ingenting om blodige senger og gulv, og det gjør neppe din mann heller, så akkurat DET ville jeg lagt fra meg! Var tom for jern, kunne ikke gå ut av døra mens det sto på (og det varte ofte i uker).

Hadde fått de barna jeg skulle, og ble henvist til reduksjon av livmorslimhinnen for et år siden. Har ikke blødd siden, og det er et helt nytt liv. Prøvde hormonspiral blant annet, men blødde dem bare ut gang på gang.

Det finnes også tabletter, Cyklokapron (eller noe tilsvarende) som kan hjelpe. Men ja, gå til legen! Det er umenneskelig å drive på sånn i lengden!

Anonymkode: a9ffc...69f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...