Gå til innhold

Medisiner mot/for angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er riski å spørre om dette på et forum, da det sikkert er haugevis med erfaringer.

Kunne skrevet mye, men tar kortversjonen😄Ble utredet for adhd i voksen alder, brukt adhd medisiner i 10 år. Har pratet med legen min for sliter endel med angst. Han anbefalte meg p prøve Buspirone tror jeg det var🤔Greia mi er bare den at jeg er SYKELIG redd for bivirkninger! Vet jeg ikke bør tråle bivirkningslister, men det klarer jeg ikke la være!

Jeg er redd for bivirkninger som vektøkning, psykose, redusert sexlyst osv. Aller mest er jeg redd for bivirkninger som går på psyken. At man faktisk kan bli psykotisk og sånt. 
Jeg er ekstremt sensitiv og det skal ikke mye til for at jeg merker ting på kroppen. Blir feks skjelven i kroppen etter en slurk koffein, bare et av mange eksempler da. 

Håper noen har noen erfaringer de vil dele😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også skjelvinger av koffein, og har dårlige erfaringer med medisiner som p-piller og antibiotika. Jeg velger derfor alltid en  naturlig tilnærming om jeg kan, og det som har hjulpet meg med angst og depresjon er Anthony William's protokoller. Det er for det meste kostomlegging, samt helt ufarlige tilskudd som B12, sink, c-vitamin osv, og urter.

Anonymkode: 11bbc...5d2

Skrevet
Mocca86 skrev (18 minutter siden):

Vet det er riski å spørre om dette på et forum, da det sikkert er haugevis med erfaringer.

Kunne skrevet mye, men tar kortversjonen😄Ble utredet for adhd i voksen alder, brukt adhd medisiner i 10 år. Har pratet med legen min for sliter endel med angst. Han anbefalte meg p prøve Buspirone tror jeg det var🤔Greia mi er bare den at jeg er SYKELIG redd for bivirkninger! Vet jeg ikke bør tråle bivirkningslister, men det klarer jeg ikke la være!

Jeg er redd for bivirkninger som vektøkning, psykose, redusert sexlyst osv. Aller mest er jeg redd for bivirkninger som går på psyken. At man faktisk kan bli psykotisk og sånt. 
Jeg er ekstremt sensitiv og det skal ikke mye til for at jeg merker ting på kroppen. Blir feks skjelven i kroppen etter en slurk koffein, bare et av mange eksempler da. 

Husk at alle medikamenter mot psykiske plager har bivirkninger som kan gå utover psyken. Du må også skille på veldig vanlige og sjeldne bivirkninger. Å høre erfaringer vil nok gjøre angsten din verre, stol heller på legen og oppfølgingen du får. 

Livsstilsmessig kan du jo kutte ut koffein hvis det gjør deg dårlig, passe på å få inn litt fysisk aktivitet og jobbe med stressmestring. 

Anonymkode: 4191e...3f0

Skrevet

Får du bivirkninger så slutter du. Det er ikke verre enn det.

Anonymkode: 4a6d6...98e

Skrevet

Hvorfor er du redd for bivirkninger? Hvis du merker at du får rare tanker eller begynner å legge på deg så slutter du jo igjen. Dette går fint. :)

Kanskje du kan snakke litt med legen din om bivirkningene, at du er bekymret og om det er noe du bør være obs på. Så bestemmer du deg for at du følger rådet til legen.

Anonymkode: 2d473...6b8

Skrevet
Mocca86 skrev (5 timer siden):

Koffein trigger angst, er sentralstimulerende. Så de bør du kutte helt ut.

Ville heller ikke startet med noe, fokuser på kosthold og fysisk aktivitet. Lær deg rent kosthold....helt sukkerfritt, kun råvarer. Null ferdigmat. Dette vil hjelpe deg mye.

Hold deg langt unna stimulanter som Sukker, koffein, nikotin og alkohol/annen rus. Spis moderat med stivelse.

Anonymkode: bd9db...63d

Skrevet

Medisin nr 1 gir angst og nå vil du ta medisin nr 2 for angst men er redd bivirkningene av den? Det er en kjentsak at adhd medisiner gur økt angst. 

Anonymkode: c54ab...503

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...