AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Skrevet 16. februar 2023 Hvorfor stadig dette spørsmålet? "Ble jeg voldtatt?" Er det ikke deg selv som kvinne som skal vurdere dette? Fordi kvinnen skal få spille offer? Det er alltid synd på kvinnen? Anonymkode: 1f414...d69
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #2 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor stadig dette spørsmålet? "Ble jeg voldtatt?" Anonymkode: 1f414...d69 I den grad dette spørsmålet "stadig" blir stilt, så er det vel fordi de vet at det alltid blir stilt spørsmål om alt fra hva hun hadde på seg til om hun kjente mannen i fra før. Når samfunnet alltid er skeptisk til voldtektsofre og prøver å finne årsaker til at offeret har skyld i dette selv, så blander ofte angsten for å bli mistenkeliggjort seg med skamfølelsen og redselen som følger med det å bli voldtatt. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke deg selv som kvinne som skal vurdere dette? Anonymkode: 1f414...d69 Jo, det burde være sånn. Dessverre er det alltid mange som gjerne vil være med å bestemme, og som mener de vet bedre enn offeret om det egentlig var voldtekt. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi kvinnen skal få spille offer? Anonymkode: 1f414...d69 Hvis kvinnen har blitt voldtatt, så er hun et offer. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er alltid synd på kvinnen? Anonymkode: 1f414...d69 Hvis kvinnen har blitt voldtatt ja. Da er det synd på henne. Normale folk viser empati og sympati for offeret, uansett hvem det er. Dersom kvinner voldtar eller lyver om å ha blitt voldtatt så er det selvsagt ikke synd på henne. Merkelig at du har lagt disse spørsmålene på skråblikk, når de er så vage og tydelig har en dårlig skjult agenda. Jeg forventer mer brodd og rett på sak når man er på skråblikk og generaliseringer. Anonymkode: 2f3c6...549 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Skrevet 17. februar 2023 Fordi det er loven som setter kriteriene for når det er voldtekt. Hver enkelt kan ikke bestemme selv når de synes loven skal gjelde eller ikke. Anonymkode: cb259...f77 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 Nei, det var et godt spørsmål gitt Anonymkode: 61fe6...49b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #5 Skrevet 18. februar 2023 Hvorfor har du lagd en tråd for å rakke ned på kvinner i forbindelse med voldtekt? Både menn og kvinner blir voldtatt, og mange er usikre på hva de ble utsatt for fordi vi har et bilde av at voldtekt skjer med makt og vold av en fremmed fæl person, mens det i realiteten oftest skjer av noen man kjenner og stoler på og noen ganger til og med liker eller har en relasjon til. Å bli voldtatt er traumatisk og det er vanskelig å bearbeide, mange forteller seg selv at det ikke var en voldtekt fordi de syns sannheten er for ille, for ingen vil være et voldtektsoffer. Sånn, da legger vi den død. Dust! Anonymkode: 22472...e0b 2
Helene1982 Skrevet 18. februar 2023 #6 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 13.56): Hvorfor stadig dette spørsmålet? "Ble jeg voldtatt?" Er det ikke deg selv som kvinne som skal vurdere dette? Fordi kvinnen skal få spille offer? Det er alltid synd på kvinnen? Anonymkode: 1f414...d69 Noen kan lure om de har blitt voldtatt mens de har sovet eller ikke vært i stand til å gjøre rede for seg selv. det er ikke opp til en kvinne å avgjøre dette juridisk, det er opp til retten om hun anmelder. Det er mange som tror at voldtekt kun foregår ved at en mann hopper gjennom en busk og voldtar en fremmed kvinne med bruk av vold, men de fleste voldtekter skjer på fest eller sammen med en hun stoler på. Det er ingen som spiller offer om man blir voldtatt. Jeg synes det er synd på mennesker som opplever voldtekt enten det er kvinner eller menn. Jeg forstår ikke mennesker som ikke forstår hvor forferdelig det er å bli utsatt for en voldtekt og som i det hele tatt diskuterer om det er synn på kvinner som blir voldtatt. Jeg var ikke klar over at vi var der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå