AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Skrevet 16. februar 2023 Jeg skal kanskje leie et sted der det skal være inkludert wifi, men når jeg kommer dit og ser så er det 30 meter til huset der ruteren er. Kan dette fungere? De sa at den som hadde bodd der før hadde brukt wifien. Men dette var en eldre dame, så hun brukte det vel ikke så mye som jeg gjør.... Hva er folks erfaringer? Anonymkode: 4e35a...1d1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #2 Skrevet 16. februar 2023 Det vil være veldig ustabilt hvis det i det hele tatt er signal, for å få det til å fungere sånn nogen lunde stabilt så er det nødvendig med sendere/forsterkere eller dra kabel. Beste er uansett at du ordner deg med eget nett, er en stor uting når utleiere deler nettet sitt og liksom gjør det til en fordel at nett er inkludert i leien. Anonymkode: da72b...484
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det vil være veldig ustabilt hvis det i det hele tatt er signal, for å få det til å fungere sånn nogen lunde stabilt så er det nødvendig med sendere/forsterkere eller dra kabel. Beste er uansett at du ordner deg med eget nett, er en stor uting når utleiere deler nettet sitt og liksom gjør det til en fordel at nett er inkludert i leien. Anonymkode: da72b...484 Ja det var det de gjorde nemlig... Jeg har opplevd at det har vært god dekning 12 meter unna, men dette er jo en helt annen avstand.... TS Anonymkode: 4e35a...1d1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Skrevet 16. februar 2023 Her er avstanden: Anonymkode: 4e35a...1d1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her er avstanden: Anonymkode: 4e35a...1d1 Om det er signal så vil det ikke fungere bra, ting som krever bra responstid som f.eks. spilling på nett er det bare å glemme. Når personen du leier av er gammel så er det jo også lite sannsynlig at vedkommende betaler for en kjapp linje så strømming kan være problematisk. Ser jo også ut som om det er et gårdsbruk og da er det sikkert ikke lagt inn fiber, kan også være noe så gammelt og ubrukelig som ADSL og hvis det blir problemer med linjen så vil ikke operatøren reparere feilen og man blir tvunget over på mobilt bredbånd. Hvis det allerede er mobilt bredbånd så er kvote noe man må tenke på, en gammel dame har sikkert ikke abonnement med stor kvote og ser heller ikke poenget Hva skjer hvis routeren må resettes og utleier ikke er hjemme?, hvil du få nøkkel og tilgang til routeren?. Anonymkode: da72b...484
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #6 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om det er signal så vil det ikke fungere bra, ting som krever bra responstid som f.eks. spilling på nett er det bare å glemme. Når personen du leier av er gammel så er det jo også lite sannsynlig at vedkommende betaler for en kjapp linje så strømming kan være problematisk. Ser jo også ut som om det er et gårdsbruk og da er det sikkert ikke lagt inn fiber, kan også være noe så gammelt og ubrukelig som ADSL og hvis det blir problemer med linjen så vil ikke operatøren reparere feilen og man blir tvunget over på mobilt bredbånd. Hvis det allerede er mobilt bredbånd så er kvote noe man må tenke på, en gammel dame har sikkert ikke abonnement med stor kvote og ser heller ikke poenget Hva skjer hvis routeren må resettes og utleier ikke er hjemme?, hvil du få nøkkel og tilgang til routeren?. Anonymkode: da72b...484 Personen jeg skal leie av er ikke gammel, det var den som bodde i det huset jeg skal evt. leie som var gammel. De som leier ut har bygget hele gården opp fra grunnen, da alt var råttent da de kom dit. De har solceller på taket på låven, og planlegger vannbåren varme fra sentralfyr til alle bygningene. Så de har temmelig peiling på ting og jeg regner med de har dette på stell også. Men dekningen i det huset er vel uansett tvilsom med den avstanden. TS Anonymkode: 4e35a...1d1
Taluno Skrevet 16. februar 2023 #7 Skrevet 16. februar 2023 Er du sikker på at det ikke er noe forsterker der? Det er egentlig så greit som at dersom det står i kontrakten, så må utleier ordne det.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #8 Skrevet 16. februar 2023 Taluno skrev (3 minutter siden): Er du sikker på at det ikke er noe forsterker der? Det er egentlig så greit som at dersom det står i kontrakten, så må utleier ordne det. Kanskje det er forsterker ja, jeg kan spørre dem. TS Anonymkode: 4e35a...1d1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 Jeg har funnet ut at det sannsynligvis er forsterker der. Kona visste ikke, men det var et eller annet de hadde ekstra, så da er det sikkert det. Hun sa også at hun har testet nettet der, og det er litt tregere enn vanlig, men man kan se film på nett og sånt. Det hender bare at det laster inn litt tregere, og det er greit for meg! Takk for hjelp folkens! TS Anonymkode: 4e35a...1d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå