Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står den 17 på nett, men skulle gjerne hatt den i dag😅

Anonymkode: 3943c...048

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikje fått den i dag. 

Anonymkode: f2aba...055

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Står den 17 på nett, men skulle gjerne hatt den i dag😅

Hvorfor skulle du hatt den i dag? Utbetalingene skal jo være på konto senest 20. så du beregner vel nok til å holde til da?

Anonymkode: 806f1...8f6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor skulle du hatt den i dag? Utbetalingene skal jo være på konto senest 20. så du beregner vel nok til å holde til da?

Av og til kan det vel skje uforutsette ting slik att pengene ikke strekker til… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Buffer er kjekt å ha 😊

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Buffer er kjekt å ha 😊

Måtte bruke opp den på vannlekkasje i kjelleren…  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Buffer er kjekt å ha 😊

Så alle uføre har buffer, mener du? Jeg er ufør og har overhodet ikke penger til å sette av på en bufferkonto.

Anonymkode: ae0c5...6c7

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Står det det hos deg? Så rart, du skal jo ha , som du skriver, senest 20 hver måned, og 19 er en søndag. Står 17 hos meg , så da blir det vel i kveld eller i natt. 

Anonymkode: 43edc...11e

Skrevet

Så alle uføre har buffer, mener du? Jeg er ufør og har overhodet ikke penger til å sette av på en bufferkonto.

Anonymkode: ae0c5...6c7

Jeg mener alle bør prioritere det. Jeg er minsteufør og har selvfølgelig en solid buffer som jeg setter penger inn på hver måned. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Står det det hos deg? Så rart, du skal jo ha , som du skriver, senest 20 hver måned, og 19 er en søndag. Står 17 hos meg , så da blir det vel i kveld eller i natt. 

Ja denne måneden blir det 17., men man har vel et jevnt budsjett gjennom året og ikke fra måned til måned. 

Skrevet

Åh ikke vær så forbanna sjølgode a folk.

noen har ikke mulighet til å gjøre noe annet enn å gå fra mnd til mnd. 

Anonymkode: 32d58...c8a

• Liker 3
Skrevet

Snork…. det er derfor man bufferkonto. Selv jeg som har mindre utbetalt enn uføretrygdede har bygget meg en buffer

Anonymkode: da49d...735

Skrevet

Ja denne måneden blir det 17., men man har vel et jevnt budsjett gjennom året og ikke fra måned til måned. 

Budsjett gjennom året? Vet du hva handlekurven din koster i september og strømregningen neste desember? Vet du i det hele tatt hva du har og rutte med i 2023 før forhandlingene i mai? Vet du hva som evt ryker i år, nøyaktig hva du må bruke penger på? Jeg synes ting er forutsigbart så har mål for hver måned og spare mest mulig. 7250 ble overført fra brukskonto til sparekonto nå, fordi jeg har nytt budsjett i morgen. Jeg håper det blir såpass bra neste måned, men frykter fortsatt økte priser, og har ikke snøring på om det oppstår vannlekkasje, tannverk, kjøleskap som streiker osv. mange potensielle feller i et årsbudsjett. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snork…. det er derfor man bufferkonto. Selv jeg som har mindre utbetalt enn uføretrygdede har bygget meg en buffer

Anonymkode: da49d...735

Applaus "gjesp"

Anonymkode: 0af6e...fd6

Gjest Adobyen
Skrevet

Noen har en solid buffer, andre ikke. Bufferkontoen ryker også hvis det skjer noe uforutsett. Det er jo derfor den er der. Så derfor kan en kraftig tannlegeregning, noe med boligen, bilen eller familien tømme den. Det tar jo tid å bygge opp en ny, avhengig av inntekt. Inntekten strekker heller ikke like langt som tidligere pga inflasjon og påfølgende nedgang i kjøpekraft.  Det trodde jeg alle visste.

Vi mennesker er veldig forskjellige, og utfordringene også. Det er ikke min oppgave å kritisere hvordan andre lever. Jeg vil helst at alle skal ha det bra.

Skrevet

Nei, jeg klarer å vente til i morgen 😄

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og avsporinger, og svar til det. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...