Gå til innhold

Hva er ulempene med å date en gammel mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva mener de med utnytte? For sex? 

Det kan være seksuelt. Hvor mye man må finne seg i f.eks.
Det kan også være at man blir forsøkt innbilt at det er "naturlig" at hun tar alt arbeidet hjemme, eller at det er han som skal styre finansene. Vi som har levd en stund går ikke på den type bullshit. Derfor vil de råtne eplene leite nedover.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gammel mann på 33, faktisk :hoho: Etter overskriften å dømme trodde jeg du skulle date en på 80 :skratte:

• Liker 4
Skrevet

Om du vil ha barn rask så er det ikke nødvednigvis en ulempe å bli sammen med en mann som er eldre enn 21. 

Når det er sagt så kan det jo hende at en mann på 33 er for gammel for deg mentalt. 

Anonymkode: c71c3...74b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om du vil ha barn rask så er det ikke nødvednigvis en ulempe å bli sammen med en mann som er eldre enn 21. 

Når det er sagt så kan det jo hende at en mann på 33 er for gammel for deg mentalt. 

Anonymkode: c71c3...74b

Mest sannsynlig vil ikke en sånn mann ha barn med det første. Eller i det hele tatt. 

Denne typen tror jeg imidlertid ikke er for gammel for TS mentalt, er en grunn til at visse menn går etter yngre damer. De er ikke modne nok i topplokket selv. 

Anonymkode: 5ad96...f2b

• Liker 1
Skrevet
Andro skrev (8 timer siden):

Det største drawbacket er at når du kommer til ditt seksuelle høydepunkt i 40-årsalderen

Aldri hatt mindre lyst/libido som etter jeg ble 40😂. Tydeligvis store individuelle forskjeller

Anonymkode: 525bf...744

Skrevet

TS, utnytting kan skje i veldig mange forhold, og det er i stor grad et holdningsspørsmål snarere enn et aldersspørsmål. En eldre mann vil ikke automatisk utnytte deg, det er bare tull.

Fremdeles mangler det svar fra de selvutnevnte moralens voktere på hvorfor det er galt at to mennesker, med aldersspenn, elsker hverandre. Fortsatt mangler det et skikkelig svara på hvorfor det er galt at to mennesker, med en større aldersforskjell, har det bra sammen. Fortsatt er det ingen som har greid å svare på hvorfor det er galt at f.eks en ung kvinne og en eldre mann, kan nyte hverandre. Ingen har klart å svare uten å tillegge problemstillingen høyst teoretiske forutsetninger. For hva er det som skjer gang på gang i disse trådene? Jo, amatørmessig hobbypsykologi skal doseres, fordommer skal illustreres, og vi får en instruktiv opplisting i alle de eksisterende fordommene mot par med aldersforskjell. Men dere gjør jo aldri noe annet enn å gjenta de samme gamle fordommene som på ingen måte verken er særlig opplysende eller gjør noe for å gjøre hverdagen til de som lever i slike forhold bedre. Snarere gjør dere hverdagen deres verre og vanskeligere, og kan jeg spørre hvorfor? Eksempler: 

https://www.tv2.no/video/nyhetene/anita-og-jarle-hetses-for-aldersforskjellen-vi-kan-ikke-la-oss-knekke/1706796/

https://sosialnytt.com/annema-falt-for-33-ar-yngre-dundar-hetses-pa-grunn-av-aldersforskjellen/

https://www.erlik.no/disse-parene-gir-blaffen-i-aldersforskjellen/

Litt mer balansert: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/livet/2016/02/12/195199529/professor-aldersforskjell-i-parforhold-kan-vaere-en-styrke?redirect=true

Hva er det med akkurat disse menneskene som gjør at akkurat du må hetse og håne? Er det ikke hets, mener du? Er "gamle, ekle gris" og "stakkars unge kvinne med psykologiske problemer" egentlig komplimenter? Stopper tankevirksomheten allerede her? Eller gjøres dette med viten og vilje for å bryte ned mennesker du ikke kjenner, og som du aldri har møtt? Det er aldri noen som svarer på disse spørsmålene, i stedet gjentas bare gamle floskler ad nauseam.

Hvorfor tror dere at slike videoer nederst i dette innlegg må lages? Jo, fordi mennesker som dere eksisterer i samfunnet. Det er holdningene deres som er problemet, det er holdningene deres til andre uskyldige mennesker som har gjort at de har måttet kjempe seg tilbake i samfunnet gjennom forskjellige medium. Hvor lenge skal disse parene sitte og lese dritt om seg selv i tråder på dette og andre foraer? Jeg forstår godt at folk til slutt reagerer, og at de velger å kjempe for sin anseelse i samfunnet. De krever ikke en gang annet enn å bli sett på som fullverdige mennesker, ikke en gang det klarer dere å innfri på. Det er ingenting nytt i de negative kommentarene som har kommet i denne tråden, disse parene har både hørt og lest det aller meste før. Likevel er det enkelte som insisterer på at de bare skal fortsette å måtte lese dritt om seg selv, fra ansiktsløse troll og mobbere. Igjen, hvorfor? Hvorfor er det nødvendig? Sitter dere og innbiller dere at dere liksom "skal redde" en totalt ukjent, ung kvinne ut av et forhold, med en dynamikk og to personligheter dere absolutt ikke kjenner? Ligger det et snev av selvrettferdighet bak din mobbing? Føles det bedre å lulle seg inn i den villfarelse at man egentlig "kjemper for" et totalt ukjent menneske, er det derfor du mobber andre mennesker?

Synes du det er ekkelt? Er det et argument? Anerkjenner du nazistiske blankskallers vemmelse? Anerkjenner du rasisters vemmelse? Er din egenopplevde vemmelse viktigere enn alle andres? Ser du at, hvis du skal argumentere med "egenopplevd vemmelse", havner i den samme bås som disse grupperingene? Hvem skal måtte behøve å ta stilling til dine irrasjonelle følelser som skaper din egenopplevde vemmelse? Hvorfor skal din aldersrasisme, andre menneskers generellse rasisme, være en rettesnor i samfunnet i det herrens år 2023? Hvorfor trenger vi rasisme og fordommer? Hvorfor er du en proponent for nettopp slike holdninger, som stinker av fordommer og ignoranse, og bare forsøpler andre menneskers hverdag? Det er aldri noen som svarer, men det er likevel viktige spørsmål, de er viktige å stille også til galleriet, og ikke bare de hetsende brukere på dette forum.

"Men han kan jo dø før henne!" "Det er jo ikke normalt!" "Han manipulerer henne"! "Hun kan ikke tenke selv!" (men det kan du, og ikke hun?) "Han kunne vært faren hennes"! Han kunne også vært advokaten hennes, rådgiveren hennes, og til og med sekretæren hennes. Men han er altså kjæresten hennes. Da er det det man må forholde seg til, ikke hypotetiske, alternative roller som ikke preger denne spesifikke dynamikk. At man er gammel nok til å kunne inneha en rolle, betyr ikke at man har denne eksakte rolle. Dere devaluerer begge to. Det er sannheten. Og tror dere virkelig ikke de både har hørt dette 100 ganger før, og tenkt gjennom dette på forhånd? Dere skriver alltid som om det dere kommer med plutselig er noe nytt, som paret liksom ikke har tenkt på, mens dere har sett lyset. Det er jo ikke tilfelle i det hele tatt. Det er faktisk ikke dere som sitter med fasiten over hva som er riktig for to myndige mennesker. Tro det eller ei. Dere synser over overflateforhold uten å kjenne detaljer, når skal dere forstå at dere, ved å devaluere og snakke ned andre mennesker, er en belastning for disse gruppene? Hvis dere ikke bryr dere, men bare ønsker å hetse og håne, kan dere heller være ærlige og stå for det, ikke seile under "falsk omsorg"-flagget fordi det både høres og ser litt bedre ut. Stå for hva dere er. Noe av det verste jeg vet, er selvrasjonaliserende mobbere. (ref. "hengeballer, skrukkete rumpe osv") Det hjelper ikke å gjemme mobbingen bak "liksomomsorg."

Et lite avslutningsspørsmål: hva er poenget med alle disse gjentatte trådene, der de samme gamle fordommene gjentas hele tiden, og der den samme gruppen igjen og igjen henges ut? Er det et bevisst forsøk på å skape forakt for en viss type mennesker? I kampen mot vedtatte sannheter, er det viktig å addressere de samme gjentatte angrepene mot andre mennesker. Historien har vist oss, gjennom nok av eksempler, hva som til slutt skjer hvis ingen bryr seg.

Anonymkode: e9264...555

• Nyttig 1
Skrevet

For 20-21 er 33 gammelt, overhørt unge kollegaer på 20-22 skryte av å pule "gamle mæber" på 27-28 🤣

er 35 selv så kunne gjerne tatt de "gamle mæbene"

Anonymkode: 2d8a8...e36

Skrevet

Det er ikke slik at menn er utgått på dato etter 40 altså. Tvert imot, hilsen hun som har funnet en som er 14 år eldre, dvs 45+. Helt fantastisk 🤩

Skrevet

Han er jo mye eldre enn deg, og bare 7 år unna å bikke 40, det er da det går nedover med menn. Du er mye yngre, og bør satse på en mann som max er 28. Da har du en som er jevngammel med deg selv. 

Det er bare kvinner som har lav sosial status som tar til takke med en mann som er mer enn 5 år eldre enn henne selv. 

Anonymkode: 3a0ff...956

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er jo mye eldre enn deg, og bare 7 år unna å bikke 40, det er da det går nedover med menn. Du er mye yngre, og bør satse på en mann som max er 28. Da har du en som er jevngammel med deg selv. 

Det er bare kvinner som har lav sosial status som tar til takke med en mann som er mer enn 5 år eldre enn henne selv. 

Anonymkode: 3a0ff...956

Tar til takke med? Nå er situasjonen min helt annerledes enn ts sin, her er begge ferdige med barn. Må si jeg er sjeleglad for at jeg har møtt en som er helt fantastisk, selv om han er 14 år eldre enn meg. 

Skrevet

Shit, når jeg så overskriften så håpet jeg på en interessant sak om dating med en gammel mann i 80 årene. Men han var vistnok bare unghingsten på 33.

Anonymkode: 9c789...a46

Skrevet
14 hours ago, Miss91 said:

Tar til takke med? Nå er situasjonen min helt annerledes enn ts sin, her er begge ferdige med barn. Må si jeg er sjeleglad for at jeg har møtt en som er helt fantastisk, selv om han er 14 år eldre enn meg. 

Er du 20 siden du ble så sinna? For det er stor forskjell på å være 20 og finne seg en 14 år eldre mann vs å være 31 og finne seg en 14 år eldre mann. Alle med litt i topplokket evner å forstå såpass. 

Anonymkode: fedcf...50b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er du 20 siden du ble så sinna? For det er stor forskjell på å være 20 og finne seg en 14 år eldre mann vs å være 31 og finne seg en 14 år eldre mann. Alle med litt i topplokket evner å forstå såpass. 

Anonymkode: fedcf...50b

Sinna? Nei. Men å skrive at man tar til takke med en som er så mye eldre er jo utelukkende negativt. 

Skrevet

Som andre her så tenker jeg at om en på 33 er interessert i ei på 21 så er han umoden selv, muligens et litt dårlig selvbilde (trenger å føle seg smartere enn kvinnen for eksempel, være den som tjener mest, sånne ting), og du vil nok vokse fra han. Eventuelt kan det fint være han er mest interessert i bare litt sex og gøy og ikke å møte kona si akkurat. Men det er jo ikke verdens undergang, du trenger ikke møte han du skal bli gammel med når du er 21 - du skal date litt, kysse noen frosker, gjøre noen erfaringer. Drit nå i aldersforskjellen og se om du liker fyren heller 😃

Jeg er sammen med en som er 15 år eldre, men nå er vi begge godt voksne, eldgamle i dine øyne 😛 

Anonymkode: a36c3...4e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 13.31):

Ulempen er at når han nærmer seg 40 år, om kun 7 år, så begynner han å få hengeballer. Ellers kan jeg ikke se andre ulemper. 

Anonymkode: e29d4...b6f

Vel, min mann på over 50 har en veldig stram pung 😘

Anonymkode: 1e468...355

Skrevet

Råder deg til å være forsiktig, man vet ikke om man blir utnyttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...