kvick Skrevet 23. desember 2005 #2 Skrevet 23. desember 2005 Snakker du med en sau vil jeg næremst si det er uhøflig å IKKE si bæ.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. desember 2005 #3 Skrevet 23. desember 2005 Et poeng, men likevel en forenkling av virkeligheten.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. desember 2005 #5 Skrevet 23. desember 2005 bæ ← Uhøflig. Rett og slett.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. desember 2005 #7 Skrevet 23. desember 2005 Vi kjeder oss jah. ← Off-topic, men ja egentlig.
Gjest baby-E Skrevet 23. desember 2005 #9 Skrevet 23. desember 2005 jeg syns det er høffelig jeg å si bææ jeg...og blir fornærmet om folk jeg prater med ikke sier det..
Gjest Gjesta Skrevet 23. desember 2005 #10 Skrevet 23. desember 2005 Jeg vil si at dersom man spiser pinnekjøtt på julaften er det tilnærmet grotesk å si bæ før maten. Men med svineribbe er det vel mer uhøflig å grynte? Lutefisk gjør meg enda mer usikker. Dette er min konklusjon etter å ha tenkt grundig gjennom problemstillingen.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. desember 2005 #11 Skrevet 23. desember 2005 Lutefisk gjør meg enda mer usikker. ← Å gispe etter oksygen som en fisk, hadde jeg syntes var svært forkastelig. Ellers er ditt resonnement noe av det beste jeg har sett innenfor dette fagområdet noen gang.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #12 Skrevet 23. desember 2005 Hvis man ikke er korrekt antrukket, så er det uhøflig å si bæ.
Gjest Gjesta Skrevet 23. desember 2005 #13 Skrevet 23. desember 2005 Å gispe etter oksygen som en fisk, hadde jeg syntes var svært forkastelig. Ellers er ditt resonnement noe av det beste jeg har sett innenfor dette fagområdet noen gang. ← Jeg synes det er interessant at dette er et eget fagområde, noe jeg ikke en gang var klar over. Kanskje jeg burde melde min interesse for et fagtidsskrift eller en forening?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. desember 2005 #14 Skrevet 23. desember 2005 Jeg synes det er interessant at dette er et eget fagområde, noe jeg ikke en gang var klar over. Kanskje jeg burde melde min interesse for et fagtidsskrift eller en forening? ← Jeg synes du burde ta en master. Du har åpenbart et talent innen dette.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2005 #15 Skrevet 24. desember 2005 Jeg blir tent av det. ← Oj. Bæææææææææææh.....
Væren Skrevet 24. desember 2005 #16 Skrevet 24. desember 2005 For meg er det en helt naturlig ting! Uhøflig??? :klø: Hm.
Gjest Miloine Skrevet 25. desember 2005 #17 Skrevet 25. desember 2005 (endret) Jeg synns det er uhøflig å si BÆ, så sant man ikke prater til en sau ...og det gjelder alle dialekter. man sier ikke bæ, til folk man ikke kjener og heller ikke til de du ikke kjenner - uforskammet spør du meg. Det man bør ta som en klar regel: du sier ikke bæ til en invandrer sau, spesielt ikke de som har ullskaut på hue. Syns det er flott at du tar opp et så viktig og omdiskutert tema. IRONIFIGUR MED FLAGG Endret 25. desember 2005 av Miloine
Gjest Miloine Skrevet 25. desember 2005 #18 Skrevet 25. desember 2005 (endret) Å gispe etter oksygen som en fisk, hadde jeg syntes var svært forkastelig. Ellers er ditt resonnement noe av det beste jeg har sett innenfor dette fagområdet noen gang. ← ...tror hun har studert dette faktisk! så det er ikke så rart hun vet mye om dette viktige temaet. syns det er litt juks da, men...enig...godt resymert. Endret 25. desember 2005 av Miloine
Gjest Bellatrix Skrevet 25. desember 2005 #19 Skrevet 25. desember 2005 Er man ambulansesjåfør bør man kanskje ikke si Bæ-Bu til pasienten.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #20 Skrevet 25. desember 2005 for de som lurer, ja dette er en ironisk tråd til denne: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=165593 Er det uhøflig å si HÆ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå