Gå til innhold

Er det veldig dumt å ladere stå i hele tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en iphone-lader som alltid er koblet til en stikkontakt, sånn at man alltid vet hor den er og alle i husstanden kan bruke den ved behov.

Er dette på noen måte dumt eller farlig? Jge vet at de trekker minimalt med strøm når de ikke er koblet til en telefon. Så hva annet kan være ulempen? Er det sånn at man egentlig skal trekke dem ut når de ikke er i bruk?

Anonymkode: 8f604...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen andre ulemper enn at det kan være en kilde til brannfare 

Endret av Jaytee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde el-kontroll for noen år tilbake og da var ladere som stod i stikkontakt uten å være i bruk noe som ble kommentert som ikke bra.

Anonymkode: 14f4b...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har trukket lader både på kjøkken, kontor og i stue. Ser ikke problemet så lenge det er originalt utstyr, uten skader. 

Brannene som er kjent har vel vært under lading, og stort sett med billig utstyr. 

Hadde dette vært så farlig som mange viser til ville arbeidsplassen min brent ned for lenge siden. Der er det trukket ca 400 i-phone ladere som står i døgnet rundt, og hver dag blir sikkert halvparten av disse brukt i timesvis. 

Anonymkode: 6910e...158

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det er brannfarlig.

https://blogg.fortum.no/brannfarlige_ladere

Anonymkode: 81488...095

Har du lest artikkelen?

1 boligbrann under lading på to år. 1 tilfelle av brann i uorginal lader uten at telefon stod i. Den understreker også at det er svakheter, feil og slitasje på ladere som er problemet. 

Uautorisert utstyr, eller utstyr med skade, ville jeg ikke hatt hus uansett. 

Og jeg er mer redd for skade på utstyr om laderen skal trekkes ut og inn av kontakt, flyttes på, plutselig havne i en veske, og slikt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du lest artikkelen?

1 boligbrann under lading på to år. 1 tilfelle av brann i uorginal lader uten at telefon stod i. Den understreker også at det er svakheter, feil og slitasje på ladere som er problemet. 

Uautorisert utstyr, eller utstyr med skade, ville jeg ikke hatt hus uansett. 

Og jeg er mer redd for skade på utstyr om laderen skal trekkes ut og inn av kontakt, flyttes på, plutselig havne i en veske, og slikt. 

Det er jo ikke alltid man vet om en lader har en svakhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella-2 skrev (5 minutter siden):

Det er jo ikke alltid man vet om en lader har en svakhet. 

Da bør du vel trekke ut kontakten på TV med mer hver gang du drar hjemmefra også? Hva med alle lamper? Og ikke minst hvitevarer? 

Om du kjøper autorisert utstyr, fra autorisert forhandler. Og unngår slitasjen med å dra den ut og inn av kontakter, rulle sammen i veska, miste i gulvet, så er den helt trygg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da bør du vel trekke ut kontakten på TV med mer hver gang du drar hjemmefra også? Hva med alle lamper? Og ikke minst hvitevarer? 

Om du kjøper autorisert utstyr, fra autorisert forhandler. Og unngår slitasjen med å dra den ut og inn av kontakter, rulle sammen i veska, miste i gulvet, så er den helt trygg. 

Er enig her, kan ikke trekke ut hver eneste ting som står i stikkontaktene rundt omkring!

Anonymkode: 7f919...d0e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...