-mariiie92 Skrevet 16. februar 2023 #1 Skrevet 16. februar 2023 Kan dere fortelle litt om hvor dere har forsikret dyrene, og hvorfor? Jeg har tidligere brukt Agria, men sjekker nå litt rundt med andre selskaper. Det jeg har lagt merke til er at det er ganske store forskjeller på pris, dekning, egenandel og egenandelsperiode. Så hvorfor har dere valgt som dere har gjort?
Forundret.. Skrevet 16. februar 2023 #2 Skrevet 16. februar 2023 Jeg har Agria på hunden. Men har forstått at de er ganske dyre. Har fått katt og skal forsikre den. Prisene er det store forskjeller på. Jeg skal sjekke opp forsikring gjennom forbundet, LO, se hva den dekker.
Svisle Skrevet 16. februar 2023 #3 Skrevet 16. februar 2023 En hund og to katter forsikret hos Gjensidige pga. kombinasjonen pris, vilkår, dekning, saksbehandling og direkte oppgjør med veterinær. En hund forsikret i Agria en og alene fordi det ikke var bare, bare å få den forsikret ifb. med import. Agria sa ja uten å mukke basert på dokumentene jeg hadde fra oppdretter og svensk veterinær.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Skrevet 16. februar 2023 Agria er dårlig når det gjelder sterilisering. Det er ikke lenger lov å sterilisere tisper uten medisinsk grunnlag. Men dette dekker ikke Aria fordi de mener at det er forebyggende. Så har du en hund som blir syk og betent etter hver løpetid så må du betale dette selv uten støtte fra dem. Til tross for at veterinær sender dem rapport på at dette er noe som nærmest må gjøres for å holde dyret friskt. Skjer det komplikasjon med steriliseringen så dekker de dette... På grunn av dette så styrer jeg unna Agria når det gjelder hund. Anonymkode: c9a53...7da
-mariiie92 Skrevet 16. februar 2023 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2023 Forundret.. skrev (1 time siden): Jeg har Agria på hunden. Men har forstått at de er ganske dyre. Har fått katt og skal forsikre den. Prisene er det store forskjeller på. Jeg skal sjekke opp forsikring gjennom forbundet, LO, se hva den dekker. Ikke sant, jeg har akkurat sjekket hva LO kunne tilby, og det var ikke kjempe lang unna prisen til Agria. Men de hadde ikke egenandelsperiode sånn som Agria har, der betaler man en egenandel pr skade. Vet du om det pleier å være dette de andre selskapene bruker?
Forundret.. Skrevet 16. februar 2023 #6 Skrevet 16. februar 2023 -mariiie92 skrev (26 minutter siden): Ikke sant, jeg har akkurat sjekket hva LO kunne tilby, og det var ikke kjempe lang unna prisen til Agria. Men de hadde ikke egenandelsperiode sånn som Agria har, der betaler man en egenandel pr skade. Vet du om det pleier å være dette de andre selskapene bruker? Nei, det vet jeg ikke. Men jeg må sjekke det mer ut selv også. Ei jeg kjenner mente at Tryg sin skulle være rimelig og god, men jeg har ikke fått sett på den ennå. Agria har jo den egenandelsperiode på 135 dager eller hva det er men det gjelder kun den faste egenandelen, man betaler fortsatt den bevegelige egenandelen. Jeg mener at det var ca 200-300 kr i mnd i forskjell på summen mellom Agria og den gjennom Lo .
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #8 Skrevet 17. februar 2023 Agria. Hatt i tre år, men aldri hatt bruk for den, så vet ikke om vi er fornøyde 😅 Anonymkode: fb07d...5c2
Spell Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Gjensidige pga best pris med tanke på egenandel og dekning. Det at det ikke er noen fast egenandel gjør at vi slipper unna med å betale masse for f.eks. bittsår eller brekningsmiddel dersom katten spiser noe den ikke skal.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 Jeg har hatt katter i 20 år. Har valgt å ikke ha forsikring, og heller ta regningene løpende. Det vil lønne seg om man har flere dyr over flere år, med mindre man har helt hinsides uflaks. Anonymkode: 3c58f...60a
n_97 Skrevet 21. februar 2023 #12 Skrevet 21. februar 2023 Agria, de er de eneste som forsikrer uansett alder. Så hadde ingenting andre alternativer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå