Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg en ny kjæreste, 6 mnd siden jeg gikk fra eksen min (far til mine to barn) Jeg var så innmari sikker på å gå men nå har altså alle minner og glemte følelser blitt trigget.. Hvordan skal jeg gi beskjed til den nye? Skjønner jo at jeg ikke kan holde på med ham samtidig som jeg vare tenker på eksen..

Anonymkode: 06c49...b90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel litt ann på hva du vil.. Ønsker du å ta opp forholdet til eksen og tror du han ønsker det. Da har du jo faktorer som hvem forlot forholdet og om bruddet var ekstremt tungt for den som ble forlatt og kanskje føler seg bedratt, bitter og sår. 

Det beste for barna er jo om dere kan leve sammen og ha det godt sammen. Men før du eventuelt blir sammen med eksen igjen bør dere prate grundig ut om hva som gikk galt og når dere er ferdigpratet og kanskje gått til samtaler på Fvk og fått pratet sammen på en veldig nøytral måte om hva dere eventuelt savent i forholdet og hva som gikk galt. Etterpå MÅ dere begge legge det bak deg, for hvis det kommer opp i eventuelt senere småkonflikter så vil det være veldig ødeleggende og veldig sansynlig eskalere småkonfliktene over tid.

Hvis du er sikker på at du vil satse på det gamle bør du informere den nye om at dette ikke fungerer ordentlig for deg. Du har ikke opplysningsplikt overfor han om at du på sikt kanskje vil ta opp forholdet med den gamle, men det er jo opp til deg, såret hvil han bli uansett. Men forholdet er nytt og han bør kanskje vite at å opprette et forhold som nylig er avbrutt kan være risikabelt da mange som har brutt ofte prøver igjen. Det er også en av grunnene til at man må være separert i ett år før man får innvilget skillsmisse om man er gift. Det kalles ofte prøveseparasjon.

Lykke til uansett hva du kommer fram til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...