AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Del Skrevet 16. februar 2023 Hei. Sikkert et litt rart spørsmål.. men når dere er hjemme med omgangssyke. Forholder dere dere til 48 timers regelen? Jeg ble syk natt til onsdag. Får så dårlig samvittighet for å evt være hjemme imorgen også.. men kjenner meg ikke på topp enda. Har litt symptomer som kvalme og tretthet- men ikke oppkast eller diaré siden i går formiddag. Er det innafor å være borte fra jobb i tre dager med omgangssyke..? Anonymkode: 25d90...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #2 Del Skrevet 16. februar 2023 Jeg vil mye heller at folk er borte «en dag for mye» enn å komme på jobb å risikere å smitte meg. Omgangssyken er djevelens verk 🤮 Anonymkode: d0959...365 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Del Skrevet 16. februar 2023 Det kommer an på hva du jobber med. I min forrige jobb var jeg tett på kolleger og kunder, så da fulgte jeg 48-timersregelen. Nå kan jeg jobbe hele dagen uten å møte noen, så da går jeg på jobb etter 24 timer hvis jeg føler meg i form til det. Anonymkode: 2daca...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 16. februar 2023 #4 Del Skrevet 16. februar 2023 Det er helt innafor! Bli hjemme, bli frisk og ikke smitt andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Del Skrevet 16. februar 2023 Holder meg ikke til 48 timer som voksen nei, det rådet gjelder barnehage. Men venter til jeg er i form, og det tar jo ofte litt tid uten oppkast uansett. Anonymkode: 385e3...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 16. februar 2023 #6 Del Skrevet 16. februar 2023 48 timers regelen gjelder for alle. Jeg forholder meg til den regelen ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #7 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Sikkert et litt rart spørsmål.. men når dere er hjemme med omgangssyke. Forholder dere dere til 48 timers regelen? Jeg ble syk natt til onsdag. Får så dårlig samvittighet for å evt være hjemme imorgen også.. men kjenner meg ikke på topp enda. Har litt symptomer som kvalme og tretthet- men ikke oppkast eller diaré siden i går formiddag. Er det innafor å være borte fra jobb i tre dager med omgangssyke..? Anonymkode: 25d90...a74 Selvfølgelig skal du holde deg hjemme!!!! Hvorfor i h skal andre måtte bli syk med det dritet og?? Har vært nok sykdom no og folk må ta seg sammen og tenke på andre enn seg selv! 48timer ETTER siste spy/diare...... Anonymkode: f4159...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 16. februar 2023 #8 Del Skrevet 16. februar 2023 egoistene drar på jobb, alle andre holder seg hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #9 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Holder meg ikke til 48 timer som voksen nei, det rådet gjelder barnehage. Men venter til jeg er i form, og det tar jo ofte litt tid uten oppkast uansett. Anonymkode: 385e3...af2 Du er like smittsom om du er voksen og jeg setter enormt lite pris på å bli utsatt for smitte. Anonymkode: e45ef...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #10 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er like smittsom om du er voksen og jeg setter enormt lite pris på å bli utsatt for smitte. Anonymkode: e45ef...ae1 Gøy å dele do med deg og dr dritet med hjem... Noe av det mest smittsomme.. Egoist! Anonymkode: f4159...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #11 Del Skrevet 16. februar 2023 48 timer hjemme etter siste oppkast! Anonymkode: b63ba...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #12 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gøy å dele do med deg og dr dritet med hjem... Noe av det mest smittsomme.. Egoist! Anonymkode: f4159...e06 Hæ? Anonymkode: e45ef...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. februar 2023 #13 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei. Sikkert et litt rart spørsmål.. men når dere er hjemme med omgangssyke. Forholder dere dere til 48 timers regelen? Jeg ble syk natt til onsdag. Får så dårlig samvittighet for å evt være hjemme imorgen også.. men kjenner meg ikke på topp enda. Har litt symptomer som kvalme og tretthet- men ikke oppkast eller diaré siden i går formiddag. Er det innafor å være borte fra jobb i tre dager med omgangssyke..? Anonymkode: 25d90...a74 48t etter siste oppkast eller løs avføring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #14 Del Skrevet 16. februar 2023 Hold deg hjemme! Det smitter ofte lenger enn 48 timer også er min erfaring, så minst 48 timer praktiserer vi! Anonymkode: b802a...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #15 Del Skrevet 16. februar 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Sikkert et litt rart spørsmål.. men når dere er hjemme med omgangssyke. Forholder dere dere til 48 timers regelen? Jeg ble syk natt til onsdag. Får så dårlig samvittighet for å evt være hjemme imorgen også.. men kjenner meg ikke på topp enda. Har litt symptomer som kvalme og tretthet- men ikke oppkast eller diaré siden i går formiddag. Er det innafor å være borte fra jobb i tre dager med omgangssyke..? Anonymkode: 25d90...a74 48 timers-regelen er en anbefaling som kun gjelder barnehagebarn, enkelte helsepersonell og de som jobber med tilbereding av mat. Anonymkode: b46ea...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #16 Del Skrevet 16. februar 2023 Vi er hjemme 48-72 timer etter. Jobber på sykehjem. Vi får mer dårlig sammvittighet om vi drar med smitte på jobb. Anonymkode: bb9cd...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #17 Del Skrevet 16. februar 2023 7 hours ago, Millimani said: 48 timers regelen gjelder for alle. Jeg forholder meg til den regelen ja. Nei, det gjør den ikke. https://www.helsenorge.no/sykdom/mage-og-tarm/omgangssjuke-norovirus/#nar-kan-ein-vende-tilbake-til-jobb-skule-eller-barnehage Anonymkode: b46ea...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå