AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Skrevet 16. februar 2023 Hvor får man kjøpt billigst glansemiddel og salt? Til oppvaskmaskin. Anonymkode: 2f21e...224
Margeritt Skrevet 16. februar 2023 #2 Skrevet 16. februar 2023 Jeg kjøper glansemiddel på Normal eller i Sverige 😊
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Skrevet 16. februar 2023 Rusta & Europris Anonymkode: 6a2ba...475 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Skrevet 16. februar 2023 Jeg har brukt oppvaskmaskin i alle de 20 årene siden jeg flyttet ut og aldri brukt glansemiddel. Foretrekker å unngå giftig belegg på ting som skal i nærheten av maten min. Alt serviset mitt er helt og pent. Ikke brukt skyllemiddel i vaskemaskin heller, og lurer på hvorfor folk tror de trenger disse tingene? Salt i 25kg poser får man kjøpt på Felleskjøpet. Anonymkode: 50fc4...2b7 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Skrevet 16. februar 2023 Har brukt oppvaskmaskin i snart 30 år og har aldri noensinne brukt glansemiddel. Salt brukte jeg kun i en periode hvor vi bodde et sted hvor vannet var ekstremt hard. Anonymkode: bc3d2...24b 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #6 Skrevet 16. februar 2023 Nå spurte ikke TS om bruk av glansemiddel, men HVOR det var billigst. Jeg pleier å kjøpe på Rusta, både glansemiddel og salt. Anonymkode: 0a2c8...b63 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #7 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå spurte ikke TS om bruk av glansemiddel, men HVOR det var billigst. Jeg pleier å kjøpe på Rusta, både glansemiddel og salt. Anonymkode: 0a2c8...b63 Det billigste er vel å ikke kjøpe det, så jeg vil si det er veldig relevant. 🤷 Anonymkode: 50fc4...2b7 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #8 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det billigste er vel å ikke kjøpe det, så jeg vil si det er veldig relevant. 🤷 Anonymkode: 50fc4...2b7 Men nå var det ikke det ts lurte på..🙄 Anonymkode: 5febb...e38 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #9 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har brukt oppvaskmaskin i alle de 20 årene siden jeg flyttet ut og aldri brukt glansemiddel. Foretrekker å unngå giftig belegg på ting som skal i nærheten av maten min. Alt serviset mitt er helt og pent. Ikke brukt skyllemiddel i vaskemaskin heller, og lurer på hvorfor folk tror de trenger disse tingene? Salt i 25kg poser får man kjøpt på Felleskjøpet. Anonymkode: 50fc4...2b7 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har brukt oppvaskmaskin i snart 30 år og har aldri noensinne brukt glansemiddel. Salt brukte jeg kun i en periode hvor vi bodde et sted hvor vannet var ekstremt hard. Anonymkode: bc3d2...24b Okeyy Jeg brukte heller ikke glansemiddel i ca 1 år. Og jeg la merke til at noen av glassene mine har begynt å bli stygge. Alle sa at det pga at du ikke bruker skyllemiddel. Dere som ikke bruker verken salt eller glansemiddel, blinker det ikke hele tiden i displayet på maskinen at du må fylle på? Ts Anonymkode: 2f21e...224
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #10 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okeyy Jeg brukte heller ikke glansemiddel i ca 1 år. Og jeg la merke til at noen av glassene mine har begynt å bli stygge. Alle sa at det pga at du ikke bruker skyllemiddel. Dere som ikke bruker verken salt eller glansemiddel, blinker det ikke hele tiden i displayet på maskinen at du må fylle på? Ts Anonymkode: 2f21e...224 Ops mente glansemiddel ** Ts Anonymkode: 2f21e...224
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #11 Skrevet 16. februar 2023 Man trenger ikke glansemiddel. Det er nyere forskning som indikerer at det kan være kreftfremkallende. De vanlige glassene ser fine ut og krystallglass vasker jeg for hånd. Anonymkode: fdde5...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #12 Skrevet 16. februar 2023 For å vedlikeholde oppvaskmaskinen, er det faktisk anbefalt salt uansett om vannet er hardt eller ikke. Aldri hatt finere glass og servise etter jeg begynte med salt i maskinen sammen med glansmiddel. Tørker mye kjappere også. Inni oppvaskmaskinen er også mye finere nå enn før, etter jeg begynte med salt. Kjøpe hos Normal. Anonymkode: 6914c...1c6 1
Million Skrevet 16. februar 2023 #13 Skrevet 16. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): For å vedlikeholde oppvaskmaskinen, er det faktisk anbefalt salt uansett om vannet er hardt eller ikke. Aldri hatt finere glass og servise etter jeg begynte med salt i maskinen sammen med glansmiddel. Tørker mye kjappere også. Inni oppvaskmaskinen er også mye finere nå enn før, etter jeg begynte med salt. Kjøpe hos Normal. Anonymkode: 6914c...1c6 Nei, det er ikke anbefalt med mindre man har hardt vann. https://www.komplett.no/article/69967/trenger-du-salt-i-oppvaskmaskin https://www.whiteaway.no/hverdagen/post/trenger-du-glansemiddel-og-salt-nar-du-bruker-oppvasktabletter/ De fleste kommuner opplyser på sine nettsider hva slags vannkvalitet kommunen har, for de som har kommunal vannforsyning. Der jeg bor, Oslo, skriver de dette om salt i oppvaskmaskiner (sikkert pga mange forespørsler) på sine nettsider, for eks: I Oslo har vi bløtt / mykt vann. Verdien er omtrentlig 2,5 ºdH. Det betyr at du ikke behøver å tilsette salt i oppvaskmaskiner. Drikkevannskvalitet - Vann og avløp - Oslo kommune Endret 16. februar 2023 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #14 Skrevet 16. februar 2023 Million skrev (18 minutter siden): Nei, det er ikke anbefalt med mindre man har hardt vann. https://www.komplett.no/article/69967/trenger-du-salt-i-oppvaskmaskin https://www.whiteaway.no/hverdagen/post/trenger-du-glansemiddel-og-salt-nar-du-bruker-oppvasktabletter/ De fleste kommuner opplyser på sine nettsider hva slags vannkvalitet kommunen har, for de som har kommunal vannforsyning. Der jeg bor, Oslo, skriver de dette om salt i oppvaskmaskiner (sikkert pga mange forespørsler) på sine nettsider, for eks: I Oslo har vi bløtt / mykt vann. Verdien er omtrentlig 2,5 ºdH. Det betyr at du ikke behøver å tilsette salt i oppvaskmaskiner. Drikkevannskvalitet - Vann og avløp - Oslo kommune Hva om ullensaker kommune? (Kløfta) hvordan er vannet der? Anonymkode: 2f21e...224
Million Skrevet 16. februar 2023 #15 Skrevet 16. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva om ullensaker kommune? (Kløfta) hvordan er vannet der? Anonymkode: 2f21e...224 Spør du meg om det? Jeg kunne sikkert googlet meg frem til det for deg, men jeg ser ingen grunn til at du ikke kan lete det opp selv med noen tastetrykk? 😉 EDIT: Ombestemte meg. Her er det (man trenger altså ikke salt i oppvaskmaskinene i Ullensaker) I Ullensaker kommune har vi bløtt vann. Verdien er omtrentlig 2.7 dHº (tyske hardhetsgrader).28. okt. 2019 Hardhet på vannet - Ullensaker kommune Endret 16. februar 2023 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #16 Skrevet 16. februar 2023 Million skrev (10 minutter siden): Spør du meg om det? Jeg kunne sikkert googlet meg frem til det for deg, men jeg ser ingen grunn til at du ikke kan lete det opp selv med noen tastetrykk? 😉 EDIT: Ombestemte meg. Her er det (man trenger altså ikke salt i oppvaskmaskinene i Ullensaker) I Ullensaker kommune har vi bløtt vann. Verdien er omtrentlig 2.7 dHº (tyske hardhetsgrader).28. okt. 2019 Hardhet på vannet - Ullensaker kommune Takk takk🥰🥰🥰 Anonymkode: 2f21e...224
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå