Gå til innhold

7000 på mat. 1 voksen og 2 barn 50%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regnet gjennom hvor mye penger jeg har brukt på mat den siste mnd og det ble 7000. En voksen og to barn som bor her 50%. 12 år og 4 år. Den yngste har fullkost i bhg, og får hverken frokost eller matpakke hjemmefra. Er dette litt mye eller greit? 

Anonymkode: ff54b...c1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra sum! Bruker kjapt 8-11000kr. 1 voksrb, 2 barn og endel besøk.

Anonymkode: 5fe84...349

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Regnet gjennom hvor mye penger jeg har brukt på mat den siste mnd og det ble 7000. En voksen og to barn som bor her 50%. 12 år og 4 år. Den yngste har fullkost i bhg, og får hverken frokost eller matpakke hjemmefra. Er dette litt mye eller greit? 

Anonymkode: ff54b...c1b

Tenker det er ganske så midt i mellom og normalt. 

Kommer litt ann på om dette er ALT ( dopapir, vaskemiddel osv) kjøpt på dagligvare butikke, eller om det er kun mat. 

Uansett høres det ut som et normalt forbruk til en som ikke har fulgt med, sannsynligvis kunne du fint klart deg med 5-6 000.

Anonymkode: 014c1...6ef

• Liker 1
Skrevet

På en voksen her er det brukt 2600,- i januar. ca 1500,- til nå i februar, og har middag klart for de neste tre dagene, og mer i kjøleskap for å lage 3-4 middager til. 
Så med det budsjettet så burde jeg i alle fall klart komme under 5000,-. 
Men det kommer jo også an på hvor heldig man er med tilbudene som er i butikkene. 

Anonymkode: 07a34...09e

Skrevet

Synes det høres passe nøkternt ut jeg. 

Skrevet

Jeg synes det høres litt mye ut. 

Anonymkode: 92d59...ba8

• Liker 2
Skrevet

Altfor mye på kun mat når barna kun er der halve mnd + fullkost i bhg.

Anonymkode: a08db...dae

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det høres mye ut, vi er to voksne som overhode ikke sparer på noe og vi bruker 8000. Vi er ikke flink å lete etter tilbud, bruker penger på øl og brus og snacks osv osv

Anonymkode: 016df...e25

Skrevet

Vi er meg og en tenåring. Jeg bruker 6-7 tusen for alle dagligvarer og jeg ukeshandler og kjøper billigmerker. 

Anonymkode: 09d5d...819

Skrevet

Vi bruker ca 6000, to voksne og en tenåring. Alle er vegetarianere + at vi harryhandler meieriprodukter og div. Shopper mye grønnsaker i innvandrerbutikker. Vi er nøkterne da, så vi får jammen råd til litt vin for den summen også.

Anonymkode: 210ec...eb3

Skrevet

Med dagens priser, så kjøper jeg ingenting og det koster fort 500-700 kr i kassa. Så 7000 kr forsvinner fort. Jeg mener det er helt normalt i år.

Skrevet

Jeg synes det var mye. Vi bruker 11.000,- i mnd og er 2 voksne med 4 barn 60%

Anonymkode: 1fcb6...352

Skrevet

Synes også det høres svært mye ut. Er i samme situasjon,  barn på 11 og 9. 50%..men ingen fullkost på skole. Vi bruker mellom 4 og 5000.

Vi spiser middag hver dag og mangler ikke noe...

Anonymkode: bf558...3d3

• Liker 1
Skrevet
Ny Bruker skrev (13 timer siden):

Med dagens priser, så kjøper jeg ingenting og det koster fort 500-700 kr i kassa. Så 7000 kr forsvinner fort. Jeg mener det er helt normalt i år.

Så da småhandler du. Og d blir det dyrt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Lever på livsopphold inkl.forskuddstrekk på feriepenger (lønnstrekk)  Så har 5000 igjen etter,husleie,strøm og forsikring. Tusen kroner til lommepenger,busskort og fritid på tenåringen,og 4000 til mat. Det er trangt. 

Anonymkode: 057cb...f05

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så da småhandler du. Og d blir det dyrt. 

Bare liten avsporende kommentar her, for jeg handler 2-3 ganger pr uke. 
Jeg synes mye spesielt grønnsaker ikke holder seg veldig fine en hel uke... Kan jeg spørre hvordan dette løses best? 
Tenker spesielt salat, agurk, brokkoli, paprika og blomkål? 
Harde grønnsaker holder seg en evighet, men bladgrønnsaker og myke grønnsaker opplever jeg ofte at blir dårlig om det skal ligge en hel uke i kjøleskapet. 

Skrevet

Ser svarene du får varierer veldig, så om du vil finne ut om du kan spare inn litt så vil det være greiere å se på hva dere handler for disse 7000 kronene. Kjøpes det brus og snop til hverdagen, kaster dere mye, kjøpes det ofte halvfabrikata som koster langt mer i lengden enn å kjøpe ingrediensene og lage selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...