Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som har et liv full av rare tilfeldigheter. 

Mitt liv har vært slik i ett til et halvt år nå. Intenst med svært merkelige tilfeldigheter.

Jeg skal ikke gå inn i detaljer, men det handler om min historikk og mennesker jeg møter helt tilfeldig til de mest riktige tider og merkelige kontekster.  

Det handler om ting jeg ser og hører i det daglige, som vekker spesielle minner, som jeg føler guider meg videre. Får livet til å føles helt magisk og utrolig. Det er ikke det samme som dejavu, har ikke hatt dejavu opplevelser på lang tid, men dette er nye opplevelser med forbindelser til fortiden. Jeg føler det er mening med det hele, men vet ikke hva meningen er. 

Anonymkode: 062c1...c68

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Gjest anon9000
Skrevet

Kanskje meningen er at du skal finne noen å prate med?

Høres ut som du vipper til å være manisk ved å se en mening i alt og alle. 

Skrevet
anon9000 skrev (2 minutter siden):

Kanskje meningen er at du skal finne noen å prate med?

Høres ut som du vipper til å være manisk ved å se en mening i alt og alle. 

Regnet med å få slike svar her, men det er ikke sånn som du tenker.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Best å ikke gå inn i detaljer.

Anonymkode: d0621...132

• Liker 1
Skrevet

Hæ? Hva da

Anonymkode: 648d8...2a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ? Hva da

Anonymkode: 648d8...2a3

Bare merkelige tilfeldigheter. 

Skrevet

Personer uten de opplevelsene kan ikke sette seg inn i det. Jeg har det sånn, mer og mer. ‘Venner’ har nærmest latterliggjort meg. De forstår ikke. Fortsett å ta det i mot, det vil føre deg på mye rettere veier enn de som latterliggjør. Jeg har også hatt dejavu, det er ikke sånt jeg opplever mest av. Jeg tar det opp med personer som opplever tilsvarende. Ta i mot, så lenge det er positive ting du opplever. Jeg tror deg. Ingen får ta det fra meg, har hatt det sterkt i ca to år nå, og dører åpner seg for meg stadig. Det har ikke skjedd før i livet mitt. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Humas skrev (2 minutter siden):

Personer uten de opplevelsene kan ikke sette seg inn i det. Jeg har det sånn, mer og mer. ‘Venner’ har nærmest latterliggjort meg. De forstår ikke. Fortsett å ta det i mot, det vil føre deg på mye rettere veier enn de som latterliggjør. Jeg har også hatt dejavu, det er ikke sånt jeg opplever mest av. Jeg tar det opp med personer som opplever tilsvarende. Ta i mot, så lenge det er positive ting du opplever. Jeg tror deg. Ingen får ta det fra meg, har hatt det sterkt i ca to år nå, og dører åpner seg for meg stadig. Det har ikke skjedd før i livet mitt. 

Jeg har heldigvis funnet en gruppe venner som forstår dette også, ikke kun mennesker som mener man er gal.

Jeg tror likeledes at de som jeg har møtt føler også det har vært sprø tilfeldigheter, det er ikke bare meg. 

Har hatt mye dejavu tidligere i livet, men ikke opplevet det i årevis. 

Jeg er faktisk en ganske logisk tenkende person sånn egentlig, men tror også det er mer mellom himmel og jord, er ikke ateist.

Skjønner at fra en helt logisk og ateistisk vinkel vil det hørtes ut som det er på tide å bli innelåst og gå i seg noen piller og jeg skjønner at man vil bli hetset. Snakker ikke om det som skjer til andre enn de som har forståelse for dette. 

Takk for at du deler ❤ det er mulig det er positivt. Har fått meg til å smile, le og undres over livet iallefall. 

• Hjerte 2
Gjest anon9000
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Regnet med å få slike svar her, men det er ikke sånn som du tenker.

Forstår at det kan oppfattes frekt, men var ikke ment som noe stikk, mente det helt oppriktig. 

Fullstendig mangel på selvinnsikt rundt egen mental tilstand er dessverre et hovedsymptom på mange psykiske lidelser. Kan være verdt å sjekke ut, selv om jeg godt kan ta helt feil, hva skader det å evaluere seg selv med litt tredjepartshjelp?:) 

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, skulle ønske jeg hadde det sånn. Jeg hadde sånne perioder for mange år siden, men nå føles alt bare trått, vanskelig, blottet for mening og jeg aner aldri hva jeg skal gjøre i noen situasjoner. Blir rett og slett ikke ledet videre, fremtiden virker bare skummel og vanskelig.

Anonymkode: 38c6e...086

Skrevet

anon9000 skrev (14 minutter siden):

"Forstår at det kan oppfattes frekt, men var ikke ment som noe stikk, mente det helt oppriktig. 

Fullstendig mangel på selvinnsikt rundt egen mental tilstand er dessverre et hovedsymptom på mange psykiske lidelser. Kan være verdt å sjekke ut, selv om jeg godt kan ta helt feil, hva skader det å evaluere seg selv med litt tredjepartshjelp?:) "

Du vurderer dette til fullstendig mangel på selvinnsikt mht mental tilstand. Jeg har veldig god innsikt på min mentale tilstand takk, og har evnen til å sortere og forklare. Er helt ved mine fulle fem, eller seks... Det er greit for meg at du syntes det 🙂 helt ok. Nå er det ingen fare for hverken selvskading eller skading av andre fra dette, så det er sannsynligvis like ufarlig som å være religiøs...

Jeg lider ikke, så på dette tidspunkt er det ikke en psykisk lidelse. Tar kontakt med noen hvis jeg skulle begynne å høre stemmer, spesielt hvis de ber meg om å gjøre ting 😜 det lover jeg deg. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

anon9000 skrev (14 minutter siden):

"Forstår at det kan oppfattes frekt, men var ikke ment som noe stikk, mente det helt oppriktig. 

Fullstendig mangel på selvinnsikt rundt egen mental tilstand er dessverre et hovedsymptom på mange psykiske lidelser. Kan være verdt å sjekke ut, selv om jeg godt kan ta helt feil, hva skader det å evaluere seg selv med litt tredjepartshjelp?:) "

Du vurderer dette til fullstendig mangel på selvinnsikt mht mental tilstand. Jeg har veldig god innsikt på min mentale tilstand takk, og har evnen til å sortere og forklare. Er helt ved mine fulle fem, eller seks... Det er greit for meg at du syntes det 🙂 helt ok. Nå er det ingen fare for hverken selvskading eller skading av andre fra dette, så det er sannsynligvis like ufarlig som å være religiøs...

Jeg lider ikke, så på dette tidspunkt er det ikke en psykisk lidelse. Tar kontakt med noen hvis jeg skulle begynne å høre stemmer, spesielt hvis de ber meg om å gjøre ting 😜 det lover jeg deg. 

Jeg er utdannet i telepatisk dyrekommunikasjon og har  kommunisert med mennesker som har gått over på andre siden også. Om jeg går til psykolog så blir vel det diagnostisert som psykose? :laugh:
Det er liten plass til noe annet enn hard logikk i det vestlige samfunnet i dag, dessverre.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Gjest anon9000
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er utdannet i telepatisk dyrekommunikasjon og har  kommunisert med mennesker som har gått over på andre siden også. Om jeg går til psykolog så blir vel det diagnostisert som psykose? :laugh:
Det er liten plass til noe annet enn hard logikk i det vestlige samfunnet i dag, dessverre.

Hvor kan jeg ta utdanning i telepatisk dyrekommunikasjon?

Skrevet
anon9000 skrev (31 minutter siden):

Hvor kan jeg ta utdanning i telepatisk dyrekommunikasjon?

Hvis du tror ts er psykisk syk, så høres det litt rart ut å være interessert i det....?

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg skulle ønske at livet tok en positiv vending bare en eneste gang.

• Hjerte 3
Skrevet
anon9000 skrev (2 timer siden):

Høres ut som du vipper til å være manisk ved å se en mening i alt og alle

Du vet bare ikke hva mani er. 

Sånn over til TS sitt innlegg ; jeg og tror at mye har en mening. Ofte der man ubevisst trenger en endring i livet, eller tar en labyrint fra og ha det bra, så blir man usikker på veien, til og rote seg bort inni denne labyrinten, der man går rundt og rundt til man kommer ut på andre siden. Og mennesker har helt syke instinkter/, om man er åpen for dem og lever etter dem. Som en jeg bør reise dit og dit, fordi at. Så lenge det ikke skader noen eller seg selv, har jeg en formening at det er en fin ting og gjøre ting.  

Men og la det overstyre en hverdag, er ikke helt bra tror jeg. Om det er en slags jakt etter lykke, skjebne og sånn fordi man ikke har det bra - kan det være godt og ha noen å prate med om dette.

• Liker 1
Skrevet
Anonymburker skrev (12 minutter siden):

Jeg skulle ønske at livet tok en positiv vending bare en eneste gang.

Hva er en positiv vending for deg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Veeel. Litt omvendt enn det jeg skrev nå nettopp. Ei venninne av meg var på ferie med ei venninne av henne. Og uti ferien, så begynte min venninne med, at hun måtte dit og dit, fordi at hun kjente et kall, om og reise til den plassen. Pratet endel om gresk mytologi og guder og slik. Den venninnen reiste hjem,  før min venninne, pga jobb. Og tenkte ikke mer over dette. 

Min venninne var i full psykose og ble diagnosert med schizofreni, etter en stund hun kom hjem. Hun hadde da for seg at hun var ei gresk gudinne, som har kommet til jorda for sånn og sånn. 

Tenker om TS, faktum er psykotisk i skrivende stund, er ikke super sannsynlig. Det og svive seg inn hit, og skrive et innlegg som henger sammen der vi forstår, er ikke noe man somregel får til i psykose tilstand 🙃 Snakker av erfaring hos både meg selv da jeg var syk selv, å når min venninne er dårlig. Er hun veldig dårlig, så svarer hun ikke på meldinger og snap. Er mega vanskelig og skrive ihvertfall, få med seg hva andre har skrevet til seg o.l  Og bare det å tenke hva man svarer er ikke eksisterende, så det blir ofte da uforståelige svar, i hytt og pine. Altså omtrent bare trykker på noe, sånn bare fordi. Eller svarer sånn utifra hva som foregår i topplokket. 

• Hjerte 1
Skrevet
Maestro skrev (13 minutter siden):

Veeel. Litt omvendt enn det jeg skrev nå nettopp. Ei venninne av meg var på ferie med ei venninne av henne. Og uti ferien, så begynte min venninne med, at hun måtte dit og dit, fordi at hun kjente et kall, om og reise til den plassen. Pratet endel om gresk mytologi og guder og slik. Den venninnen reiste hjem,  før min venninne, pga jobb. Og tenkte ikke mer over dette. 

Min venninne var i full psykose og ble diagnosert med schizofreni, etter en stund hun kom hjem. Hun hadde da for seg at hun var ei gresk gudinne, som har kommet til jorda for sånn og sånn. 

Tenker om TS, faktum er psykotisk i skrivende stund, er ikke super sannsynlig. Det og svive seg inn hit, og skrive et innlegg som henger sammen der vi forstår, er ikke noe man somregel får til i psykose tilstand 🙃 Snakker av erfaring hos både meg selv da jeg var syk selv, å når min venninne er dårlig. Er hun veldig dårlig, så svarer hun ikke på meldinger og snap. Er mega vanskelig og skrive ihvertfall, få med seg hva andre har skrevet til seg o.l  Og bare det å tenke hva man svarer er ikke eksisterende, så det blir ofte da uforståelige svar, i hytt og pine. Altså omtrent bare trykker på noe, sånn bare fordi. Eller svarer sånn utifra hva som foregår i topplokket. 

Finnes også mange mennesker som føler på et kall fra Guder, Jesus etc. Men de blir ikke innlagt fordi de tilhører en organisert religion. Man kan også høre stemmer som snakker til én og Snakke fritt om det i organisert religion fordi det er den hellige ånd etc. 

Jeg mener, om noen tror de er gudinne så kan det sikkert gå utover livet deres og Jeg håper din venninne har det bedre.

Det er likevel en interessant problemstilling om hvor grensen skal gå før man kaller noen psykotisk. Er alle de som er synske og tror på det psykotiske? Er all religion en form for psykose? Kun de som er ateister og ikke tror på noe friske?

Er vel helst når det påvirker ens liv negativt? Evt andres liv negativt?

Ellers jeg liker å se på tilfeldigheter som noe litt mystisk og dere vet jo ikke hvilke tilfeldigheter jeg snakker om, mulig dere også ville tenkt det er lit whacked..

• Hjerte 1
Gjest anon9000
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du tror ts er psykisk syk, så høres det litt rart ut å være interessert i det....?

Nei kanskje jeg også ønsker en slik kompetanse??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...