Gå til innhold

Når jeg får god kontakt med en ny venninne, kommer en gammel vennine å "tar over"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg som har skjedd flere ganger, både på jobb og privat.

Et eksempel. Jeg kommer helt greit over ens med en kvinnelig kollega. Så får vi tilfeldig en ny kvinnelig kollega. Den tidligere kollegaen viser ikke noe særlig interesse for å bli kjent med den nye. Jeg tar initiativ til å bli kjent med den nye og vi kommer godt over ens. Men, etter en stund virker det som at den gamle kollegaen blir sjalu eller noe på den nye relasjonen, og dermed går all inn for å bli "bedre" venn med en nye enn hva jeg er. 

Etter hvert er den nye kollegaen mer med den gamle. Og de begynner å ta lunsj uten meg, de treffes på fritiden osv. Jeg får ikke noe inntrykk av at den nye kollegaen ikke liker meg, men heller at den gamle plutselig ikke liker meg lenger. 

Dette fenomenet har skjedd flere ganger. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor dette skjer. Jeg er jo hyggelig, ikke fordomsfull, lytter til alle problemer og stiller oppfølgingsspørsmål. 

Jeg har flere gode venninner jeg har hatt i alle år som ikke er sånn.

Er det noen som kan relatere til dette? Skulle likt å visst hva jeg gjør galt. Jeg skjønner ikke spillet.

Anonymkode: b2ac6...00f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de som holder på sånn er usikre mennesker med et kontrollbehov. 

Syns egentlig det er best å holde sånne folk på avstand, men jeg har én venninne som ikke takler at jeg er mye sammen med felles venner av oss. Løsningen min er å begrense hva jeg forteller henne om hva jeg driver med ellers og møter henne stort sett alene. Vi andre ler litt av det, men merker at omgangskretsen hennes blir mindre og mindre med årene.

Anonymkode: 57bb5...b3a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er noe jeg som har skjedd flere ganger, både på jobb og privat.

Et eksempel. Jeg kommer helt greit over ens med en kvinnelig kollega. Så får vi tilfeldig en ny kvinnelig kollega. Den tidligere kollegaen viser ikke noe særlig interesse for å bli kjent med den nye. Jeg tar initiativ til å bli kjent med den nye og vi kommer godt over ens. Men, etter en stund virker det som at den gamle kollegaen blir sjalu eller noe på den nye relasjonen, og dermed går all inn for å bli "bedre" venn med en nye enn hva jeg er. 

Etter hvert er den nye kollegaen mer med den gamle. Og de begynner å ta lunsj uten meg, de treffes på fritiden osv. Jeg får ikke noe inntrykk av at den nye kollegaen ikke liker meg, men heller at den gamle plutselig ikke liker meg lenger. 

Dette fenomenet har skjedd flere ganger. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor dette skjer. Jeg er jo hyggelig, ikke fordomsfull, lytter til alle problemer og stiller oppfølgingsspørsmål. 

Jeg har flere gode venninner jeg har hatt i alle år som ikke er sånn.

Er det noen som kan relatere til dette? Skulle likt å visst hva jeg gjør galt. Jeg skjønner ikke spillet.

Anonymkode: b2ac6...00f

Fordi de lar deg gjøre drittjobben og de selv skal høste godene. 

Anonymkode: cf1fb...e4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...