AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Dere som svarer frekt og nedlatende i kommentarfeltene her inne, hvorfor gjør dere det? Hva får dere ut av det? Får dere noen gang dårlig samvittighet av å være kjip mot et menneske her inne? Hadde du turt å sagt det samme om du snakket med vedkommende ansikt til ansikt? Jeg forstår ikke hva folk får ut av å prøve såre andre håper noen er tøffe og svarer, ofte lurt på va som ligger bak Anonymkode: 2f391...a81 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Godt spørsmål, har ofte lurt på det samme selv og håper noen av de du sikter til svarer etterhvert. Anonymkode: 1de49...c65 2
Portia Catonis Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 (endret) Jeg har blitt kalt frekk mange ganger, men 100% av gangene er det mottakeren som misforstår budskapet. Personen forstår ikke sarkasme, ironi etc, eller de tillegger meg meninger jeg ikke har. Evt har ikke vedkommende noe gyldig argument, så han/hun går rett til angrep. 99% av gangene er det folk som skjuler seg bak AnonymBruker funksjonen. Hadde jeg møtt personen ansikt til ansikt ville han/hun hørt på tonefallet og lest på kroppspråket mitt at jeg er langt ifra frekk. Noen har alle piggene ute, hele tiden, når de leser på nettforumer. Endret 15. februar 2023 av Portia Catonis 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Vet ikke hva du anser som frekt og nedlatende - noen er veldig sarte og jeg er sjelden rett ut slem - men her er svarene mine; - Blir irritert av andres utrolige dumskap, frekkhet eller menneskesyn - Emosjonell tilfredsstillelse - Ja - Nei og ja. Kommer an på mye. Anonymkode: 6e302...85e 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke hva du anser som frekt og nedlatende - noen er veldig sarte og jeg er sjelden rett ut slem - men her er svarene mine; - Blir irritert av andres utrolige dumskap, frekkhet eller menneskesyn - Emosjonell tilfredsstillelse - Ja - Nei og ja. Kommer an på mye. Anonymkode: 6e302...85e Etter å ha lest HI nøyere ser jeg at jeg ikke er i målgruppen for spørsmålet, siden intensjonen er aldri å prøve å såre andre. Det er mer en bieffekt som oppstår noen ganger. Anonymkode: 6e302...85e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dere som svarer frekt og nedlatende i kommentarfeltene her inne, hvorfor gjør dere det? Hva får dere ut av det? Får dere noen gang dårlig samvittighet av å være kjip mot et menneske her inne? Hadde du turt å sagt det samme om du snakket med vedkommende ansikt til ansikt? Jeg forstår ikke hva folk får ut av å prøve såre andre håper noen er tøffe og svarer, ofte lurt på va som ligger bak Anonymkode: 2f391...a81 For en herlig nytelse av det Anonymkode: 9e1ca...93b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Ventilering, få ut litt agg, tidsfordriv. Du vet forresten at du er nr 85193 som spør om dette? Du kunne sikkert fått svar i en av de andre klagetrådene. Anonymkode: 12c50...d47 1
Catbert Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Jeg svarer frekt og nedlatende de som har skrevet noe frekt og nedlatende før
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For en herlig nytelse av det Anonymkode: 9e1ca...93b Ok, hvordan har du det i livet ditt ellers? Jeg tenker at de som holder på slik kanskje er usikre, ensomme, og ikke har det noe bra selv. Jeg hadde gått noen runder med meg selv om jeg følte glede av å såre andre. Anonymkode: 2f391...a81 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 Portia Catonis skrev (24 minutter siden): Jeg har blitt kalt frekk mange ganger, men 100% av gangene er det mottakeren som misforstår budskapet. Personen forstår ikke sarkasme, ironi etc, eller de tillegger meg meninger jeg ikke har. Evt har ikke vedkommende noe gyldig argument, så han/hun går rett til angrep. 99% av gangene er det folk som skjuler seg bak AnonymBruker funksjonen. Hadde jeg møtt personen ansikt til ansikt ville han/hun hørt på tonefallet og lest på kroppspråket mitt at jeg er langt ifra frekk. Noen har alle piggene ute, hele tiden, når de leser på nettforumer. Kanskje lurt å droppe sarkasme og ironi hvis du opplever det slik? For uten toneleie og kroppsspråk må en jo være tydelig på hva man mener for å unngå slike misforståelser ? Anonymkode: 2f391...a81 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, hvordan har du det i livet ditt ellers? Jeg tenker at de som holder på slik kanskje er usikre, ensomme, og ikke har det noe bra selv. Jeg hadde gått noen runder med meg selv om jeg følte glede av å såre andre. Anonymkode: 2f391...a81 Typisk hobbypsykolog svar å analysere atferden og begrunne det med at man umulig kan ha det godt med seg selv. Anonymkode: 12c50...d47 4 1
Portia Catonis Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Kanskje lurt å droppe sarkasme og ironi hvis du opplever det slik? For uten toneleie og kroppsspråk må en jo være tydelig på hva man mener for å unngå slike misforståelser ? Anonymkode: 2f391...a81 Og hvorfor må du skrive under AnonymBruker? Det er fryktelig slitsomt å holde styr på alle anonymkodene, og hvem som har sagt hva. Jeg føler stadig vekk at jeg drukner i en samtale der alle deltakerne unntatt meg har en papirpose over hodet. AnonymBruker funksjonen er til for å forhindre at man blir gjenkjent IRL, ikke for at hvem som helst kan si hva som helst uten å måtte stå for det i etterkant. 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #13 Skrevet 15. februar 2023 Portia Catonis skrev (32 minutter siden): Jeg har blitt kalt frekk mange ganger, men 100% av gangene er det mottakeren som misforstår budskapet. Personen forstår ikke sarkasme, ironi etc, eller de tillegger meg meninger jeg ikke har. Evt har ikke vedkommende noe gyldig argument, så han/hun går rett til angrep. 99% av gangene er det folk som skjuler seg bak AnonymBruker funksjonen. Hadde jeg møtt personen ansikt til ansikt ville han/hun hørt på tonefallet og lest på kroppspråket mitt at jeg er langt ifra frekk. Noen har alle piggene ute, hele tiden, når de leser på nettforumer. Enig. Det er forbløffende hvordan enkelte bare må gi motstand på den mest uskyldige kommentar, og jeg går ofte i fella med å begynne å forklare, og så øker temperaturen. Jeg blir ofte anklaget for å være aggressiv i formen, og det er litt rart, for jeg er mer konfliktsky enn aggressiv i real life. Men jeg har temperament og engasjement, og det gir seg vel et annet utslag skriftlig blant fremmede enn muntlig blant kjente. Men de gangene jeg havner i slike situasjoner så er det i møte med folk jeg opplever som påståelige selv om de viser at de ikke har kunnskapen de tror de har. Eller - de som kverulerer og flisespikker. Jeg kan bli ganske skarp i kantene i møte med begge disse typene. Anonymkode: cd915...27e 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #14 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Typisk hobbypsykolog svar å analysere atferden og begrunne det med at man umulig kan ha det godt med seg selv. Anonymkode: 12c50...d47 Det er et av hovedspørsmålet mitt, hva som ligger bak? Å svare at det er tilfredstillende er jo et svar, men hvorfor? Anonymkode: 2f391...a81
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #15 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ok, hvordan har du det i livet ditt ellers? Jeg tenker at de som holder på slik kanskje er usikre, ensomme, og ikke har det noe bra selv. Jeg hadde gått noen runder med meg selv om jeg følte glede av å såre andre. Anonymkode: 2f391...a81 jeg blir ganske provosert over denne typen kommentar du kommer med her, da. Den er meget nedlatende. Hva får du igjen for det? Anonymkode: cd915...27e 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #16 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er et av hovedspørsmålet mitt, hva som ligger bak? Å svare at det er tilfredstillende er jo et svar, men hvorfor? Anonymkode: 2f391...a81 Du spør ikke hva som ligger bak. Du antar at de som velger å svare annerledes enn deg selv er usikre, ensomme og ikke har det noe bra selv. Samtidig inntar du en belærende holdning om at «Jeg hadde gått noen runder med meg selv om jeg følte glede av å såre andre». Du møter deg selv i døra ihht til ditt eget hovedinnlegg😉 Anonymkode: 12c50...d47 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #17 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du spør ikke hva som ligger bak. Du antar at de som velger å svare annerledes enn deg selv er usikre, ensomme og ikke har det noe bra selv. Samtidig inntar du en belærende holdning om at «Jeg hadde gått noen runder med meg selv om jeg følte glede av å såre andre». Du møter deg selv i døra ihht til ditt eget hovedinnlegg😉 Anonymkode: 12c50...d47 Hva står i overskriften? Anonymkode: ad2fb...96c
Amossa Skrevet 15. februar 2023 #18 Skrevet 15. februar 2023 Jeg er rimelig aktiv på forumet. Når jeg kommenterer er det for å bidra med nyansering, si min mening, gi råd eller å si i fra om jeg synes noen har misforstått eller tar feil. Prøver alltid å ta hensyn og ikke såre. Kan likevel bli provosert av de som svarer andre dårlig. Da kan jeg be folk om å skjerpe seg. Noen vil kanskje si at det er frekt, men jeg synes ikke det er ok at folk får nedlatende svar og kommentarer her.
Kompetent Skrevet 15. februar 2023 #19 Skrevet 15. februar 2023 Det er viktig å avsløre hykleri og dobbeltmoral, spesielt i disse dager hvor mange er blitt høye på seg selv og sin egenverdi, kanskje grunnet sosiale medier og fokuseringen på det ytre. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #20 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva står i overskriften? Anonymkode: ad2fb...96c Det gir deg ikke frikort til å lire av deg negativiteter selv om trådtittelen din er formulert som et spørsmål, vet du. Anonymkode: 12c50...d47 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå