AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Er alle menn utro? Isåfall hvor finner man de som ikke er det, og hvilken type menn burde man holde seg unna (liksom er det en tegn de gir som sier de er utro før du er skikkelig godt kjent med dem) jeg vil ikke bli veldig godt kjent, da blir jeg låst og ikke vil forlate dem. Så vil finne måte å ikke finne meg i utro menn. Fortell meg hvordan! Anonymkode: 07d7e...89d
Arild37 Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Gjennomsnittlig er menn og kvinner ca like ofte utro, kvinner noen få prosent mer. Den brutale sannheten er at veldig mange er utro, men man kan ikke gå i den fellen av å dømme alle pga det
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Selvsagt er ikke alle menn utro. Men planen din om å ikke bli godt kjent vil ikke fungere. Anonymkode: 74b72...293
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er alle menn utro? Nei ikke alle, men en del. Sitat Isåfall hvor finner man de som ikke er det, og hvilken type menn burde man holde seg unna Det er ikke bare en type menn som er utro. Det er alle type menn. De som ikke er utro er ikke noe spesielt sted, det fins utro mennesker til og med i kirker, moskeer og dypt religiøse trossamfunn. Sitat (liksom er det en tegn de gir som sier de er utro før du er skikkelig godt kjent med dem) jeg vil ikke bli veldig godt kjent, da blir jeg låst og ikke vil forlate dem. Nei man kan ikke si at det alltid er tegn på at de er utro. Noen har vært utro før - det er alltid et faretegn og de bør du holde deg unna. Det at de har vært det før sier at de har dårlig moral og moral er ikke noe som bare endrer seg. Noen har aldri vært utro men blir det plutselig. Man har aldri garanti mot utroskap, men det er viktig i alle forhold å ta seg god tid til å bli godt kjent med de før man blir intime eller blir sammen. Da mener jeg date i månedsvis, snakke om dype ting, holdninger og moral over lengre tid. Da mener jeg ikke snappe om useriøse ting eller bombardere de med hva de syns om utroskap, men å møtes, bruke mye tid sammen, snakke gradvis om de viktige tingene i livet, om holdninger til alt fra rasisme til utroskap, bit for bit i et naturlig tempo. Bruke gooood tid på å bli kjent. Det at du sier du ikke vil bli godt kjent fordi da blir du låst og vil ikke forlate dem er noe du virkelig bør jobbe med. Ikke se det sånn at å bruke tid sammen betyr at dere er meant to be, se det sånn at tiden skal brukes til å vurdere om dere kan leve sammen i 50 år. Da skjønner du hvor mye som skal falle på plass før man blir glad i hverandre og kjærester. Sitat Så vil finne måte å ikke finne meg i utro menn. Fortell meg hvordan! Å ikke finne deg i utro menn er ganske enkelt. Det er å slå opp så fort de er utro og aldri ta de tilbake. Samme hvis det er flørting eller viser tendenser til ulojalitet mens dere dager. Altså det er lov til å date flere på likt om man ikke har definert seg som eksklusive, men du kan ta opp praten om å være eksklusive og ikke date andre og hvis han sier at han ikke vil gå med på en sånn avtale enda så ta han på ordet og finn deg en annen som er mer lojal. Anonymkode: c67a9...513 3
Anonymburker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er alle menn utro? Isåfall hvor finner man de som ikke er det, og hvilken type menn burde man holde seg unna (liksom er det en tegn de gir som sier de er utro før du er skikkelig godt kjent med dem) jeg vil ikke bli veldig godt kjent, da blir jeg låst og ikke vil forlate dem. Så vil finne måte å ikke finne meg i utro menn. Fortell meg hvordan! Anonymkode: 07d7e...89d Jeg kunne ikke vært utro. Har gått lange perioder uten sex og nærhet, så jeg ville satt pris på å ha en fast partner i det hele tatt. Et familieliv er egentlig drømmen, så jeg ville aldri satt noe slikt i fare ved å være utro. Det er naturlig å tro at kjekke mennesker, både kvinner og menn, har større sjans for å være utro siden de har så mange valgmuligheter. Samtidig handler det om holdninger og verdier som kan variere like mye uansett om personen er kjekk eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 Jeg er kjekk, og det kan til tider være tøft å stå imot fristelser. Men holder stand enn så lenge, prøver å holde stilen. Anonymkode: d15ce...f01
Mann1977 Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Tipper at kjekke menn er utro like mye som vakre kvinner... kan det være at "mindre pene" par holder mere fast i den de er sammen med siden de kanskje ikke så lett finner seg en ny? 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Mann1977 skrev (31 minutter siden): Tipper at kjekke menn er utro like mye som vakre kvinner... kan det være at "mindre pene" par holder mere fast i den de er sammen med siden de kanskje ikke så lett finner seg en ny? Alle menn jeg vet om som er utro er mindre pene menn. Kjøper sex, snapper med andre etc selvom de er i forhold Kjekke menn og pene kvinner har nok ikke samme behovet for bekreftelse, de vet at de drar det motsatt kjønn og trenger ikke dra snøret i bånn Anonymkode: c67a9...513 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle menn jeg vet om som er utro er mindre pene menn. Kjøper sex, snapper med andre etc selvom de er i forhold Kjekke menn og pene kvinner har nok ikke samme behovet for bekreftelse, de vet at de drar det motsatt kjønn og trenger ikke dra snøret i bånn Anonymkode: c67a9...513 Eller sorry det blir feil å si, jeg vet om kjekke menn som er utro også. Blandt annet eksen min Poenget mitt var at jeg tror ikke utroskap er pga hvor mye mulighet man har , men pga umoral og bekreftelsesbehov Anonymkode: c67a9...513 1 1
Kompetent Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 (endret) Det er stort sett kvinner som begrenser menns utroskap med å avvise dem, noe de gjør svært så ofte. Så jo mindre attraktiv mannen du velger er, desto mindre sjanse er det for at han vil være utro, ganske enkelt fordi han ikke vil bli fristet av interesserte kvinner, bare avvist hvis han prøver seg. For øvrig er det jo menn som har mest lyst på kvinner, så det burde være innafor at menn er utro når de er i forhold. Kvinner blir jo først utro når de har gitt opp forholdet. Endret 15. februar 2023 av Kompetent 2
ClausSaus Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er alle menn utro? Isåfall hvor finner man de som ikke er det, og hvilken type menn burde man holde seg unna (liksom er det en tegn de gir som sier de er utro før du er skikkelig godt kjent med dem) jeg vil ikke bli veldig godt kjent, da blir jeg låst og ikke vil forlate dem. Så vil finne måte å ikke finne meg i utro menn. Fortell meg hvordan! Anonymkode: 07d7e...89d Det finnes ikke virkelig god forskning på dette, og mye av grunnen er at slike ting er så ekstremt sammensatte at spørsmålet egentlig ikke gir mening. På den ene siden har pene menn langt bedre tilgang til damer, på den andre er de også mer vant til å ha tilgang på damer – slik at de ikke blir like "satt ut" av å plutselig få en sjanse. Greit nok. Men så kommer spørsmålene: Hvilken rolle spiller det om dama han er sammen med er utpreget pen eller ikke? Hvilken rolle spiller det om hun vil ha et aktivt sexliv med ham eller ikke? Hvilken rolle spiller det om han kommer fra et stabilt hjem eller ikke? Og så videre. Så bare for å spekulere kan man se for seg at pene menn viser seg å være mer utro på grunn av tilgang… med mindre dama er pen selv, for da er de mindre utro… med mindre dama kniper igjen på sexlivet, for da er de plutselig mer utro likevel… med mindre de er oppvokst med foreldre med gode verdier som holdt sammen, for da er de mindre utro igjen… osv. Hvordan skal man da svare på spørsmålet "Er pene menn mer utro?" Det favner for vidt til at det det er mulig å svares på presist uten veldig store studier som korrigerer for veldig mange og diffuse variabler. Og selv da blir ikke et enkelt svar særlig informativt. Men jeg tipper jo kanskje at en mindre pen dame som vil sikre seg en svært kjekk bad boy med "stygt" skilte foreldre for et sexløst ekteskap gjerne ligger an til å gå på en liten smell… Endret 16. februar 2023 av ClausSaus 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #12 Skrevet 16. februar 2023 Tror iķke utseende betyr så mye. Det er mer anledning, alkohol, forholdet hjemme for tiden, og behovet for bekreftelse, som er avgjørende. Livet har mange faser, og folks behov endres med det. Man kan tro og håpe på troskap, men aldri være sikker. Anonymkode: c012a...e9f 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #13 Skrevet 16. februar 2023 Utro menn (og kvinner) finnes overalt.. Men bare som et lite tanke-eksperiment, dersom det at han ikke var utro var ENESTE kriterie: En som ikke hadde vært utro før selvsagt, men han har hatt damer i sitt liv - han er ikke en som bare aldri har hatt kjangs. Ikke den mest attraktive mannen, men ikke den minst attraktive heller. Midt på treet. Fin nok, men litt uflidd hår og stygge sko. Han bryr seg ikke om sånt. Han må ha litt selvtillit, være trygg i egne sko, ikke sterkt behov for bekreftelse fra andre (enn deg kanskje). Kanskje heller ikke så ekstremt "glad i damene", litt blind for når andre flørter litt med han, flørter ikke noe særlig selv. Mindre interessert i sex, kanskje til og med på grensen til aseksuell. Litt introvert. En planlegger og konsekvenstenker, som bruker måneder med research på å bestemme seg for hvor man skal på ferie. Gjør ingenting på impuls. Gjerne avholdsmann, og ikke på et arbeidssted med for mye fester og reiser. Ikke spesielt høy posisjon på jobb, ikke i en mentor eller lederstilling over kvinner. Liker å sitte hjemme i sofaen med deg i helgene. Gutteturen går til fjellet, ikke Riga. Nå beskrev jeg en mann jeg aldri hadde passet sammen med selv da, men om det er din type så kjør på 😅 Om det ikke er din type så ikke gjør det, for en del utroskap har nok litt med at man ikke har det bra hjemme og så møter man en bedre match ute som tilsynelatende har det man savner.. Anonymkode: 8f7d7...e5e 4
Hjelpsom Skrevet 16. februar 2023 #14 Skrevet 16. februar 2023 (endret) 11 hours ago, AnonymBruker said: Er alle menn utro? Isåfall hvor finner man de som ikke er det, og hvilken type menn burde man holde seg unna (liksom er det en tegn de gir som sier de er utro før du er skikkelig godt kjent med dem) jeg vil ikke bli veldig godt kjent, da blir jeg låst og ikke vil forlate dem. Så vil finne måte å ikke finne meg i utro menn. Fortell meg hvordan! Anonymkode: 07d7e...89d Anser meg selv som en kjekk mann og jeg kunne aldri ha vært utro, og sjansen har vært der. Jeg kunne ikke levd med meg selv etterpå om jeg gjorde noe sånt da det ikke ligger i min natur. Men kjenner like mange kvinner som menn som har vært utro. Noen klarer desverre ikke å være monogame. Du vil heller aldri få noen garanti. Du må lære deg å se etter tegnene når du er på vei til å innlede et nytt forhold. Det finnes mange artikler på nett om dette og hva du skal se etter. Endret 16. februar 2023 av Useless 1
Flintis Skrevet 16. februar 2023 #15 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er alle menn utro? Isåfall hvor finner man de som ikke er det, og hvilken type menn burde man holde seg unna (liksom er det en tegn de gir som sier de er utro før du er skikkelig godt kjent med dem) jeg vil ikke bli veldig godt kjent, da blir jeg låst og ikke vil forlate dem. Så vil finne måte å ikke finne meg i utro menn. Fortell meg hvordan! Anonymkode: 07d7e...89d Du unngår utro mann ved å være bra nok. At forholdet er bra nok er avhengig av hvordan dere ønsker å ha det. Indikasjon på at forholdet ikke er bra nok er sexnekt eller manglende lyst så lenge det ikke er sykdom med i bildet. Da er ikke mannen attraktiv nok og bør gå. Opplever kvinnen å bli avvist fordi mannen ikke har lyst virker jo ikke mannen for denne kvinnen og om han ikke prøver å behandle dette så er det vel ovet seksuelt ihvertfall. Slutt forholdet i tide. så blir ingen utro. Eller gå inn i åpent forhold med en gang så vet dere hva som skjer og er ikke utro.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #16 Skrevet 16. februar 2023 Min erfaring er at mindre kjekke menn er like troende til å være utro. Noen av dem har dårlig selvbilde som ikke forbedres av én kvinnes oppmerksomhet. De vil ha bekreftelse fra andre også hvis de kan få det. Anonymkode: 94e30...104
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #17 Skrevet 16. februar 2023 8 hours ago, Mann1977 said: Tipper at kjekke menn er utro like mye som vakre kvinner... kan det være at "mindre pene" par holder mere fast i den de er sammen med siden de kanskje ikke så lett finner seg en ny? Det er korrekt. Anonymkode: 0793a...084
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #18 Skrevet 16. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Min erfaring er at mindre kjekke menn er like troende til å være utro. Noen av dem har dårlig selvbilde som ikke forbedres av én kvinnes oppmerksomhet. De vil ha bekreftelse fra andre også hvis de kan få det. Anonymkode: 94e30...104 Det er feil. Mindre kjekke menn har jo ennå mindre sjangs til å ligge med mer attraktive kvinner enn nåværende partner. Og ingen er jo utro med noen som er styggere enn dama man har hjemme. Hva er vitsen med det? Anonymkode: 0793a...084
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #19 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er feil. Mindre kjekke menn har jo ennå mindre sjangs til å ligge med mer attraktive kvinner enn nåværende partner. Og ingen er jo utro med noen som er styggere enn dama man har hjemme. Hva er vitsen med det? Anonymkode: 0793a...084 Veldig mange er utro med en partner som er "styggere" enn den man er gift med. Poenget er vel å få seg litt "frisk luft" og noe annet enn det man er vant til hjemmefra. Det er mange kollegaer som har sex fast med hverandre etter julebord f eks, og som overhodet ikke har planer om å gå ut av egne ekteskap. Anonymkode: dabd4...5a4 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #20 Skrevet 16. februar 2023 ClausSaus skrev (8 timer siden): Det finnes ikke virkelig god forskning på dette, og mye av grunnen er at slike ting er så ekstremt sammensatte at spørsmålet egentlig ikke gir mening. Dette. Faktorer som selvtillit, hvor man er i livet, impulser, påvirkning, tilgjengelighet og så videre er faktorer som ikke er lett å måle. Jeg kan ta utgangspunkt i meg selv. De første 5-6 årene i ekteskapet tenkte jeg ikke tanken om utroskap, og dette skinte nok greit gjennom til omgivelsene også. Var det noen som prøvde seg likevel, så var ikke jeg med på notene i det hele tatt. Var prototypen på trofast i de årene. Så gikk jeg på en kjempesmell ut av ingen ting, det bare skjedde uten å ha vært i tankene mine noen sinne. Den jeg var utro med var super-duperhot. Det gjorde noe med min selvtillit, som igjen sendte signaler til andre, og plutselig kunne jeg få omtrent hvem som helst. Min tankegang var helt forandret, der hvor jeg ikke hadde tenkt tanken før, så tenkte jeg nå tanken ganske ofte. Det er altså en del tilfeldigheter der ute som vanskelig kan la seg måles. Hadde jeg ikke møtt den super-duper hotte så hadde jeg mest sannsynlig aldri startet å tenke annerledes. Mitt svar er derfor at de fleste har det kanskje latent inni seg en plass til å være utro, men løses ikke dette ut, så tenker du ikke tanken en gang. Det er tilfeldigheter om latentheten utløses eller ikke. Nå er det så klart noen som skal skrive bortforklaringer og så videre. Det er det ikke, for utroskap er feil uansett årsak. Men det der tullet med at noen har det i seg og andre ikke, tror jeg ikke på. Jeg tror tilfeldighetene gjør at det hele blir så sammensatt at det umulig lar seg å kategorisere folk. Anonymkode: 0f9ba...9cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå