Kaudervelsk Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 (endret) Ærlig talt. Hvis man driver og spør folk på nettforum om hvor mye/lite det er "vanlig" å ha sex i uka/måneden, så er det mest sannsynlig en usikkerhet der som bør utforskes. Jeg har vært der selv, og skjønte etter hvert at det er helt irrelevant hva andre driver på med. Man er ikke noe mer eller mindre verdt som par om man har mye eller lite sex. Man bør altså slutte helt med å spørre alle andre om hva som er "normalt" – news flash: det varierer fra person til person og fra situasjon til situasjon. Spør heller deg selv om du faktisk er misfornøyd med mengden eller typen sex dere har, og ta deretter en vurdering på hva som er dine reelle muligheter. Har du tatt dette opp med partner? Hvor mye plager det deg, sånn egentlig? Spørsmål om konkrete tips andre kan ha for å komme seg ut av sextørke er en annen sak. Jeg snakker utelukkende om spørsmål som omhandler den høyst imaginære "normale" standarden. Andre lignende spørsmål man kan slutte å stille er derfor: "Hvor mange dates drar du og kjæresten på i måneden?" "Hvor lang tid gikk det før han fridde?" "Skriver dere godnatt-meldinger hver natt?" "Hvor mange ganger i uka sover dere over hos hverandre?" "Hvor lang tid tok det før dere sa jeg elsker deg til hverandre?" Boom. Endret 15. februar 2023 av Kaudervelsk skrivefeil 2
ClausSaus Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Kaudervelsk skrev (2 timer siden): Ærlig talt. Hvis man driver og spør folk på nettforum om hvor mye/lite det er "vanlig" å ha sex i uka/måneden, så er det mest sannsynlig en usikkerhet der som bør utforskes. Jeg har vært der selv, og skjønte etter hvert at det er helt irrelevant hva andre driver på med. Man er ikke noe mer eller mindre verdt som par om man har mye eller lite sex. Man bør altså slutte helt med å spørre alle andre om hva som er "normalt" – news flash: det varierer fra person til person og fra situasjon til situasjon. Spør heller deg selv om du faktisk er misfornøyd med mengden eller typen sex dere har, og ta deretter en vurdering på hva som er dine reelle muligheter. Har du tatt dette opp med partner? Hvor mye plager det deg, sånn egentlig? Spørsmål om konkrete tips andre kan ha for å komme seg ut av sextørke er en annen sak. Jeg snakker utelukkende om spørsmål som omhandler den høyst imaginære "normale" standarden. Andre lignende spørsmål man kan slutte å stille er derfor: "Hvor mange dates drar du og kjæresten på i måneden?" "Hvor lang tid gikk det før han fridde?" "Skriver dere godnatt-meldinger hver natt?" "Hvor mange ganger i uka sover dere over hos hverandre?" "Hvor lang tid tok det før dere sa jeg elsker deg til hverandre?" Boom. Ja og nei. Å spørre om hva som er normalt kan gi en tydelig pekepinn på hva som er utenfor det normale. Og det kan faktisk ha en viss nytteverdi, f.eks i forhold til å få bekreftet at det ikke bare er en selv det "er noe galt med". Mye gaslighting der ute.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Skrevet 16. februar 2023 ClausSaus skrev (5 timer siden): Ja og nei. Å spørre om hva som er normalt kan gi en tydelig pekepinn på hva som er utenfor det normale. Og det kan faktisk ha en viss nytteverdi, f.eks i forhold til å få bekreftet at det ikke bare er en selv det "er noe galt med". Mye gaslighting der ute. Vel, statistisk sett har småbarnsforeldre sex en gang per måned. Dette er altså normalt. Jeg hadde dødd av en slik frekvens. Altså, er jeg da unormal som foretrekker sex hver dag? Anonymkode: e0ce8...fe4 2
Fremmed fugl Skrevet 16. februar 2023 #4 Skrevet 16. februar 2023 Hadde hatt lust å være enig med trådstarter... Men det er I en type av ideel verden med kun perfekte mennesker i perfekte forhold. Hele dette subforumet eksisterer fordi mennesker og forhold ikke er perfekte. Forventninger, hvordan kan dem eksistere i et vakuum? Leser vel slike spørsmål om frekvens som et spørsmål kring hva som er realistisk å kunne forvente. Hva jeg hadde kunnet ønske av frekvens Hva vi har av frekvens Hva er realistisk å forvente av frekvens Jeg og kona har vært sammen i 14 år. Hvis jeg hadde forventet meg sex 3 ganger per døgn i gjennomsnitt, så hadde jeg vært en skuffet og seksuelt frustrert mann. Trenger jeg hjelp av andre for å slippe den frustrasjonen, det vet jeg ikke, da jeg aldri har prøvd en situasjon der jeg ikke har en anelse om hva som er "normal" seksualitet, inklusive variasjoner. Talet 3 x per døgn er ikke tatt fra løse luften, det er hva jeg hadde kunnet ønske meg. Det blir det kun få ganger, når vi har barnefri gjennom natten. Men jeg er strålende fornøyd, da jeg har mye lavere forventninger. Nei, jeg føler ikke noe behov å sjekke av mine forventninger med anonyme brukere på et forum, eller venner. Men som sagt er jeg fornøyd med den balanse jeg opplever mellom forventninger og det som vi har. Men hadde jeg følt annorledes så hadde det vel ikke vært galt å sjekke ut med andre, hvis det hadde kunnet hjulpet meg å få det bedre (Der er det flere ulike alternativer).
Fremmed fugl Skrevet 16. februar 2023 #5 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vel, statistisk sett har småbarnsforeldre sex en gang per måned. Dette er altså normalt. Jeg hadde dødd av en slik frekvens. Altså, er jeg da unormal som foretrekker sex hver dag? Anonymkode: e0ce8...fe4 Nei, du hadde ikke dødt. Ellers så er det helt ulike tal. Hva man har, og hva man foretrekker. Jeg hadde foretrekt å ikke betale for strøm. Men jeg har unormalt høye strømregninger. Hvis jeg først vil være fornøyd med 0 i strømregning, da vil jeg påføre meg selv mye unødvendig frustrasjon i resten av livet.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #6 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Vel, statistisk sett har småbarnsforeldre sex en gang per måned. Dette er altså normalt. Jeg hadde dødd av en slik frekvens. Altså, er jeg da unormal som foretrekker sex hver dag? Anonymkode: e0ce8...fe4 Mens jeg hadde aldri i verden orket 1 gang i mnd under småbarnstiden. Det er også normalt. vi er begge normale. Derfor er tråder typ «hva er normalt» helt meningsløse, fordi hva som er normalt har et utrolig stort spenn. Anonymkode: 1f072...4b2
Flintis Skrevet 16. februar 2023 #7 Skrevet 16. februar 2023 Jeg synes det er helt greit å spørre, så får en bekreftet variasjon. Det være seg mye eller lite sex, ulike behov, med mere.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #8 Skrevet 16. februar 2023 Når jeg spør om slik så er det kun for underholdningens skyld, for jeg måler meg såklart ikke opp mot KG-folk. Anonymkode: b738d...4d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå