AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Hadde en opplevelse for noen dager siden. Jeg skulle ta buss hjem, og da jeg gikk på bussen og skulle betale så ble kortet avvist så jeg kom på at jeg hadde glemt å overføre penger på kortet. Jeg sa jeg kunne gå bak de andre som sto i kø sånn at jeg kunne overføre penger imens. Men bussjåføren ble bare sur og sa jeg bare fikk komme meg ut av bussen og vente på neste buss. Jeg stilte meg likevel bakerst i køen og overførte penger. Da jeg Kom på igjen og sa at nå hadde jeg overført penger og det sa jeg tydelig så han hørte, men han sa hørte du ikke hva jeg sa! jeg sa du skulle komme deg av bussen! Så da måtte jeg vente på neste buss. Noen reagerte og sa fra til han, men de ble bedt om å holde kjeft. Skjønner ikke hva galt jeg gjorde. Hvorfor i all verden svarte han på denne måten? Bør jeg klage eller hjelper det ikke? Jeg bor i en småby i innlandet. Anonymkode: 29243...e74 1
Laraa Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Jepp jeg hadde klaget. Ofte vært i samme, eller lignende situasjon. Sjåføren har alltid vært grei og jeg har gått fram og vist app eller scannet kort samtidig med at bussen stopper for andre passasjerer 16 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Tja.. Jeg pleier å si til barna mine at før de "sladrer" eller klager på noen, så må de ta en runde med seg selv; er målet å fortelle om noe som må forhindres at skjer på nytt eller løses opp i, eller er målet å skaffe motparten trøbbel/ta hevn? Om det er førstnevnte så vil det være på sin plass å si ofte, mens nr 2 ikke er en god nok grunn, da vil "heve seg over det" være en like god strategi i mitt hode. Episoden høres ubehagelig ut, og jeg forstår at du opplevde det som ugreit. Hørtes ut som sjåføren hadde en dårlig dag på jobb eller står i noe tøft på privaten, men han gjorde ikke noe straffbart.. så jeg ville gitt fyren litt slack, sendt en varm tanke og hevet meg over det. Vet dog at veldig mange i dagens klage- og kansellere-samfunn ikke er enig med meg i det, og det får være ok. Anonymkode: 619c1...2eb 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Klart du klager, de skal ikke bare kjøre bussen men være service folk også. Anonymkode: e937e...99c 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Hvis du hadde penger andre gang kan du trygt rapportere det inn ja. Alle kan ha en dårlig dag, men det er grenser. Jeg ble selv jaget av en buss sammen med flere andre nylig, fordi bussen var merket til feil sted. Ingen av passasjerenes feil, kun sjåførens. Anonymkode: 3a8d1...f76 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde en opplevelse for noen dager siden. Jeg skulle ta buss hjem, og da jeg gikk på bussen og skulle betale så ble kortet avvist så jeg kom på at jeg hadde glemt å overføre penger på kortet. Jeg sa jeg kunne gå bak de andre som sto i kø sånn at jeg kunne overføre penger imens. Men bussjåføren ble bare sur og sa jeg bare fikk komme meg ut av bussen og vente på neste buss. Jeg stilte meg likevel bakerst i køen og overførte penger. Da jeg Kom på igjen og sa at nå hadde jeg overført penger og det sa jeg tydelig så han hørte, men han sa hørte du ikke hva jeg sa! jeg sa du skulle komme deg av bussen! Så da måtte jeg vente på neste buss. Noen reagerte og sa fra til han, men de ble bedt om å holde kjeft. Skjønner ikke hva galt jeg gjorde. Hvorfor i all verden svarte han på denne måten? Bør jeg klage eller hjelper det ikke? Jeg bor i en småby i innlandet. Anonymkode: 29243...e74 Ja, sånn skal det ikke være. Neste person er kanskje en ungdom på bare tretten år. Anonymkode: 7ddde...545 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja.. Jeg pleier å si til barna mine at før de "sladrer" eller klager på noen, så må de ta en runde med seg selv; er målet å fortelle om noe som må forhindres at skjer på nytt eller løses opp i, eller er målet å skaffe motparten trøbbel/ta hevn? Om det er førstnevnte så vil det være på sin plass å si ofte, mens nr 2 ikke er en god nok grunn, da vil "heve seg over det" være en like god strategi i mitt hode. Episoden høres ubehagelig ut, og jeg forstår at du opplevde det som ugreit. Hørtes ut som sjåføren hadde en dårlig dag på jobb eller står i noe tøft på privaten, men han gjorde ikke noe straffbart.. så jeg ville gitt fyren litt slack, sendt en varm tanke og hevet meg over det. Vet dog at veldig mange i dagens klage- og kansellere-samfunn ikke er enig med meg i det, og det får være ok. Anonymkode: 619c1...2eb Joa. Men andre gang jeg kom på hadde jeg penger. Så syns jeg burde fått vært med da… Anonymkode: 29243...e74 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Joa. Men andre gang jeg kom på hadde jeg penger. Så syns jeg burde fått vært med da… Anonymkode: 29243...e74 Siden du hadde penger burde du blitt på bussen. Han hadde vel neppe kastet deg av fysisk. Anonymkode: 3a8d1...f76 2
Jaytee Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 For en merkelig oppførsel. Hvis du ikke utsetter ruten for unødig forsinkelser, så er oppførselen hans unødvendig. 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Siden du hadde penger burde du blitt på bussen. Han hadde vel neppe kastet deg av fysisk. Anonymkode: 3a8d1...f76 Burde vel få det. Men når man ba meg om å komme meg av så følte jeg at det ikke var noen vits å diskutere det. Anonymkode: 29243...e74
lillakamilla Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 Ojojoj, jeg ville klaget her. Dette var merkelig oppførsel av sjåføren. Svært merkelig oppførsel. 5 1
Tradegy Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 Ja, klag Det er kjempeviktig å fortelle om slike hendelser. Viktig at arbeidsgiver vet om slike avvik. For alt du vet, kan andre ha opplevd det samme. Da er det ekstra viktig. (Man kan fint klage, uten å være et rasshøl. Og er det dårlig dag, ja da får sjåføren forklare det til sjefen sin ) 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #13 Skrevet 15. februar 2023 Jeg er en person som har ekstremt høy terskel for å klage (tror aldri jeg har klaget på en serviceansatt i mitt liv), men her ville jeg ha klaget ja. Sånn oppførsel skal ikke tolereres. Anonymkode: cbc6e...5c1 7 1
Sveija Skrevet 15. februar 2023 #14 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tja.. Jeg pleier å si til barna mine at før de "sladrer" eller klager på noen, så må de ta en runde med seg selv; er målet å fortelle om noe som må forhindres at skjer på nytt eller løses opp i, eller er målet å skaffe motparten trøbbel/ta hevn? Om det er førstnevnte så vil det være på sin plass å si ofte, mens nr 2 ikke er en god nok grunn, da vil "heve seg over det" være en like god strategi i mitt hode. Episoden høres ubehagelig ut, og jeg forstår at du opplevde det som ugreit. Hørtes ut som sjåføren hadde en dårlig dag på jobb eller står i noe tøft på privaten, men han gjorde ikke noe straffbart.. så jeg ville gitt fyren litt slack, sendt en varm tanke og hevet meg over det. Vet dog at veldig mange i dagens klage- og kansellere-samfunn ikke er enig med meg i det, og det får være ok. Anonymkode: 619c1...2eb Man skal altså ikke klage for å 'straffe' / sette motparten i en vanskelig situasjon, selv om de oppfører seg som dritt🤨 jaja... Da kan jo alle oppføre seg slik man vil I yrket sitt da, for de skal jo ikke få konsekvenser for det. Blir litt rar tankegang, og om alle tenker sånn kan man jo gjøre akkurat som man vil 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #15 Skrevet 16. februar 2023 Så merkelig gjort av ham. De gangene lignende ting har skjedd meg (eller at mobilen sliter med å scanne osv) har jeg bare fått høre et oppgitt "åhh, bare sett deg!" Anonymkode: e3471...5e6 1
Drizzt Skrevet 16. februar 2023 #16 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hadde en opplevelse for noen dager siden. Jeg skulle ta buss hjem, og da jeg gikk på bussen og skulle betale så ble kortet avvist så jeg kom på at jeg hadde glemt å overføre penger på kortet. Jeg sa jeg kunne gå bak de andre som sto i kø sånn at jeg kunne overføre penger imens. Men bussjåføren ble bare sur og sa jeg bare fikk komme meg ut av bussen og vente på neste buss. Jeg stilte meg likevel bakerst i køen og overførte penger. Da jeg Kom på igjen og sa at nå hadde jeg overført penger og det sa jeg tydelig så han hørte, men han sa hørte du ikke hva jeg sa! jeg sa du skulle komme deg av bussen! Så da måtte jeg vente på neste buss. Noen reagerte og sa fra til han, men de ble bedt om å holde kjeft. Skjønner ikke hva galt jeg gjorde. Hvorfor i all verden svarte han på denne måten? Bør jeg klage eller hjelper det ikke? Jeg bor i en småby i innlandet. Anonymkode: 29243...e74 Ja, du må absolutt klage. Du hadde penger og kunne kjøpe billett. 1 2
PITTY Skrevet 16. februar 2023 #17 Skrevet 16. februar 2023 Vil du, så gjør det. Det er relevant info for arbeidsgiver å vite at det sitter en frekk noldus i førersetet. Innbiller meg at dette ikke er første gang han oppfører seg som et rasshøl. Din klage blir kanskje bare en i rekka, og desto bedre. Jeg selv hadde nok havnet i tumult med denne typen. Som den svære hårete bjørnen jeg er.. 1
jordbær86 Skrevet 16. februar 2023 #18 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tja.. Jeg pleier å si til barna mine at før de "sladrer" eller klager på noen, så må de ta en runde med seg selv; er målet å fortelle om noe som må forhindres at skjer på nytt eller løses opp i, eller er målet å skaffe motparten trøbbel/ta hevn? Om det er førstnevnte så vil det være på sin plass å si ofte, mens nr 2 ikke er en god nok grunn, da vil "heve seg over det" være en like god strategi i mitt hode. Episoden høres ubehagelig ut, og jeg forstår at du opplevde det som ugreit. Hørtes ut som sjåføren hadde en dårlig dag på jobb eller står i noe tøft på privaten, men han gjorde ikke noe straffbart.. så jeg ville gitt fyren litt slack, sendt en varm tanke og hevet meg over det. Vet dog at veldig mange i dagens klage- og kansellere-samfunn ikke er enig med meg i det, og det får være ok. Anonymkode: 619c1...2eb Hun bør klage. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #19 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tja.. Jeg pleier å si til barna mine at før de "sladrer" eller klager på noen, så må de ta en runde med seg selv; er målet å fortelle om noe som må forhindres at skjer på nytt eller løses opp i, eller er målet å skaffe motparten trøbbel/ta hevn? Om det er førstnevnte så vil det være på sin plass å si ofte, mens nr 2 ikke er en god nok grunn, da vil "heve seg over det" være en like god strategi i mitt hode. Episoden høres ubehagelig ut, og jeg forstår at du opplevde det som ugreit. Hørtes ut som sjåføren hadde en dårlig dag på jobb eller står i noe tøft på privaten, men han gjorde ikke noe straffbart.. så jeg ville gitt fyren litt slack, sendt en varm tanke og hevet meg over det. Vet dog at veldig mange i dagens klage- og kansellere-samfunn ikke er enig med meg i det, og det får være ok. Anonymkode: 619c1...2eb Ser absolutt poenget ditt, og er enig i at dagens klage- og kansellere- samfunn har gått for langt. Samtidig så skal man jo heller ikke lære barna sine å godta alt mulig? Det er også viktig å stå opp for seg selv og ikke akseptere å bli dårlig behandlet. Anonymkode: d70d6...c34 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #20 Skrevet 16. februar 2023 PITTY skrev (4 timer siden): Vil du, så gjør det. Det er relevant info for arbeidsgiver å vite at det sitter en frekk noldus i førersetet. Innbiller meg at dette ikke er første gang han oppfører seg som et rasshøl. Din klage blir kanskje bare en i rekka, og desto bedre. Jeg selv hadde nok havnet i tumult med denne typen. Som den svære hårete bjørnen jeg er.. Sjarmerende. Anonymkode: e9ad4...6c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå