AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Jeg jobber for tiden i et vikariat som varer frem til sommeren. Mest sannsynlig så kommer jeg til å bli tilbudt et forlenget vikariat eller fast stilling etter at min nåværende kontrakt går ut. Greia er at jeg ikke trives så veldig godt i jobben, og vurderer å takke nei til et tilbud om å fortsette. Men jeg må jo ha en inntekt. Vet jo at man ikke har rett på dagpenger om man sier opp en jobb selv, men dette er jo et annet tilfelle, da jeg har en tidsbestemt kontrakt som går ut til sommeren. Noen som vet hva reglene er på dette? Har man rett på dagpenger om man velger å takke nei til videre jobb etter at et arbeidsforhold opphører? Anonymkode: 530bf...9d5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber for tiden i et vikariat som varer frem til sommeren. Mest sannsynlig så kommer jeg til å bli tilbudt et forlenget vikariat eller fast stilling etter at min nåværende kontrakt går ut. Greia er at jeg ikke trives så veldig godt i jobben, og vurderer å takke nei til et tilbud om å fortsette. Men jeg må jo ha en inntekt. Vet jo at man ikke har rett på dagpenger om man sier opp en jobb selv, men dette er jo et annet tilfelle, da jeg har en tidsbestemt kontrakt som går ut til sommeren. Noen som vet hva reglene er på dette? Har man rett på dagpenger om man velger å takke nei til videre jobb etter at et arbeidsforhold opphører? Anonymkode: 530bf...9d5 Om du takker nei til arbeid, vil du få 18 uker karantene på dagpenger. Du vil bli spurt om å dokumentere at du ikke har fått tilbud om videre arbeid, og når du ikke kan dokumentere dette vil du få 18 uker karantene. Anonymkode: c3a4a...d2c 1
Jaytee Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Du har rett på det, men du blir satt i 18 ukers karantene før du får utbetalt dagpenger. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du takker nei til arbeid, vil du få 18 uker karantene på dagpenger. Du vil bli spurt om å dokumentere at du ikke har fått tilbud om videre arbeid, og når du ikke kan dokumentere dette vil du få 18 uker karantene. Anonymkode: c3a4a...d2c Ok, greit å vite før jeg tar en avgjørelse. 18 uker er lenge uten inntekt. Anonymkode: 530bf...9d5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Mener ikke å kuppe tråden helt her... Men har litt samme problemstilling: Jeg går i et vikariat som utgår 31.3. Jeg har fått tilbud om ny jobb, som jeg har takket ja til (100% fast stilling) men jeg tiltrer ikke stillingen før 1.5.... Har forhørt meg med nye arbeidsplassen, og det er ikke mulighet for at jeg starter tidligere. Jeg vil derfor gå 1 måned uten fast inntekt. Har jeg rett på dagpenger i påvente av oppstart i ny jobb? Anonymkode: e6038...fbf
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Mener ikke å kuppe tråden helt her... Men har litt samme problemstilling: Jeg går i et vikariat som utgår 31.3. Jeg har fått tilbud om ny jobb, som jeg har takket ja til (100% fast stilling) men jeg tiltrer ikke stillingen før 1.5.... Har forhørt meg med nye arbeidsplassen, og det er ikke mulighet for at jeg starter tidligere. Jeg vil derfor gå 1 måned uten fast inntekt. Har jeg rett på dagpenger i påvente av oppstart i ny jobb? Anonymkode: e6038...fbf Ja Anonymkode: 80908...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå