Gå til innhold

Fortelle eller ikke om det jeg har opplevd?😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å komme ut av en voldelig relasjon, eller på vei ut, det har vært trusler mot meg eller at han har truet om å noe mot seg selv. Det har vært slutt tidligere,  men nå har han bedt om unnskyldning og er i denne rolige perioden,  men er redd det smeller igjen snart med enda større sinneproblemer, vanskelig å komme unna voldsutøvere . Jeg har en venn som jobber i Politiet, og jeg har tenkt å fortelle det til hen på melding. Ville dere ha sagt noe?  Eller holder man sånt privat? 🥹

Anonymkode: 06f19...07d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man holder ikke vold privat nei. Send melding til vennen din i politiet, spør hva du kan gjøre for å komme trygt ut av det.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Involver politiet. Vold er ulovlig og er ikke en privatsak. Han kan også komme til å skade andre og da er det viktig at politiet er kjent med historikken hans. 

Du kommer også til å trenge hjelp, en slags "sponsor", mentalstøtte osv. Det er veldig tøfft å bryte løs fra noen som har makt over det. 

Lykke til!

Anonymkode: 6d397...19f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt fortell om det til vennen din i politiet 🙏Kanskje face to face om det er mulig🙏 Lykke til❤️

• Hjerte 2
Skrevet

Mja, jeg tenker det spørs?

Vennen din er først og fremst din venn. Og h*n ønsker helt garantert å støtte deg, men ikke bruk vedkommendes tillit og posisjon om du ikke ønsker å ta imot råd og faktisk bryte ut. 

Det vennen kommer til å be deg om å gjøre er å flytte uten hans viten, og få hjelp til å hente ting. 

Vedkommende har ikke anledning til å opptre som politi og venn samtidig ovenfor ham, eller motta anmeldelser på fritiden. 

Så jeg ville sagt: bestem deg for hva hensikten er først? Om du gjør dry fordi du vil ha tips til hvordan komme sikkert ut: send melding. 

Anonymkode: cc122...d89

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Beklager for at du har gått gjennom dette. Jeg skjønner at du er redd og at dette er vanskelig. Det kan også være vanskelig å forstå hvor ille det faktisk er, når man står i det selv. Mulig føler du også føler på en skam rundt det hele. Selvfølgelig er ikke dette noe du må holde for deg selv. Du kan tilogmed ta kontakt med politiet direkte for dette og fortelle om situasjonen. Ta vare på deg selv, du og din trygghet og helse kommer først. Du fortjener utrolig mye bedre. Ta i bruk hjelpesystemet, og snakk med lege for å få et støttesystem rundt deg når du trenger det. Masse lykke til, jeg heier på deg ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Dette må du snakke med noen om.

Det å fortelle det til andre er ofte det man trenger for å sette igang følelsesprosessen med å komme seg ut av forholdet. Du vet innerst inne at det er det du må, volden slutter aldri...

Anonymkode: b074e...6f0

Skrevet

Anbefaler at du får noen å prate med, enten din venn i politiet eller kanskje ta kontakt med helse, noen som jobber med vold i nære relasjoner. 

Tror ikke slikt forsvinner, selv om det har vært en periode nå. Ikke ta sjansen på at du blir, så blir det bare enda mer komplisert, jo lenger du venter, jo vanskeligere blir det å komme ut av. 

Skrevet

Kom deg ut av forholdet fort. Har det skjedd før, skjer det igjen. 
Gå til politiet. 
heier på deg❤️

Anonymkode: ae509...71f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...