Gå til innhold

Hvilke klær passer min kropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg ser så rar ut med de fleste klær. Jeg ser fort Veldig macho ut, og det liker jeg ikke! Men jeg har heller ikke en sånn super femi stil (blomster, pastell, rysjer osv.) Liker best en mer rocka stil, men vil gjerne se feminin ut.

Jeg er 175 høy, veier nesten 70 kg, har lange ben, og en stor mage med store love handles. Smalere midje, veldig små pupper, lange armer. Skikkelig pæreform tror jeg. Jeg ser veldig macho ut med litt løsere bukser. 

Hvordan burde jeg kle meg? 😀

Anonymkode: eeed9...bd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte å si - jeg har også skikkelig hip dips

Skrevet

Røffe skjørt og tøffe overdeler?

Anonymkode: 1bba0...a9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Røffe skjørt og tøffe overdeler?

Anonymkode: 1bba0...a9c

Lurte mer på hvilken form på klesplaggene... ikke stil.

Skrevet

Har du sjekket Kibbe body types? Du finner mye om det på nett, bla YouTube har en del gode filmer. 

Anonymkode: 5d7b2...4e0

• Nyttig 2
Skrevet

Kan ikke se for meg at du har stor mage med store love handles på den vekta og høyden? 

Synes det er vanskelig med rocka og feminin med mindre man er veldig pen i ansiktet og har veldig feminine former, om du skjønner? Har du noen eksempler på hva du liker? Og eksempler på ca kroppstype? Lettere å gi råd da 😊

Anonymkode: e7d9b...b11

• Liker 3
Skrevet

Skinny jeans og tettsittende topper og jakker

Anonymkode: da380...a13

Skrevet

Jeg pleier å bruke kjoler som går inn i midjen der jeg er tynnest, eller high waist skjørt. Det kan man jo style som man ønsker, egentlig. Da skjuler man den delen av magen som er litt muffins, og ser mer feminin ut, men man kan fremdeles bruke plagg som er i den stilen man liker. Hvis du bruker bukser, så finnes det mange topper som også har samme fasong som kjoler som svinger inn i midjen. Eller så kan du jo prøve å customize de klærne du liker til å svinge inn der. Jeg syns det kler jenter (uhum, damer..) med pæreform veldig godt ^_^ 

I første sted, så kan du jo prøve å sette et belte over den tynneste delen av midjen med en litt løs topp, og se om det gir deg en effekt du liker, før du eventuelt går bananas med å kjøpe nye klær :D

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kan ikke se for meg at du har stor mage med store love handles på den vekta og høyden? 

Synes det er vanskelig med rocka og feminin med mindre man er veldig pen i ansiktet og har veldig feminine former, om du skjønner? Har du noen eksempler på hva du liker? Og eksempler på ca kroppstype? Lettere å gi råd da 😊

Anonymkode: e7d9b...b11

Jeg har ganske stor mage😅 jeg er vel naturlig sett ganske slank, med lange tynne armer og ben (sikkert smal benstruktur?) Men fikk mye bredere hofter etter graviditet og veier ca 10 kg mer enn før :) så magen er litt uproposjonert til kroppen, og hoftene relativt store! 

Før graviditeten så brukte jeg ofte skinny jeans og singlet, korte gensere/jakker, converse, og syns det så bra ut. Tror jeg fortsatt kler skinny jeans og topper som har en del stoff over mageområdet. Har ikke sånn veldig feminint og pent ansikt, og trenger heller ikke framstå som super feminin, men føler meg skikkelig macho med alt jeg kler meg i for tida! 

jaromei skrev (15 minutter siden):

Jeg pleier å bruke kjoler som går inn i midjen der jeg er tynnest, eller high waist skjørt. Det kan man jo style som man ønsker, egentlig. Da skjuler man den delen av magen som er litt muffins, og ser mer feminin ut, men man kan fremdeles bruke plagg som er i den stilen man liker. Hvis du bruker bukser, så finnes det mange topper som også har samme fasong som kjoler som svinger inn i midjen. Eller så kan du jo prøve å customize de klærne du liker til å svinge inn der. Jeg syns det kler jenter (uhum, damer..) med pæreform veldig godt ^_^ 

I første sted, så kan du jo prøve å sette et belte over den tynneste delen av midjen med en litt løs topp, og se om det gir deg en effekt du liker, før du eventuelt går bananas med å kjøpe nye klær :D

Av en eller annen grunn så kler jeg skjørt utrolig dårlig. Det ser veldig rart ut på meg, rett og slett! Jeg har brukt skjørt som går inn i midjen og svinger ut under der, og jeg ser ut som om jeg er mye større enn jeg egentlig er da. 

Men jeg kler kjoler som har en ettersittende overdel, snitt i midjen (må treffe helt riktig til min kropp da), og litt løsere underdel. Gjerne med litt ekstra stoff, og stoffet bør helst være tykt og ikke stretchy. Problemet er at de få kjolene jeg har funnet, er veldig penkjoler. Skulle hatt en hverdagskjole med sånn snitt....

Ts

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du er eple-fasong

Anonymkode: 34178...027

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som du er eple-fasong

Anonymkode: 34178...027

Kanskje litt, siden hoftene liksom går litt inn under sideflesket og hoftebena (hips dips). Sånn har det alltid vært uansett om jeg har vært slank, tydelig "sideflesk" da hoftebena sitter lange oppe :) men har samtidig en litt definert midje. Så er kanskje en blanding av eple og pære? 

Skrevet

Litt som dette er hoftebena mine, så det er det jeg mener med mye sideflesk - særlig siden jeg er litt større enn hun på det bildet. 

Ts

Screenshot_20230216-084839_Chrome.jpg

Skrevet

Mitt beste tips er å finne ut hva du kler, og bygge garderoben din ut i fra det! Jeg har funnet min stil ved hjelp av årstids fargesystemet (det heter sikkert ikke egentlig det), og Kibbe Body Type System. Nå har jeg ikke kjøpt et eneste plagg jeg ikke elsker og kler de siste 4 årene, og kjøper kanskje 2-3 plagg i året bare, for hele garderoben min matcher og kler meg. 👏😍

Jeg er for eksempel en True Autumn Dramatic Classic, og har bygget en kapselgarderobe rundt dette. Til sammen med sko, tilbehør og smykker har jeg rundt 150 items i garderoben min, og jeg bruker appen Open Wardrobe til å holde styr på alt, vite hva jeg har og hva jeg trenger, samt å planlegge reisegarderober eller sette sammen antrekk. 😊

Her er den beste kanalen på YouTube om Kibbe:

Her er en veldig bra blogg om Kibbe:

https://gabriellearruda.com/kibbe-body-types-introduction/

Her er en introduksjon til Årstids systemet:

https://theconceptwardrobe.com/colour-analysis-comprehensive-guides/color-analysis-which-color-season-are-you

Og appen OpenWardrobe. 😊

Du har også essenser, f. Eks kan du være mer rocka, mer bohem, like anime osv, det kan du implementere for den ultimate personlige touchen. 

F. Eks er Dramatic Classics klær typisk skarpe, relativt enkle, skreddersydde, og med lite detaljer. Symmetriske, mønstre som hundetann eller boucle. 

Jeg er egentlig Rock Chick at heart, og implementerer det ved å bruke de mørkere fargene i paletten min, litt minimalistiske boots i skinn, skinnjakke som er litt blazeraktig uten for mye detaljer, symmetriske print t-shirts osv. 

Du høres ut som en slags Natural TS, sjekk det ut og si hva du tror? :)

Beklager alle de engelske ordene, jeg har bodd i USA i mange år, og alt jeg ser på om dette er på engelsk så det sniker seg inn. 😂

Anonymkode: 57a2d...9b4

• Nyttig 1
Skrevet

Romslege kjoler med din passform.

Anonymkode: a309b...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...