AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Jeg og min samboer har gått fra hverandre og skal si opp leiligheten. Det står 3 måneder oppsigelsestid i leiekontrakten. Han har fast jobb, jeg er tilkallingsvikar. Hvordan løste du og din samboer dette? Bodde begge der i 3 mnd? Framleie? Bodde den ene der? og hvordan fordelte dere tingene? Anonymkode: fcaed...44d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Har en av dere lyst og råd til å bo der alene i 3 mnd? Så gjør det. Har dere ikke råd må dere i 3 mnd betale som nå og evt bo sammen(bo hjemme gratis frem til leieavgift er fri). Dele ting bør gå fint. Det som er ditt og fra din familie får du, det som er ekssamboer sitt får hen. Felles ting samler dere og deler så likt det går. Vær rause og kom dere videre☺️ Anonymkode: 0d6b9...129 1
Hjelpsom Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Vi eier hus sammen. Hun gikk fra meg og skaffet seg egen leilighet 1 km unna. Dette passer også bra med 50/50 fordelingen for vårt felles barn med skolen nesten midt i mellom begge bostedene. Jeg kjøpte henne ut på møbler som kanskje ble en dårlig deal for henne da man ofte går ut fra markedspris på møbler og da er ikke verdien allverden, men hun overtok noen av møblene/inventarert, og får lov å oppbevare de tingene hun ikke har plass til i leiligheten i huset. Vi er venner selv om bruddet var ekstremt hardt for meg. Vi eier fortsatt huset sammen siden vi har komunalt startlån og ingen av oss har råd til å kjøpe ut hverandre. Vi har derfor valgt å beholde det lånet sammen så lenge som mulig, da vi vil beholde huset som barnet vår har tilbringt mesteparten av livet sitt i. Hadde ikke vært noe i veien for meg at hun hadde blitt boende, men det ble for vanskelig for henne og jeg forstår henne jo. Hun er fortsatt velkommen, da jeg anser huset som henne hjem også frem til det eventuelt blir solgt om vi ikke har noe annet valg. Hun har fri tilgang og har koden til alarmanlegget siden jeg har valgt å ikke endre den. Når jeg tenker meg om så har jeg også latt henne beholde alle passord på diverse medier siden det er et ork og bytte dem og jeg stoler på at hun ikke missbruker dem. Ts: dere trenger jo ikke si opp leiligheten når ene parten kan beholde den hvis ønskelig, da blir dere jo begge uten sted å bo. Nå vet jeg jo ikke hvor ille det er mellom dere og om dere klarer å bo 3mnd sammen, men om dere klarer det så gjør det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå