Gå til innhold

Hva gjør man hvis Jehovas vitner eller mormonerne kommer på døra?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Hvis de er yngre, kjekk og veltrent, så kanaliserer jeg min indre Samantha Jones og inviterer dem inn for ménage a trois

🍑🍆💦👁️👄👁️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først sa jeg "bare kom inn" når det banket på døren. Døren sto på gløtt og jeg tenkte det var slekt eller kjenninger. Da det ikke skjedde noe åpnet jeg døren til to formelt kledde, smilende, unge mennesker. Skjønte jeg hadde misforstått, og jaggu introduserte de seg som medlemmer av Johovas vitner.

Jeg ble passe paff da jeg befant meg i det lenge fraflyttete huset til mine besteforeldre i en gudsforlatt bygd. Det var tilfeldigvis selektstreff denne helgen. Jeg tror jeg sa noe sånt som "beklager, vi er midt i pakking og ikke interessert. Men lykke til med misjoneringen". Mulig jeg uttrykte litt overaskelse over at de gikk dør til dør på denne plassen og. Lurer på hvordan det fungerer med tildeling av hvor disse ungdommene misjonerer, og hva de tenker om å gå dør til dør hvor halvpartene av husene er fraflyttet/ferieboliger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogadame skrev (1 time siden):

Gir de en utgave  av illustrert vitenskap evt viser de barnas naturfagsbøker om  jordens alder og artenes opphav.

Vitenskapen bekrefter Guds eksistens, så det hjelper vel ikke akkurat ateistenes sak?

Anonymkode: 7558f...0c6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vitenskapen bekrefter Guds eksistens, så det hjelper vel ikke akkurat ateistenes sak?

Fønni.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvor har du lest dette?

Anonymkode: 997df...fde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor har du lest dette?Anonymkode: 997df...fde

https://www.bbc.com/future/article/20210301-how-physics-could-prove-god-exists

https://blogs.scientificamerican.com/observations/can-science-rule-out-god/

https://mindmatters.ai/2020/03/gods-existence-is-proven-by-science/

Snok1 skrev (27 minutter siden):

Fønni.

Fakta, se lenkene over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjøre som mamma gjorde en gang. Hun hadde bakt boller og glemt dem i ovnen. Så ringer Jehovas vitner på idet hun får revet de ut av ovnen.  Når hun så åpner døren står røykskyen tett bak henne og rundt henne, mens hun sier: " Nei takk, jeg har opplevd noe som gjør at jeg har en annen tro jeg" 

Anonymkode: 1cee4...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den første artikkelen stiller spørsmålet, men besvarer det ikke.

Den andre er en kronikk, ikke en artikkel, og er som sådan en personlig ytring.

Den tredje er fra en plattform uten tyngde og troverdighet.

Du reiser et spennende spørsmål, men du må begrense din prisverdige søken til kilder som faktisk gir kunnskap og innsikt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier høflig at jeg ikke er interessert. Skjønner ikke hvorfor enkelte har et behov for å være ufine. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lyst til å teste ut denne: nei jesus har jeg ikke hørt om, men har du hørt om Charles Darwin? Han var….(og fortsette å prate i vei for å se om de går lei til slutt, viktig å ikke la de slippe til med et eneste ord) 🤪

Anonymkode: bae53...4bf

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som jeg gjør med telefonselgere. Bryter samtalen med "Takk for praten, men jeg er ikke interessert. Hadet fint!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får legge inn klage til den norske skolen som lærer barn om evolusjonen allerde fra 1 klasse.

Naturfag og religionsfag  holder vi adskilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer2464 skrev (3 timer siden):

?

Sier takk for visitten men de trenger ikke komme tilbake på min dør. Er høflig og det funker. Om de prøver å utfordre meg på det bibelske så har alle mine år på katolsk skole lært meg såpass at de vanskelig kan sette meg på plass :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler og sier høflig nei takk, ev. at jeg har tenkt over saken og landet der jeg er. Ønsker dem en fin dag videre.

Har aldri opplevd dem som noe annet enn høflige og hyggelige.

Anonymkode: 523ff...fda

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (37 minutter siden):

Den første artikkelen stiller spørsmålet, men besvarer det ikke.

Den andre er en kronikk, ikke en artikkel, og er som sådan en personlig ytring.

Den tredje er fra en plattform uten tyngde og troverdighet.

Dine påstander. Dette var uansett eksempler, du kan finne mange vitenskaplige artikler som beviser påstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voksne mennesker fra Jehovas vitner blir bestemt, men høflig avvist. Unge er jeg mer forsiktig med. Mormonere er jeg rolig og forsiktig med. De  er tross alt veldig ung, gjerne langt hjemmefra og opplever mye fiendtlighet fra folk. Det er jo totalt unødvendig å gjøre mot 18-19 åringer. De er ung og jeg behøver ikke å gjøre den delen av livet deres kjip. Noe som de er pålagt av foreldrene og kirken å gjøre. Ja, jeg vet at de kan bryte ut og alt det der. Men det er lettere sagt enn gjort. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dine påstander. Dette var uansett eksempler, du kan finne mange vitenskaplige artikler som beviser påstanden.

Det er ikke påstander, det er kjensgjerninger.

Siden du ikke er i stand til å stave ordet vitenskapelig, så skal jeg ikke lengre stille din vitenskapelige kunnskap i forlegenhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (20 minutter siden):

Det er ikke påstander, det er kjensgjerninger.

Siden du ikke er i stand til å stave ordet vitenskapelig, så skal jeg ikke lengre stille din vitenskapelige kunnskap i forlegenhet.

Du klarte ikke komme opp med noen motarguemnter så du måtte angripe en skrivefeil jeg gjorde. Det sier sitt om nivået til de vitenskapsfiendtlige ateistene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du klarte ikke komme opp med noen motarguemnter så du måtte angripe en skrivefeil jeg gjorde. Det sier sitt om nivået til de vitenskapsfiendtlige ateistene

Sure, dude.

Din påstand, din bevisbyrde.

Det er litt for påfallende at du forsøker å reversere bevisbyrden.

Først banale stavefeil, og så rookie mistake i skoledebattn.

Sad. So sad.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...