Gå til innhold

Hva gjør man hvis Jehovas vitner eller mormonerne kommer på døra?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pleier bare å si "Jeg er ikke interessert" i en hyggelig tone og så lukke igjen døra.

• Liker 12
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva du har lyst til? Har du lyst til å slå av en prat så inviterer du dem inn, mens har du lyst til å være i fred så sier du nei takk og lukker døra.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'Nei takk, jeg har et avklart forhold til religion.' Med et oppriktig smil.

Anonymkode: 55611...076

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravler litt hvis det passer, og ikke hvis ikke. Men høflig er man selvfølgelig. 

Anonymkode: 47698...719

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir de en utgave  av illustrert vitenskap evt viser de barnas naturfagsbøker om  jordens alder og artenes opphav.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av alternativene over. Om det ikke hjelper, "dra til h***ete, din j**la jesusf**n".

Anonymkode: 0b3f3...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si du er lesbisk/homofil

Si du harcen venn/kollega som er vitne som du kan spørre om alt du lurer på (da blir de så glade, takker og går).

Anonymkode: aeff4...7d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer de ganske jevnlig. Og det var først den gangen jeg åpna døra i liten bikinitopp, og kort skjørt, og jeg har digre duvende pupper. Og da var det to unge menn som sto utenfor, og de ble så satt ut så de bare stotra og gikk sin vei. Etter det har de aldri vært her igjen.

Anonymkode: 934f1...385

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vixella skrev (22 minutter siden):

Jeg pleier bare å si "Jeg er ikke interessert" i en hyggelig tone og så lukke igjen døra.

"Pleier bare" ??? Har dette hendt deg ofte? :overrasket: Om jeg noen gang opplever Jovviser, Morromenn, eller Pinsekompiser på døren skal jeg jaggu invitere dem inn på en kopp kaffe/te eller lignende, om jeg er på rett humør. Hadde vært interessant å høre hva de hadde å si.

Kan bare huske to stk. folk som har ringt på for å "selge" noe, og det var Sector Alarm (eller noe sånt), og et eller annet jalla-selskap som ville ha meg til å bytte strømleverandør...   

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ellers takk eller kverulerer. Jeg har kverulert ganske lenge et par ganger, i den grad å komme med logikk og litt forståelse av fysikk kan passe inn i kveruleringskategorien.

Anonymkode: aa83d...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine aller beste venner er mormoner. Så om de kommer hit slår vi av en hyggelig prat. De fleste respekterer at jeg ikke vil bli medlem. De er jo kjempekoselige alle sammen. Og spennende å høre litt om hvordan det er i Norge kontra deres hjemland 🙂 

Syns det er vanskeligere å slå av en hyggelig prat med Jehovas vitner. De er så intense og har ikke samme respekten som mormonere. Så der åpner jeg ikke. Og hvis jeg har åpnet, så sier jeg bare at jeg dessverre ikke er intr.

Anonymkode: 8a024...926

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (7 minutter siden):

Man kan ikke akkurat be til Gud om at de skal forsvinne…

Man kan si at man er kristen og tror på Gud. Da forsvinner de.

Anonymkode: 47698...719

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...