Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i månden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere på mat i månden? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4000kr på 1pers.

Anonymkode: 13bcf...84f

• Liker 1
Skrevet

8000 - 10 000 ,- ca

2 voksne, 1 barnehagebarn.

Anonymkode: c2b59...728

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ca 13000 - 3 personer men ofte familie på besøk.

Anonymkode: d5c09...197

• Liker 1
Skrevet

Kvinne 30år, bor alene. 

Januar 2500,-

Februar til idag: 677,-

Gjennomsnitt 2022: 2000,-

Anonymkode: 6ed1d...92e

• Liker 3
Skrevet

Ca 12 000. Vi er bare to voksne.. skjønner ikke helt hvordan det kan gå så mye 🤯

• Liker 3
Skrevet

Rundt 10 000. På 2 voksne. Trenger å bli klokere på hvordan vi kan spare litt mer, vi føler jo selv at vi bare kjøper det nødvendige. Men så er vi glad i å lage god mat 🙄

• Liker 1
Skrevet

3 voksne. Totalt 7500 i mnd. Det basert på gjennomsnittet gjennom hele 2022. Eller et snitt på under 2500 pr person i mnd.

Storhandler mye på tilbud. Spiser ikke ute. Drikker ikke alkohol. Kaster ikke mat. Alle med BMI under 23.

Anonymkode: ff72a...bde

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ca 10.000kr. 
2 voksne og 3 barn i grunnskolealder.  (far har reisejobb og er borte halve mnd)

Går et par tusen mer i desember og juli..

• Liker 1
Skrevet

2 voksne

1 ungdom

1 2 åring 

7000 i mnd

Anonymkode: f50a3...c07

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

3 voksne. Totalt 7500 i mnd. Det basert på gjennomsnittet gjennom hele 2022. Eller et snitt på under 2500 pr person i mnd.

Storhandler mye på tilbud. Spiser ikke ute. Drikker ikke alkohol. Kaster ikke mat. Alle med BMI under 23.

Hva har bmi med dette å gjøre..

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva har bmi med dette å gjøre..

Overvektige spiser mer. Spesielt om de er fysisk aktive. Når jeg veide en del mer og var mer fysisk aktiv spiste jeg ca 40-50% mer. Vekt og aktivitetsnivå kan ha ganske stor påvirkning.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

12000 i mnd på handel i dagligvarebutikk. Vi er to voksne og tre barn på 10, 12 og 14. Vi ukeshandler og er opptatt av å ikke kaste mat, men vi går ikke spesielt inn for å handle billig så vi kunne brukt mindre om vi gikk inn for det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Overvektige spiser mer. Spesielt om de er fysisk aktive. Når jeg veide en del mer og var mer fysisk aktiv spiste jeg ca 40-50% mer. Vekt og aktivitetsnivå kan ha ganske stor påvirkning.

Det trenger man ikke nødvendigvis gjøre nei . 

• Liker 6
Skrevet

2 voksne tror ca vi ligger på imellom 4-6000 i måneden 😊 spiser variert. Kjøper lite alkohol og spiser ute veldig skjelden, går da på burgerking ect 😂

• Liker 1
Skrevet

Overvektige spiser ikke nødvendigvis mer mat, men de spiser gjerne mer kaloririk mat. Dessverre er det ofte slik at usunn mat er billigere enn sunn mat. Rent kjøtt, fisk og frukt/grønnsaker er dyrt så det koster mer å ha et sunt og variert kosthold. Man blir sannsynligvis ganske slank av å leve på havregrøt og epler, billig er det også, men sunt er det absolutt ikke så å påpeke BMI i en tråd om matbudsjett er veldig rart. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

10.000 kr måneden på 2 voksne + 2 barn på 10 og 16 år. Vi har også et voksent barn som ofte er hjemom til middag eller får med seg en pose mat. 

Jeg er småspist, spiser sunt og variert til tross for at jeg er feit. Det er ikke min skyld at matbudsjettet er høyt. Det handler om økte priser og barn i vekst. 

Anonymkode: 847ed...dc5

• Liker 1
Skrevet

Matbudsjettet vårt har økt litt i det siste. Vi har vel pleid å ligge på ca 2500-3000kr de siste par årene, men nå nærmer vi oss 4000kr pr mnd

Vi er 2 voksne, spiser helt greit sunt og variert

Handler veldig bevisst og handler basert på kilopris, sesongvarer, nedsatte varer, i Sverige og gjerne i store kvanta. Har to store frysebokser og et spisskammers. Plukker mye bær i sesong og sylter/safter. Lager det aller meste fra bunnen, spesielt brød, pita, tortilla og andre bakevarer. Kjøper lite/ingen godis, men kan lage ei kake eller noe snacks i ny og ne. Setter opp ukesmenyer utifra hva som bør brukes opp av varer vi har i fryser osv

Anonymkode: 91dd6...0c4

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ca 16.000

2 voksne, og 3 tenåringer, som spiser som voksne. 

Anonymkode: 65824...cf7

• Liker 2
Skrevet

Absolutt ingen oversikt. Gikk inn i nettbanken for å se nå og vi ligger på 17 000,- i måneden for mat og drikke 😅 To voksne og et barn på 3 år.

Anonymkode: 6fd60...74e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...