AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Er for tiden 60% sykmeldt pga. vond rygg, som jeg har slitt med lenge. Var på jobb torsdag og fredag forrige uke, og skal igjen i morgen og fredag. Det er først i dag jeg har begynt å bli bedre i ryggen etter forrige ukes to arbeidsdager, så jeg har vondt i litt under en uke etter å ha vært på jobb. Ville dere fortsatt med 60% sykmelding? Jeg klarer det jo, men merker at det tærer på både fysisk og psykisk å alltid ha vondt. Det er vanskelig å nå tak i fastlegen for tiden, men har time i starten av mars, hvor jeg kommer til å spørre hva hun mener. I mellomtiden spør jeg her 😊 Ser meg selvsagt om etter en annen jobb, men i mellomtiden er det nok ikke mulig å jobbe mer enn jeg gjør nå. Anonymkode: 5c8dd...32a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Er det et alternativ å spre belastningen mer? Altså jobbe tirsdag og fredag eller litt hver dag istedet for to dager med fulle dager? Anonymkode: 1872a...73a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er det et alternativ å spre belastningen mer? Altså jobbe tirsdag og fredag eller litt hver dag istedet for to dager med fulle dager? Anonymkode: 1872a...73a Har gjort det, men merker egentlig ingen forskjell, dessverre. Anonymkode: 5c8dd...32a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Kan du bestille en time hos kiropraktor og se om det hjelper? Der er det ikke ventetid. Anonymkode: c9f44...765 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er for tiden 60% sykmeldt pga. vond rygg, som jeg har slitt med lenge. Var på jobb torsdag og fredag forrige uke, og skal igjen i morgen og fredag. Det er først i dag jeg har begynt å bli bedre i ryggen etter forrige ukes to arbeidsdager, så jeg har vondt i litt under en uke etter å ha vært på jobb. Ville dere fortsatt med 60% sykmelding? Jeg klarer det jo, men merker at det tærer på både fysisk og psykisk å alltid ha vondt. Det er vanskelig å nå tak i fastlegen for tiden, men har time i starten av mars, hvor jeg kommer til å spørre hva hun mener. I mellomtiden spør jeg her 😊 Ser meg selvsagt om etter en annen jobb, men i mellomtiden er det nok ikke mulig å jobbe mer enn jeg gjør nå. Anonymkode: 5c8dd...32a Du mener du har vært dårlig siden fredag ettermiddag, og skal på jobb igjen i morgen? Hva slags problemer har du med rygg siden den ikke leges på 5 dager? Anonymkode: 9d0cd...e50
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du bestille en time hos kiropraktor og se om det hjelper? Der er det ikke ventetid. Anonymkode: c9f44...765 Hadde noen kiropraktorbehandlinger tidligere i år, men syntes ikke det hjalp noe særlig. Kan ikke forsvare prisen heller når jeg ikke merker effekt 😕 Anonymkode: 5c8dd...32a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du mener du har vært dårlig siden fredag ettermiddag, og skal på jobb igjen i morgen? Hva slags problemer har du med rygg siden den ikke leges på 5 dager? Anonymkode: 9d0cd...e50 Hæ? Har vært dårlig i over et år, men mye verre etter jeg begynte på jobb etter foreldrepermisjon. Anonymkode: 5c8dd...32a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Finn årsaken til hvorfor du har vond rygg. Det kan være feil pute, feil madrass, overbelastninger som har satt seg, behov for å trene kjernemuskulatur, etc. Jeg hadde heller ingen god nytte av kiropraktor for ryggproblemer, mens soneterapi var helt fantastisk. Jeg fant jeg ut at jeg måtte bytte madrassen og puta, siden jeg lå helt feil/ikke fikk god støtte. I tillegg er jeg nøye med trening ute, går mye i skog/lettere ulendt terreng. Bra og lite belastende trening for ryggen. Anonymkode: 7302b...43b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Mange av oss lever med kroniske smerter ja. For meg er det rygg, skuldre, hofter og kne. Ingenting jeg kan gjøre med det, og det er verst på vinteren. Ja, det er veldig kjipt. Håper du finner noe som hjelper. Generelt skal aktivitet være bra for ryggen. Ville heller gått til fysioterapi enn kiropraktor. Du trenger ikke henvisning. Anonymkode: 90a24...858 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hæ? Har vært dårlig i over et år, men mye verre etter jeg begynte på jobb etter foreldrepermisjon. Anonymkode: 5c8dd...32a Rart du ikke har fått MR eller noen utredning av hva det kan komme av. Det kan være mange ting, og for noen av de så kan fysioterapi eller andre ting nytte. kiropraktor er ikke bra. Det finnes ikke en nevrolog som ville anbefalt det. Å manipulere muskulatur kan gjøre alt verre. Hvordan vondt har du? Kanskje noen i tråden har samme problem. Anonymkode: 22164...9c8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Finn årsaken til hvorfor du har vond rygg. Det kan være feil pute, feil madrass, overbelastninger som har satt seg, behov for å trene kjernemuskulatur, etc. Jeg hadde heller ingen god nytte av kiropraktor for ryggproblemer, mens soneterapi var helt fantastisk. Jeg fant jeg ut at jeg måtte bytte madrassen og puta, siden jeg lå helt feil/ikke fikk god støtte. I tillegg er jeg nøye med trening ute, går mye i skog/lettere ulendt terreng. Bra og lite belastende trening for ryggen. Anonymkode: 7302b...43b Ikke meninga å kuppe tråden, men hvor finner man kyndig hjelp når man skal kjøpe ny madrass og pute pga problemer med rygg? Jeg sliter med nakke og nattesøvn. Har vært på et par butikker og sett på madrass/seng, men følte at selgerne ikke hadde noe kunnskap. Svarte nølende, sa selvmotsigende ting osv… Anonymkode: a3698...765
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 Jeg begynte å merke vondter i knær, hofter og rygg når jeg ble 40. Og etter at jeg begynte med regelmessig styrketrening så er alle plager borte. Du MÅ selvfølgelig ikke pines gjennom den siste halvdelen av livet ditt, men det forutsetter jo at du gidder å trene for å styrke kroppen din. Jeg fikk øvelsene mine av en fysioterapeut. Bestilte en time privat, og fikk skikkelig bra treningsprogram. Mannen min gjorde det samme og kneplagene hans ble helt borte. Det er en skam med folk som forlanger CT, MR, sykemeldinger og gudene vet hva bare fordi de ikke gidder å trene. 5-10-15 ekstra kilo bærer de som regel også på. Anonymkode: 5ceca...eaa 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #13 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Har vært dårlig i over et år, men mye verre etter jeg begynte på jobb etter foreldrepermisjon. Anonymkode: 5c8dd...32a Du sier at du har vært dårlig siden du sluttet på jobben forrige fredag. Tar utgangspunkt i innlegget ditt. Hva er det som feiler ryggen din? Anonymkode: 9d0cd...e50
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #14 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Rart du ikke har fått MR eller noen utredning av hva det kan komme av. Det kan være mange ting, og for noen av de så kan fysioterapi eller andre ting nytte. kiropraktor er ikke bra. Det finnes ikke en nevrolog som ville anbefalt det. Å manipulere muskulatur kan gjøre alt verre. Hvordan vondt har du? Kanskje noen i tråden har samme problem. Anonymkode: 22164...9c8 Er under utredning. Slet ikke så mye da jeg hadde foreldrepermisjon, det er nå når jeg har kommet tilbake i arbeid at det har slått inn for fullt, så har heller ikke tatt skikkelig tak i det tidligere. Men jeg har tatt røntgen og fått påvist skoliose og legen har henvist meg til ortoped. Har vondt oppe i ryggen der skoliosen er, og nede i bekken/korsrygg på begge sider. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du sier at du har vært dårlig siden du sluttet på jobben forrige fredag. Tar utgangspunkt i innlegget ditt. Hva er det som feiler ryggen din? Anonymkode: 9d0cd...e50 Ja, jeg har vært dårlig siden fredag denne gangen også, og sånn er det hver uke. Det står jo i innlegget at jeg har slitt lenge, i mitt hode må det være lenger enn fem dager, i hvert fall. Anonymkode: 5c8dd...32a 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #15 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg begynte å merke vondter i knær, hofter og rygg når jeg ble 40. Og etter at jeg begynte med regelmessig styrketrening så er alle plager borte. Du MÅ selvfølgelig ikke pines gjennom den siste halvdelen av livet ditt, men det forutsetter jo at du gidder å trene for å styrke kroppen din. Jeg fikk øvelsene mine av en fysioterapeut. Bestilte en time privat, og fikk skikkelig bra treningsprogram. Mannen min gjorde det samme og kneplagene hans ble helt borte. Det er en skam med folk som forlanger CT, MR, sykemeldinger og gudene vet hva bare fordi de ikke gidder å trene. 5-10-15 ekstra kilo bærer de som regel også på. Anonymkode: 5ceca...eaa Jeg er verken lat, 40 år eller 5 kg overvektig. Jeg er 25 og synes jeg er alt for ung til å ha så store plager. For et forutinntatt innlegg. Anonymkode: 5c8dd...32a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå