AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Jeg var sikker på at jeg hadde bestått, men jeg strøk fordi jeg i sensors mening kjørte for nær noen linjer, dårlig kjøretøybehandling (manuelt gir) og senket fart før et avkjøringsfelt. Han mente at jeg tok clutchen inn noe før jeg bremset inn mot ett stk kryss og da kan farten øke sa han. Nei, det kan det ikke når krysset er i en oppoverbakke. Det var han ikke enig i. Og altså i ett tilfelle skjedde dette. I ett avkjøringsfelt MÅTTE jeg senke litt fart eller så hadde jeg vært nødt til å turbobremse. Ett av de korteste avkjøringfelt i hele byen. Jeg sjekket også bakspeil før jeg gikk ned i fart før feltet. Jeg følte sensoren dømte meg på noen få prinsipper, ikke situasjoner og helhet. Ingenting jeg gjorde var trafikkfarlig. Venner, foreldrene mine og ikke minst lærern min synes dette var merkelig pirkete og inkompetent dømming. En førerprøve MÅ vel ikke være 100% feilfri. På andre forsøk synes jeg at jeg faktisk kjørte langt dårligere, men jeg ble dømt helt annerledes av denne sensoren. Han sa selv at han så på min kjøring under en helhetsvurdering. Ikke feilfritt, men mer enn bra nok flg han. Hvorfor i huleste er disse tufsene så forskjellige? Har de ingen utdanning? Jeg har hørt at mange sensorer ikke har noen som helst bakgrunn som trafikklærer. Kun intern kursing. Da skjønner jeg bedre det varierende nivået hos sensorer i st.vegvesen. Det er jo heller trafikklærne som kjenner oss best etter en relativt lang opplæring. Noen andre som har noen dårlige erfaringer med førerprøver? Anonymkode: 1018e...801
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Så du har bestått? Anonymkode: 5eaf9...8e8
Maskinfører Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Mhm merkelig hvor var dette da ?? tok førerkort i 2007 og kan ikke huske at jeg måtte se i bakspeilet før jeg senket farta
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Man trenger ganske lang utdanning og kursing over flere år for å være sensor. Erfaringsmessig er det stor forskjell på hvordan de vurderer. Jeg strøk på min første oppkjøring og begrunnelsen til sensor var at jeg kjørte for fort på landevei i regnvær. Det var jeg ikke enig i med tanke på at jeg var langt under fartsgrensen og landeveien var oversiktlig og jeg hadde god sikt. Selv mener jeg at jeg kjørte mye dårligere på min andre, men fikk allikevel bestått. Noen sensorer er veldig strenge, og det er ikke rom for feil mens andre ser på helheten av kjøringen. Anonymkode: c0f8b...e39
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du har bestått? Anonymkode: 5eaf9...8e8 JA, takket være en normal sensor gang nummer to. Anonymkode: 1018e...801 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Mhm merkelig hvor var dette da ?? tok førerkort i 2007 og kan ikke huske at jeg måtte se i bakspeilet før jeg senket farta Det bør du begynne med. Anonymkode: c0f8b...e39 16
Maskinfører Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det bør du begynne med. Anonymkode: c0f8b...e39 Nei kjører Pickup jeg der er det ikke krav om skraping av bakrute heller 🙂
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man trenger ganske lang utdanning og kursing over flere år for å være sensor. Erfaringsmessig er det stor forskjell på hvordan de vurderer. Jeg strøk på min første oppkjøring og begrunnelsen til sensor var at jeg kjørte for fort på landevei i regnvær. Det var jeg ikke enig i med tanke på at jeg var langt under fartsgrensen og landeveien var oversiktlig og jeg hadde god sikt. Selv mener jeg at jeg kjørte mye dårligere på min andre, men fikk allikevel bestått. Noen sensorer er veldig strenge, og det er ikke rom for feil mens andre ser på helheten av kjøringen. Anonymkode: c0f8b...e39 Takk, den erfaringen var ganske lik min. Anonymkode: 1018e...801
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg var sikker på at jeg hadde bestått, men jeg strøk fordi jeg i sensors mening kjørte for nær noen linjer, dårlig kjøretøybehandling (manuelt gir) og senket fart før et avkjøringsfelt. Han mente at jeg tok clutchen inn noe før jeg bremset inn mot ett stk kryss og da kan farten øke sa han. Nei, det kan det ikke når krysset er i en oppoverbakke. Det var han ikke enig i. Og altså i ett tilfelle skjedde dette. I ett avkjøringsfelt MÅTTE jeg senke litt fart eller så hadde jeg vært nødt til å turbobremse. Ett av de korteste avkjøringfelt i hele byen. Jeg sjekket også bakspeil før jeg gikk ned i fart før feltet. Jeg følte sensoren dømte meg på noen få prinsipper, ikke situasjoner og helhet. Ingenting jeg gjorde var trafikkfarlig. Venner, foreldrene mine og ikke minst lærern min synes dette var merkelig pirkete og inkompetent dømming. En førerprøve MÅ vel ikke være 100% feilfri. På andre forsøk synes jeg at jeg faktisk kjørte langt dårligere, men jeg ble dømt helt annerledes av denne sensoren. Han sa selv at han så på min kjøring under en helhetsvurdering. Ikke feilfritt, men mer enn bra nok flg han. Hvorfor i huleste er disse tufsene så forskjellige? Har de ingen utdanning? Jeg har hørt at mange sensorer ikke har noen som helst bakgrunn som trafikklærer. Kun intern kursing. Da skjønner jeg bedre det varierende nivået hos sensorer i st.vegvesen. Det er jo heller trafikklærne som kjenner oss best etter en relativt lang opplæring. Noen andre som har noen dårlige erfaringer med førerprøver? Anonymkode: 1018e...801 Det er ganske vanlig at sensorer oppfører seg forskjellig, møter man en av de på en dårlig dag så stryker man. Dette er utbredt over hele landet. Anonymkode: a79c9...289 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 Maskinfører skrev (8 minutter siden): Mhm merkelig hvor var dette da ?? tok førerkort i 2007 og kan ikke huske at jeg måtte se i bakspeilet før jeg senket farta Det fikk jeg merknader om da jeg kjørte opp, men besto likevel. Anonymkode: bdd4f...c02 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ganske vanlig at sensorer oppfører seg forskjellig, møter man en av de på en dårlig dag så stryker man. Dette er utbredt over hele landet. Anonymkode: a79c9...289 Ja, og kanskje de er drittlei jobben sin generelt. Og de skal vel ikke utdannes til å bli diktatorer heller. Føltes sånn på han første. Anonymkode: 1018e...801
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 Det er forresten ikke bare der det oppleves vilkårlig. Jeg har ei venninne som strøk på juss-eksamen på fjerde avdeling, hadde fått D på oppgave 1 og strøket på oppgave 2. Klaget og fikk B på den hun strøk på, og strøk på den hun fikk D på 😅 Føles ut som om de kaster terning av og til. Anonymkode: bdd4f...c02
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #13 Skrevet 15. februar 2023 Maskinfører skrev (5 minutter siden): Nei kjører Pickup jeg der er det ikke krav om skraping av bakrute heller 🙂 Du hadde vel ikke f.prøve med en pickup eller? Rart du ikke har hørt om bakspeilbruk. Anonymkode: 1018e...801 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #14 Skrevet 15. februar 2023 Du gjorde flere feil og strøk. Det var nettopp helhetsvurderingen som felte deg, det må du bare godta. At du ikke skjønner det beviser enda mer at stryket var helt riktig, og at dine foreldre synser rundt det er ikke det minste relevant. Anonymkode: 9cb92...459 5
Maskinfører Skrevet 15. februar 2023 #15 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du hadde vel ikke f.prøve med en pickup eller? Rart du ikke har hørt om bakspeilbruk. Anonymkode: 1018e...801 Mest sannsynlig forskjell på sensorene tenker jeg 🙂
Maskinfører Skrevet 15. februar 2023 #16 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det fikk jeg merknader om da jeg kjørte opp, men besto likevel. Anonymkode: bdd4f...c02 Såpass ja min sensor var mere opptatt av å diskutere jakt enn ennå følge med på hva jeg gjorde 🙂
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #17 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du gjorde flere feil og strøk. Det var nettopp helhetsvurderingen som felte deg, det må du bare godta. At du ikke skjønner det beviser enda mer at stryket var helt riktig, og at dine foreldre synser rundt det er ikke det minste relevant. Anonymkode: 9cb92...459 Tre stk feil/tema som prøven ble bedømt for. Det er forskjell i alvorlighetsgraden av feil. Det kan jo du tenke over, hva betyr. Mine var IKKE alvorlige. To av de var i tillegg naturlig å gjøre som jeg gjorde. Jeg har fått dette bekreftet av flere enn foreldrene mine, bla trafikklærer. Anonymkode: 1018e...801
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #18 Skrevet 15. februar 2023 "St. vegvesen" 😇? Den var ny. Vi er mer vant til å bli sammenliknet med den andre leiren. 😈 😂 (Nei, jeg jobber ikke som sensor eller har noe med førerprøver å gjøre i det hele tatt. Og jada, selvsagt forsto jeg hva du mente. ) Anonymkode: 0a64e...89a 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #19 Skrevet 15. februar 2023 Hadde en ganske lik opplevelse da jeg kjørte opp. Men det var i 1998/1999. Sensoren hadde ikke notert noe særlig om grunnen for stryk, sa at jeg kjørte for fort med nærlys og for sakte med fjernlys. Men lite å gjøre i og med at kjørelæreren ikke var med. Sensoren var visstnok kjent for å være litt humørsyk, og syntes vel han måtte stryke noen. På andre forsøk med annen sensor fikk jeg ros for trafikkforståelsen, og jeg bestod etter en ganske kort runde. Kjørelæreren ble overrasket over at jeg kom så tidlig tilbake med bilen. Anonymkode: d9d3c...e04
Eva-Lena Skrevet 15. februar 2023 #20 Skrevet 15. februar 2023 Jeg hadde en slags «prøveoppkjøring» før selve oppkjøringen. Jeg strøk fordi jeg la meg litt feil i ett T-kryss. Dette krysset hadde en svak sving om du skulle kjøre rett frem. Jeg skulle til venstre og hadde lært å kjøre ut i krysset, noe jeg gjorde. Jeg sperret ikke for noen biler og var heller ingen fare. Uansett stryk. Jeg måtte ha en ny kjøretime og da skulle jeg kjøre i det krysset igjen og selvsagt til venstre. Da ble det godkjent og jeg kunne kjøre opp. Sensoren på oppkjøringa la passasjersetet helt ned og lå med beina i frontruta. Samtidig snakket han om svigermora si som han kalte for «svigermonster.» Han ba meg kjøre hvor jeg ville og da valgte jeg letteste vei. Etter 15 min ba han meg snu og kjøre tilbake. Jeg besto oppkjøringa. Lurer egentlig på hva han fikk med seg av denne turen 😂 Det var en sensor på dette biltilsynet som ble kalt for «strykejernet», trenger ikke forklare hvorfor 😂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå