Gå til innhold

Hva er forskjellen på en stormende forelskelse og en «hekt?»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er «hekt» reelt eller kun et moteuttrykk noen har funnet på?

Anonymkode: 611f1...6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moteuttrykk. Kan like gjerne si ensidig forelskelse. 

Anonymkode: a941d...873

• Liker 1
Skrevet

Hekt betyr at den andre er hot & cold, av og på, sånn at man liksom blir hekta på pga frykten for avvisning. 

Anonymkode: a60f6...856

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan begge være hekta på hverandre? 😳

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan begge være hekta på hverandre? 😳

TS

Nei. «Hekt» er mer at man er sykelig opptatt av en som ikke er like gira tilbake. 

Anonymkode: 1dc04...ba4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hekt betyr at den andre er hot & cold, av og på, sånn at man liksom blir hekta på pga frykten for avvisning. 

Dette. Hekt oppstår når den ene begynner å holde tilbake følelser og oppfører seg mer distansert, og påstår du bare forestiller deg det i tillegg. 

Anonymkode: 83fbb...814

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette. Hekt oppstår når den ene begynner å holde tilbake følelser og oppfører seg mer distansert, og påstår du bare forestiller deg det i tillegg. 

Jeg er antageligvis hekta på en fyr som oppfører seg hot/cold, men jeg oppfører meg jo likt tilbake mot han. (Ja, jeg vet, usunt, men sånn er det bare pga omstendighetene.) 
Kan det være tilfelle at vi begge er hekta på hverandre? 
TS

Skrevet

Og. Er ikke «hekt» ganske likt slik man datet FØR smarttelefoner, SoMe og Tinder? 
Jeg er såpass gammel at jeg husker mine flammer da jeg var i 20-årene. Da kunne det gå ukesvis mellom hver gang vi møttes og tok en kaffe eller gåtur i marka. Det var veldig hot når vi møttes, og ukesvis uten kontakt - cold.

Så hvorfor er «hekt» så giftig nå, men var helt vanlig da?
TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

"Holde tilbake følelser"?? Den andre holder jo tilbake følelser og er distanser fordi følelsene bare ikke er der..alle er hot and cold eller bare stonecold mot mennesker som ikke interesserer dem. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Holde tilbake følelser"?? Den andre holder jo tilbake følelser og er distanser fordi følelsene bare ikke er der..alle er hot and cold eller bare stonecold mot mennesker som ikke interesserer dem. 

Holder tilbake følelser for å sjekke om motparten vil prøve hardt for dem, som hard to get på steroider. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er antageligvis hekta på en fyr som oppfører seg hot/cold, men jeg oppfører meg jo likt tilbake mot han. (Ja, jeg vet, usunt, men sånn er det bare pga omstendighetene.) 
Kan det være tilfelle at vi begge er hekta på hverandre? 
TS

Hvorfor oppfører du deg sånn mot ham da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor oppfører du deg sånn mot ham da? 

For å ikke virke desperat. 
TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For å ikke virke desperat. 
TS

I ditt tilfelle tror jeg at jeg hadde prøvd å holde liv i relasjonen, du er ikke desperat om du prøver å møtes og tilbringe tid, om han bare unngår deg eller gir deg halvhjerta respons så hadde jeg tenkt "dette er ikke hva jeg er ute etter eller står for, vær så god neste". Vær deg selv ❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Holder tilbake følelser for å sjekke om motparten vil prøve hardt for dem, som hard to get på steroider. 

Det er ikke vanlig at folk spiller spill. De aller fleste som oppfører seg uinteressert: er uinteressert. Holder selv på å bli spik spenna gal av menn som ikke eier sosiale antenner og ikke godtar null oppmerksomhet som et nei. 

Skrevet

Det er ikke vanlig at folk spiller spill. De aller fleste som oppfører seg uinteressert: er uinteressert. Holder selv på å bli spik spenna gal av menn som ikke eier sosiale antenner og ikke godtar null oppmerksomhet som et nei. 

Jo, dating er jo et spill hele veien. 😅

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, dating er jo et spill hele veien. 😅

TS

Ok, lykke til med å trenge deg på han. Han elsker deg sikkert, innerst inne!

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I ditt tilfelle tror jeg at jeg hadde prøvd å holde liv i relasjonen, du er ikke desperat om du prøver å møtes og tilbringe tid, om han bare unngår deg eller gir deg halvhjerta respons så hadde jeg tenkt "dette er ikke hva jeg er ute etter eller står for, vær så god neste". Vær deg selv ❤

Ja, jeg gjør det - holder liv i relasjonen. Han er så bra. ❤️ Men jeg kan ikke gå inn i et forhold med han nå, det passer ikke, og han har det på akkurat samme måte. 
TS

Skrevet

.. jeg kan ikke gå inn i et forhold med han nå, det passer ikke, og han har det på akkurat samme måte. 
TS

Da er det vel bare å la være, og holde seg unna hverandre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er hekt når forelskelsen ikke gjengjeldes.

Endret av T-AA
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da er det vel bare å la være, og holde seg unna hverandre. 

Jeg vil ikke holde meg unna han, og han vil ikke holde seg unna meg. Om et halvt års tid vil det passe mye bedre å inngå et forhold for både han og meg.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...