Gå til innhold

2 av 3 ran begås av innvandrere!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er innvandrerne selv som øker fremmedhatet!

Hva er det neste vi får - en terroraksjon på Oslo City eller Aker Brygge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 av 3 ran begås av innvandrere, er ikke det noe vi alle har hørt og lest XXXX ganger før??!

Alle er ikke sånn. Vi må slutte å skjære alle under en kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talla var ikkje overraskande, synest eg. Men undersøkinga handla da om andre ting enn etnisk bakgrunn også? Kor mange av dei kriminelle er arbeidsledige, for eksempel? Kor mange av "kvitsnipp"-forbryterane er innvandrarar? Kor mange er sosial-klientar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Khalid Hagen

Er dere klar over at hele 86 % av alle ransmenn over 18 år faktisk hadde drukket kaffe mindre enn 24 timer før de begikk sine ran?

86 % !!!!!!!!!

Kaffe er med andre ord betydelig mer signifikant enn hudfarge! Og statistikk er en vidunderlig ting...(snork!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

mye usakligheter.. men det er ikke til å stikke under en stol at integreringsprosessen ennå har langt igjen..

og senest i går hørte jeg TREDJE GENERASJONS invandrere som uttalte at de ikke ville defineres som norske.. og da er det noe galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til siste gjest:

Intergreringsprosessen blir vi aldri ferdig med :ler:

Så hvor langt det er igjen blir et spørsmål om hvor lenge aldri er.

Jeg skjønner ikke helt denne tankegangen: har vi innvandrerne på en slags test her, eller?

I virkeligheten er jo disse vanlige mennesker med alle rettighetene som vanlige nordmenn har. Også retten til å identifisere seg med hvilken del av verden de vil. Jeg vil ikke stille noe krav til at NOEN skal stå til rette for hva/hvem/hvor de identifiserer seg i verden.

Dette er det paranoide verdensbildet til frp, og for å i det hele tatt debattere det må man adoptere synet om at det er GALT å identifisere seg med en annen del av verden.

Jeg sier bare: sjekk norsk-amerikanerne i USA.

Det finnes INGEN som er mere Norges-gale enn disse. Ingen er mere stolt av å hete Aurstadtveit eller Bjørgumsand enn en norsk-amerikaner :ler:

Og de regnes som relativt harmløse, så å identifisere seg med hjemlandet sitt er ikke nødvendigvis negativt.

Bare hvis man godtar argumentasjonen om at en annen hudfarge/kultur prøver å "ta over" i Norge, slik visse (veldig aktuelle) krefter i samfunnet gjerne vil det skal se ut.

Dessuten, hvis man synes intergreringsprosessen er for dårlig: det er Norges ansvar som stat å ta seg av denne. Så riktig adresse for kritikk er regjeringskontorene.

En ting er sikkert:

Hvis frp vinner i noe valg blir det ikke gjort noe mer for å integrere :ler:

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal hevde mitt syn på integreringsprosessen må jeg kanskje lære meg hvordan det skrives:

Integreringsprosessen! :ler:

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på strengere innvandrings politikk og utkastelse ved første lovbrudd. I tillegg hadde det også hjulpet med strengere fengsels straffer, for alle!! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I "gamle dager" var det noe som het:

Løgn

Forb*nna dikt

og

Statistikk

Like galt kunne det bli uansett hvilken form for usannheter man bruker.

For å forstå en statistikk må man gå bak tallene og finne ut hva som egentlig ble målt. Forøvrig er det en kjent sak at en og samme statistikk kan brukes som bevis for å ha rett både av parter og morstandere. Det gjelder bare å ta tak i den rette delen av "tabellen"

Sidn det her bare er referert et tall fra en eller annen statistikk vi IKKE vet bakgrunnen for, velger jeg å se bort fra den - til noen forteller meg hvor jeg kan finne bakgrunnsdataene.

Kanskje dette også er et forb*anna dikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som Bettie sier, man kan få statistikker til å si nesten hva man vil, om man bare gjør det på "rett" måte!

Sitter endel med statistikker selv, jeg kan få statistikken til å vise nesten akkurat det jeg trenger for mitt firma, dersom jeg ønsker det. Men det er da ingen der ute som godtar en statistikk uten å ha muligheten til å se hvem, hva og hvordan dette er gjennomført????

det har jo blitt snakket om tidligere, også i politi-bladet hvor noen av disse statistikkene ble lagt frem, at det er uklart hvordan målingene er gjort! At det ikke går an å måle en gruppe kriminelle, mot kriminelle i hele landet, da det omtrent blir som å måle om unge, innvandrere er mer kriminelle en gamle damer på landet!!

Jeg er forresten sammen med en innvandrer, 1. generasjons til og med!! Han er svensk som få, og langt ifra kriminell! Det er ganske mange svenske innvandrere her i norge etterhvert! Er de også tatt med i denne statistikken? og de amerikanske? og de franske eller tyske eller danske eller islandske eller finnske?

Eller går denne statistikken liksom på hvor mange mørkhudede som er kriminelle kontra hvite?

Har liten tro på at slike statistikker sier så mye om hvordan vi bør se på forskjellige folkegrupper i samfunnet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Pynglet"? Jeg vet ikke hva det er, om det ikke er pinglete du mener da.

Uansett - jeg fjerner innlegg som ikke følger reglene.

Og jeg skulle virkelig ønske at noen av dere Gjester - om det ikke er samme menneske, snart leser disse, og følger dem. Innlegg som så til de grader er gjennomsyret av fremmedhat som ditt fjernes. Useriøse innlegg fjernes også.

Resten av reglene kan du lese her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php

Har du innvendinger mot reglene, sender du en mail til Gry, redaktøren vår. Dog tviler jeg på at det greit lar seg argumentere for å få fortsette å systematisk poste useriøse og rasistiske innlegg.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusenfryd er en pynglet moderator som fjerner innlegg som sier sannheten... FEIGT!!!

Mens den som skriver inn "sanne" innlegg uten å bruke nick, det er helter?

Yeah.. Right...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke et forum som dette til å nøre opp under fremmedhat, det er det som er feigt. Siden vi først snakker om feighet.

Støtter Tusenfryd fullt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...