AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Hvordan markeres bursdager i barnehagen til barna deres? Er dere fornøyd, eller hva skulle dere ønske at ble gjort annerledes? Anonymkode: 0e353...b33
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Vi er fornøyd. Krone, sang, flagg og smoothie. Anonymkode: 397a8...00d 4
H a n n e Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Vi er fornøyd. Barnet får velge hva de vil ha til lunsj ut i fra en liten meny de har. Bursdagskrone, bursdagstrone og sang. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Henge ut flagg, Bursdagsplakat med bilde på døra, sang, såpebobler, «raketter», og masse bursdagsklemmer fra alle ansatte. Dette er barnehagen jeg jobber i 🙂 Anonymkode: 1d456...b01 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Og krone selvfølgelig!! 😄 Anonymkode: 1d456...b01 1
Arkana Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 I barnehagen våre barn gikk i laget de krone, alle sang for bursdagsbarnet og foreldre kunne sende med kake eller noe annet godt til etter lunsjen. Vi var fornøyde med det. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Varmmat-dagen legges alltid på bursdager. Ispinner (fryst smoothie) eller smoothie, og bursdagsbarnet får velge smak. Og krone og sang, da. Vi foreldrene er veldig fornøyd, og poden er fornøyd så lenge han slipper å ha kronen på hodet. Det er litt skummelt. 😄 Anonymkode: 506b0...d03 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Varmmat-dagen legges alltid på bursdager. Ispinner (fryst smoothie) eller smoothie, og bursdagsbarnet får velge smak. Og krone og sang, da. Vi foreldrene er veldig fornøyd, og poden er fornøyd så lenge han slipper å ha kronen på hodet. Det er litt skummelt. 😄 Anonymkode: 506b0...d03 Varmmat til lunsj og smoothie/ispinner etter matpakka, forresten. Anonymkode: 506b0...d03 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Det blir hengt ut flagg, bilde på døra og de får krone. Hos de minste får de på en kongekappe når de skal synge bursdagssangen, de største blir det sunget sang og de skyter «kanoner» etter hvor mange år de fyller. Ellers så tar ikke foreldre med noe kaker ol, barnehagen servere heller ikke noe da de har fokus på at man kan kose seg uten å måtte spise. Veldig fornøyd. Anonymkode: ada5e...1a2 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 H a n n e skrev (1 time siden): Vi er fornøyd. Barnet får velge hva de vil ha til lunsj ut i fra en liten meny de har. Bursdagskrone, bursdagstrone og sang. Hvilke alternativer til mat får de? Anonymkode: 0e353...b33
RockyRose Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 Flagg ute, smoothie, såpeboble-disco, sang og krone. Eg kunne ynskje foreldra skulle ha med noko snacks (ikke kake og slikt sjølvsagt), men det er kun fordi eg alltid har gleda meg til å lage kule figurar av frukt. Men sidan vi betalar for kost er det bhg som styrer med alt 😊
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 Flagg, bursdagskrone, sang og is. Jeg er ikke fornøyd, fokuset er på isen og ikke på barnet. Barnehager jeg har jobbet i har hatt, bursdagskappe, plakat med bilde av barnet og gratulasjoner (og klistermerker i fleng, som bursdagsbarnet får sette på selv), barnet får velge varmrett eller mellom smoothie og vafler etc. Anonymkode: 3876a...2d9
morgenkåpedyret Skrevet 16. februar 2023 #13 Skrevet 16. februar 2023 (endret) I vår barnehage starter det allerede før barnets selve bursdag, da bursdagsbarnet får være med å lage krone; velge farge, finne og printe ut ønsket motiv på kronen og selv lime på de klistremerker barnet ønsker på. Min datter valgte nylig gul krone med Pikachu på. Selve dagen blir feiret med flagg utenfor inngangen, bursdagssamling der barnet får velge lek/sanger/eventyr/bok og bursdagssang. Barnet får også bilde av seg selv med kronen på og ballonger på plassen sin (antall ballonger ut i fra alderen barnet fyller). Endret 16. februar 2023 av morgenkåpedyret
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #14 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 15.2.2023 den 19.08): Henge ut flagg, Bursdagsplakat med bilde på døra, sang, såpebobler, «raketter», og masse bursdagsklemmer fra alle ansatte. Dette er barnehagen jeg jobber i 🙂 Anonymkode: 1d456...b01 «Raketter»? 🎆 Anonymkode: d1ea4...73e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #15 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): «Raketter»? 🎆 Anonymkode: d1ea4...73e "Imaginære" raketter 🙂 Hos oss klapper alle fort på lårene og lager slik "rakettlyd" og bursdagsbarnet får velge "farge". Her settes fantasien i sving 😄 Ellers får barnet være med å lage krone og lime på klistremerker. Så får det sitte på en trone med kronen på mens det synges bursdagssang. Deretter serveres det smoothie, gjerne i et eget rom som er pyntet litt ekstra og med "discolys". Anonymkode: eeb91...ed2 1
tussi84 Skrevet 17. februar 2023 #16 Skrevet 17. februar 2023 I Bhg var så er det krone, som barnet pynter selv med glitter og klistremerker. Det er også plakat med bursdagsbarnet på utsiden av døra, og flagg. I vår barnehage kan Foreldrene til bursdagbarnet ha med kake den aktuelle dagen til feiring, noe de aller fleste foreldre har valgt å gjøre. Og når de ansatte har bursdag så feirer noen av dem dagen med barna med å ta med kake. Det blir gitt en kakebit per barn. vi som foreldre er fornøyd med denne ordningen. Veldig glad for at barnehagen ikke serverer kun smootie når det er bursdag feiring. For meg så forbinder jeg smootie med hverdag og ikke feiring av bursdag.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #17 Skrevet 17. februar 2023 tussi84 skrev (17 timer siden): I Bhg var så er det krone, som barnet pynter selv med glitter og klistremerker. Det er også plakat med bursdagsbarnet på utsiden av døra, og flagg. I vår barnehage kan Foreldrene til bursdagbarnet ha med kake den aktuelle dagen til feiring, noe de aller fleste foreldre har valgt å gjøre. Og når de ansatte har bursdag så feirer noen av dem dagen med barna med å ta med kake. Det blir gitt en kakebit per barn. vi som foreldre er fornøyd med denne ordningen. Veldig glad for at barnehagen ikke serverer kun smootie når det er bursdag feiring. For meg så forbinder jeg smootie med hverdag og ikke feiring av bursdag. Men hva du som voksenperson forbinder smoothie med er vel irrelevant når det er en barnebursdag. Vi oppfordrer foreldrene til og ha med frukt eller smoothie da vi opplever at barna ofte synes dette er mer stas enn kake (jobber på småbarn). Anonymkode: c6832...f69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå