Gå til innhold

Hvordan er deres ungdommer, er det, trøtte, slitne og lei som min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter 16 år går 1 året på videregående, hun trives godt og har gode venner. Hun har jobb ved siden av skolen 1-2 dager i uka og trening 1-2 dager i uka. Nå syntes jeg nesten hun virker deprimert, hun er stille og smiler sjelden. Hun virker også veldig sliten. Er dette vanlig, er deres ungdommer også slik? 

Anonymkode: 7ecbf...210

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min skravlete sønn ble også veldig stille her hjemme da han gikk på vgs. Lørdagsjobb og trening på han også. Hadde bare med alderen å gjøre. Han trivdes godt på skolen, og hadde gode karakterer. Jeg lot han bare være i fred i kjellerstua, bortsett fra måltidene. Nå er han 25, og like skravlete som han var før vgs 🙂. Du kjenner ditt barn best, så vanskelig for oss å si om det er noe galt.

Anonymkode: fa920...f0e

Skrevet

Min var svært stille det første halve året. Han var utslitt etter lange skoledager og har stort sett holdt seg i hula si.

Men det er noe med kullet i år. De er litt trå. Uansett hva jeg gjør, får jeg dem ikke helt med. De har generelt sett lav arbeidskapasitet og tar lite initiativ. Jeg vil jo tro det påvirker de som ønsker å yte, på en måte som ikke er helt positiv. 

Det kan jo også hende at det er litt for mye for henne?

Det hender jeg må hjelpe elever å plukke bort litt.

Uansett så bør du prøve å prate med henne, finne ut om om hun har det bra. Du kan også ta kontakt med skolen, det er mange flinke folk hun og eventuelt du kan snakke med. Selv om de går på videregående, er vi fortsatt opptatt av skole/hjem samarbeid. 

Anonymkode: 78220...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...