Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby 4,5 mnd. Legger henne mellom kl 17.30-20.30. Ammer deretter hver 3.-4.time. Hun våkner ca kl 10 og pludrer litt før sover igjen. Vi pleier å stå opp sammen kl 11.30. 

Deretter starter dagen og jeg pleier bare å legge henne når hun viser tegn til trøtthet. Altså har vi ingen rutiner på dagblunder. 

Gjør vi det riktig? Eller feil? Har forsøkt å stå opp tidligere for å få mer ut av dagen men er vanskelig gitt.

Ja, er mitt første barn :)

Anonymkode: c7554...824

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som dere står opp ganske sent i forhold til når dere legger dere? Men nå er det selvsagt ingen fasit, babyer har ulike behov og kan ha ulik rytme :)

Her legger vi oss mellom 20:30-21:30 og er da 12 t i senga ca. Står opp mellom 8:30-9 vanligvis. 

Anonymkode: ceeaa...bc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det virker som dere står opp ganske sent i forhold til når dere legger dere? Men nå er det selvsagt ingen fasit, babyer har ulike behov og kan ha ulik rytme :)

Her legger vi oss mellom 20:30-21:30 og er da 12 t i senga ca. Står opp mellom 8:30-9 vanligvis. 

Glemte å legge til, hun er rett over 4 mnd og våkner fremdeles ca hver tredje time, men sovner raskt igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fint å vite at det ikke bare er vi som er 12 timer i senga. Men da legger du deg også samtidig med babyen din? Jeg pleier å legge meg senere enn henne.

Ts

Skrevet

Hvis dere trives med det er det ikke feil :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fint å vite at det ikke bare er vi som er 12 timer i senga. Men da legger du deg også samtidig med babyen din? Jeg pleier å legge meg senere enn henne.

Ts

Ja, vi legger oss samtidig. Vi samsover og hun sover bare typ 30 min av gangen hvis jeg ikke er der 😅

Skrevet

Syns det høres ut som det blir veldig mange timer i sengen for baby? 12 timer for baby og 8 timer for mor er min strategi 😊

Anonymkode: 4f8ba...2ec

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker du følger baby og så lenge det funker for dere så er det bare å fortsette :) vi sov omtrent like lenge, bare deilig å nyte lange og «ubrukelige» dager med god søvn. Plutselig våkner de 05 de neste årene 😆

Du gjør en god jobb, bare fortsett slik du allerede har gjort.

Anonymkode: 12e45...824

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi tilbringer også nesten 10-12 timer I senga. Nyter å sove lenge av å til, selv om det er opp par ganger iløpet av natta for å amme. Tar all den søvnen jeg kan få😂

Anonymkode: c9446...ce5

Skrevet

Gjør det som fungerer for dere :) nå er vår bare 2,5 mnd, men hun sover når hun er trøtt på dagtid. Når hun legges for kvelden varierer, å vi står opp rundt 8-9 tiden. Vi samsover, så noen ganger legger hun seg sammen med den av oss som legger seg først, og noen ganger får vi lagt henne før på kvelden. Vi har slitt en del med kveldsuro, så noen ganger må hun ha noen hos seg for å sove, ser heldigvis ut til å bli bedre nå 🙌🏼 finnes ingen fasit på hva man bør gjøre når de er så små. Litt rutiner er greit å innarbeide etter 3-4 mnd alder, men igjen så er det ikke noen regler for HVA de rutinene bør være, så lenge de passer for dere. 

Anonymkode: e4951...3bc

Skrevet

Ville prøvd å lagt til samme tid hver kveld, og stått opp tidligere :) Men matet ikke på natt, så vi sov hele natten i strekk. 

Anonymkode: e1c5e...c70

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville prøvd å lagt til samme tid hver kveld, og stått opp tidligere :) Men matet ikke på natt, så vi sov hele natten i strekk. 

Ammet du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ammet du?

Delammet :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Delammet :) 

Mme på natten? Høres veldig deilig ut. Har ikke sovet sammenhengende på en stund

Skrevet

Søk på wakewindows og antall mnd. Har funker fint på mine å sett på hvor lenge de skal/kan være våkne. Når baby er så liten er det vanlig å ikke ha så mye rutiner. Så lenge du og baby er fornøyde er alt tipp topp.

Anonymkode: c5d81...f5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mme på natten? Høres veldig deilig ut. Har ikke sovet sammenhengende på en stund

Ga før legging, og eventuelt en flaske ila natten :)  Både jeg og barnet fikk bedre nattesøvn, jeg var mer opplagt og tilstede på dagtid og baby mye mer fornøyd. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ga før legging, og eventuelt en flaske ila natten :)  Både jeg og barnet fikk bedre nattesøvn, jeg var mer opplagt og tilstede på dagtid og baby mye mer fornøyd. 

Ikke dumt å være mer opplagt og få mer ut av dagen. F.eks babysang og åpen barnehage starter jo så tidlig som kl 9 og stenger 14. Når vi står opp 11.30 så går vi glipp av alt slikt. Hva var grunnen til at dere valgte den løsningen?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke dumt å være mer opplagt og få mer ut av dagen. F.eks babysang og åpen barnehage starter jo så tidlig som kl 9 og stenger 14. Når vi står opp 11.30 så går vi glipp av alt slikt. Hva var grunnen til at dere valgte den løsningen?

Ts

Jeg valgte det egentlig mest fordi jeg har flere i familien som alltid har gjort dette til sine barn, og de har samme erfaring som jeg har fått. Bedre nattesøvn, mindre stress, mer fornøyd baby osv :) Ammet på dagen så baby fikk jo i seg morsmelk. Startet også med fast føde ganske tidlig (4 mnd). 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil bare si jeg er sykt misunnelig 🥲 Min er 3 måneder og vi legger oss (sammen, men jeg sovner ikke like fort) mellom 18 og 21, ammer en håndfull ganger gjennom natten før baby synes det er morgen mellom 6 og 9 en gang (som regel nærmere 6…). Jeg er B-menneske og trygler henne hver morgen om å la mamma sove litt til … 

Anonymkode: 38788...3eb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Min baby sov også lenge i den alderen til rundt 11-12. Hun legger seg like sent enda, er 6 mnd, rundt 22-00. Men våkner mer tidlig, rundt 8.30-9.30. Hender jeg får henne til å sove lengre. Sover lite om dagen men null sjans å få henne til å sove mer tidlig. Så null rutiner her. Skulle ønske vi hadde det! 

Anonymkode: def88...3a8

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...