Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #1 Skrevet 23. desember 2005 Fikk for tre kvarter siden virkelige store smerter i magen, kraftig på høyre side, og stråling nedover i foten. Er utrolig kvalm og det kjennest som om jeg må spy. Klarer ikke sove. Tenker på blindtarmsbetennelse, men har ikke fått feber enda. Noen som har hatt det og som kan si hvordan smertene var? Det gjør utrolig vondt å trykke inn på høyre side! Hvis dette ikke gir seg i løpet av natten bør jeg kontakte lege da eller vente flere dager?
Cuba Skrevet 23. desember 2005 #2 Skrevet 23. desember 2005 Ja, jeg har hatt det! To ganger! He he.. Men første gangen gikk det over, men etter litt og et år senere kom det tilbake for fullt og den hadde sprukket og kapslet seg inn! Så da sto det nok på minutter ja.. Kan nok være at du har det ja.. En måte du kan teste det på er å trykke inn der og slippe fort.. Da skal det gjøre enda vondere.. En annen er å stå på tå og slippe deg hardt ned.. Da skal det også gjøre vondere der.. Du bør nok uansett komme deg til legen om det ikke har gitt seg! Er det blindtarmbetennelse og gjør så vondt som du sier kan det være veldig alvorlig!! Fortell hvordan det går da.. Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #3 Skrevet 23. desember 2005 Takk for svar! Har sittet oppe hele nattet og har fortsatt like mye smerter, så vurderer å ta en tur til legen. Skal vente ett par timer så får jeg gå om jeg ikke er noe bedre.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #4 Skrevet 23. desember 2005 Dra til legen uansett du. Ikke noe særlig å tilbringe jula slik, blindtarmbetennelse eller ikke.
Lassie Skrevet 25. desember 2005 #5 Skrevet 25. desember 2005 Legene sier at ved smerter i magen skal man oppsøke lege før det har gått mange timer hvis man får smerter man ikke er vant til. Det er som en slags varsellampe, og magesmerter kan være så mye at det kan stå om liv i løpet av minutter om man ikke får sjekket seg. Håper du gikk til legen!! Har selv hatt blindtarmbetennelse, men det er så mange år siden så jeg husker ikke noe særlig annet enn at jeg hadde veldig vondt og klarte ikke spise. Legen min sier at å ta smertstillende ved ukjente magesmerter er som å slå av varsellampen før skaden er fikset.
Jane How Skrevet 26. desember 2005 #6 Skrevet 26. desember 2005 Det er mange som får gallestein i jula pga mye fet mat. Det skal visst også gjøre veldig vondt. Om du ikke har gått til legen enda, gå nå!
Lassie Skrevet 26. desember 2005 #7 Skrevet 26. desember 2005 Gallestein er noe som kommer over tid, ikke kun pga en uke i jula. Det er veldig smertefullt..
Gjest gjest 0 Skrevet 26. desember 2005 #8 Skrevet 26. desember 2005 Håper du kom deg til legen da....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå