AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Før levering? eller evt ettter levering? Gjelder dere som feirer bursdagen helgen etter spesielt. Anonymkode: 10df7...15b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Før levering blir barnet vekket med sang, brett med lys, gave(er), ballong, flagg og noe godt å spise. (Ett tips er å handle to good to go kvelden før, alltid noe boller og snacks der). Etter levering har vi middag som barnet har bestemt og en enkel kake/dessert. Anonymkode: 266b9...951 7 3 1
Arkana Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Vi gjør ikke noe spesielt på morgenen når det er bursdag på en hverdag og det er ganske uaktuelt å stå opp enda tidligere for å ha tid til kake og gaver på sengen. Da synes vi det er bedre å vente og heller ta seg god tid til dette senere i stedet for å klemme det raskt inn før skole/barnehage/jobb. Så dagen starter som vanlig og så blir det feiring på ettermiddagen. Bursdagsbarnet får velge middag og kake/dessert og da blir det gaver fra oss. Så blir det feiring med venner og familiefeiring en helg i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Alltid bursdagssang, pakke og muffins på senga, å ikke markere før de drar er uaktuelt Etterpå er det ut å spise, flere pakker og kake hjemmr Anonymkode: 4efba...241 4 3
atropos Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Alle i vårt hus blir vekket med kanelboller og sang på selve bursdagen sin. Pakker blir også pakket opp på morgenen. Den som har bursdag får ønske seg middag. den morgengreia er en sterk tradisjon i mannen min sin familie. Jeg syntes det var slitsomt å spise boller før frokost i mange år, men nå har jeg blitt vant til det. Ungene elsker det da 3 1
Maskinfører Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Før levering blir barnet vekket med sang, brett med lys, gave(er), ballong, flagg og noe godt å spise. (Ett tips er å handle to good to go kvelden før, alltid noe boller og snacks der). Etter levering har vi middag som barnet har bestemt og en enkel kake/dessert. Anonymkode: 266b9...951 Ikke is også ? ☹️ Endret 15. februar 2023 av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Vi har tradisjon med bursdagspyntet bord med nybakte boller, godt pålegg, kakao, ballonger og gaver. Så synger vi for bursdagsbarnet så klart. Anonymkode: cbeb0...283 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Bursdagsbarnet sover med en av oss foreldrene kvelden før. Så vekkes hele familien, foruten bursdagsbarnet. Så er det enten muffins (ferdigkjøpt) eller hjemmebakt langpanne. Lys og flagg. Sang. Gaver åpnes på sengen. Elsker denne tradisjonen. Det gjør barna også. Anonymkode: 3bb09...33e
Purple Basil Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Gjør ikke noe spesielt før barnehagen, pleier å bake kake dagen før som serveres når alle er hjemme. Tanter og onkler kommer også innom for en kakebit. I år blir det også kinobursdag et par uker etter selve dagen, hvor venner av familien er invitert.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 Alltid pyntet bord til frokost. Bursdagsbarnet vekkes med ballonger, sang, gaver, bursdagskrone og kanelboller. Etter barnehage/ skole er det god middag, geletog (antall vogner etter hvor mange år barnet blir). Anonymkode: 4d3f7...b7a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 Gjorde ingenting ut av det verken før eller etter barnehagen i år. Ble ett, så skjønner ikke dette med bursdag uansett. Også er han redd for gavepapir. 😛 Anonymkode: 8a047...36b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 Vekker barna med bursdagssang, gave, ballonger og valgfri kake/dessert med lys på. Etter skolen så velger bursdagsbarnet dagens middag med at vi enten lager mat hjemme,henter take away eller spiser ute på restaurant. Vi har hatt tradisjonen i alle år og barna syns det er like kjekt enda med den tradisjonen selv om de er ungdommer nå. Anonymkode: 48e28...611 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #13 Skrevet 16. februar 2023 Altså hva slags barn har dere som dere kan VEKKE?? 🤣🤣 Vi har fem-åring i hus og skulle vi ha vekket han med frokost måtte vi ha gjort det før klokken 06 🤣🤣 Anonymkode: 81d55...66d 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #14 Skrevet 16. februar 2023 Jeg lærer dem forskjellen på «dems» og «deres». Anonymkode: 626d3...246 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #16 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså hva slags barn har dere som dere kan VEKKE?? 🤣🤣 Vi har fem-åring i hus og skulle vi ha vekket han med frokost måtte vi ha gjort det før klokken 06 🤣🤣 Anonymkode: 81d55...66d Nevøen min på fem trenger mye søvn og i helgene vekker de ham kl 10 hvis han ikke har våknet enda. Og nei, han legger seg til normal tid. Og så har jeg ei niese på 4 som legger seg kl 18:30 og våkner gjerne kl 05:00. Legger de henne senere, så våkner hun fortsatt kl 5 og er sur og gretten hele dagen. Det er forskjell på barn. Anonymkode: 02070...536 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #17 Skrevet 16. februar 2023 Barna mine er 3 og 4, så jeg har litt begrenset erfaringsgrunnlag fra bursdager på hverdager foreløpig. Men de to siste bursdagene, hadde vi i hvert fall pyntet med ballonger og lagt frem pakke fra oss i familien slik at det var det første de så da de kom inn dit. Fireåringen vekket vi med sang (hun har aldri vært typen som våkner tidlig). Treåringen sang jeg bursdagssang for da hun vekket meg. Treåringen hadde bursdag i januar, og fikk pepperkake, som er det beste hun vet, til frokosten. Fireåringen gjorde ikke noe spesielt etter barnehagen på bursdagen, men hadde familieselskap og barneselskap helgen etter. Treåringen hadde selskap med onkel, tante og søskenbarn, som tilfeldigvis kunne komme på ettermiddagstid den tirsdagen hun fylte år. Anonymkode: 34062...fbd
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #18 Skrevet 16. februar 2023 Jeg er vokst opp med å bli vekket med kake med lys på, kakao, ballonger og gave. Dette vil jeg videreføre til mine barn. Selv det året jeg ble 28, men pga et kurs overnattet hjemme på pikerommet, så ble jeg vekket med kake og gaver på sengen. Jeg er usikker på hvordan det skal gå, har en som straks blir tre, men som våkner veldig tidlig. Leste noen her skriver at de har pyntet bordet og lagt frem gave, tenker det kan være en fin løsning frem til de eventuelt sover litt lengre. Jeg ønsker iallefall å markere bursdagen på morgenen på et eller annet vis. Jeg husker det som veldig koselig og stas fra min egen barndom, så ønsker å gi det videre. Anonymkode: 36b36...87b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #19 Skrevet 16. februar 2023 Her vekkes barnet av hele familien med sang, krone, bursdagslys og ønsket frokost og pakker på sengen. Sist hadde 4-åringen bursdag og ønsket pasta med kjøttsaus til frokost 😂 Laget det kjapt kvelden i forveien og varmet i Micro på morgenen 😛 Ble også kjørt til barnehagen (pleier vanligvis å gå, men har alltid et ønske om å bli kjørt). Anonymkode: 02f0a...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #20 Skrevet 16. februar 2023 Jeg er vokst opp med muffins, sang og gaver i senga på morningen Tenker å videreføre med eget barn når hun blir stor nok (er bare baby). Alternativt bursdagspyntet frokostbord med gaver om hun våkner for tidlig Anonymkode: b11b7...668 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå