Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har hatt et svært destruktivt forhold de 3-4 siste månedene. Vi kommuniserer ekstremt dårlig og krangler oftere enn vi er venner for tiden. I går endte det med at jeg sperret veien for at han ikke skulle gå når vi stod på badet, da gruset han forbi meg så jeg smalt ankelen i veggen. Grunnet dette og at det har toppet seg maksimalt for meg med dårlig stemning og stygge utsagn, så smekket jeg til han i ansiktet. 
Nå sier han at han er redd meg, har tatt bilde av merket på kinnet og at han burde anmelde. Han sier også at jeg er psykisk ustabil og «trenger hjelp». Jeg på min side føler bare meg så avvist, fått så lite kjærlighet og omtanke i forholdet at det brast litt for meg.

Hva mener dere om dette? Burde jeg blitt anmeldt? Eller innlagt?

Anonymkode: bc5ca...e51

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg og samboer har hatt et svært destruktivt forhold de 3-4 siste månedene. Vi kommuniserer ekstremt dårlig og krangler oftere enn vi er venner for tiden. I går endte det med at jeg sperret veien for at han ikke skulle gå når vi stod på badet, da gruset han forbi meg så jeg smalt ankelen i veggen. Grunnet dette og at det har toppet seg maksimalt for meg med dårlig stemning og stygge utsagn, så smekket jeg til han i ansiktet. 
Nå sier han at han er redd meg, har tatt bilde av merket på kinnet og at han burde anmelde. Han sier også at jeg er psykisk ustabil og «trenger hjelp». Jeg på min side føler bare meg så avvist, fått så lite kjærlighet og omtanke i forholdet at det brast litt for meg.

Dere har et giftig forhold og bør avslutte før det eskalerer. Ingenting av det du beskriver er normalt… 

Anonymkode: 32d4a...11b

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener dere om dette?

Jeg tenker at dere skal avslutte forholdet øyeblikkelig og så skal du ikke gå inn i et nytt før du er helt trygg på din egen selvkontroll. Og dømmekraft når det gjelder å gjenkjenne et forhold som ikke er liv laga.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om han anmelder deg er han en tøffelhelt av en pudding. 

Anonymkode: 1797f...c70

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hvor gamle gamle er dere? Det er ikke så voksent å slå hverandre, slenge ut til siden og sperre veien for den andre. Hvorfor er dere i et destruktivt forhold?

Endret av Laraa
  • Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere burde skilt lag som samboere og kjærester for 6 måneder siden. Minst.

Og hvorfor dere enda holder sammen er for meg en gåte oppi dette.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Skrevet

Du er voldelig og ingenting unnskylder det. Han var ikke voldelig mot deg, han prøvde bare å komme seg unna. Dere burde oppriktig slå opp, og ja du fortjener å bli anmeldt. 

Anonymkode: 45d6b...903

• Liker 17
Skrevet

Hvis du bytter ut han med henne, hvilken side hadde du tatt da? 

Det at du er kvinne, gir deg ingen rett til å utøve vold mot din partner. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er voldelig og ingenting unnskylder det. Han var ikke voldelig mot deg, han prøvde bare å komme seg unna. Dere burde oppriktig slå opp, og ja du fortjener å bli anmeldt. 

Psykisk vold, som tydelig samboer utsetter TS for ifølge HI, er også vold.  Blir litt feil da å si at han ikke var voldelig mot henne...

Anonymkode: 935d7...8a7

• Liker 3
Skrevet

Du kaller å slå "å smekke til". Du burde bli innlagt på glattcelle et døgn.

• Liker 1
Skrevet

Hva er det som foregår i hodet på dere to? 
Du trengte veien for han på badet ???? 
Det er sånn en gjør mot sin irriterende søster/bror under oppveksten ? 
Bli voksne og la kjæresten få slippe dette tøvet. 
Slipp han fri ! 

Anonymkode: 01522...7f0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg på min side føler bare meg så avvist, fått så lite kjærlighet og omtanke i forholdet at det brast litt for meg.

Du føler deg avvist og lite elsket etter at du sperrer ham inne på badet og slår ham?

OK.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere bør avslutte forholdet og du behøver hjelp…. Anbefaler at du får henvisning til en psykolog.

Anonymkode: 32d4a...11b

• Liker 5
Skrevet

Du bagatelliserer at du slo ved å kalle det å "smekke" til. Du hindret ham i å gå, så han hadde da all rett til å komme seg unna. Du må jo ha slått med en viss styrke så lenge han har merke etter det! Bevaremegvel.

Hvis han anmelder vil du få bot. Er forøvrig enig med andre her- kom dere vekk fra hverandre. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Om han anmelder deg er han en tøffelhelt av en pudding. 

Hadde det vært omvendt, at han smekket til henne, så hadde du ikke sagt det samme.

Anonymkode: 5d5e1...4bd

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Psykisk vold, som tydelig samboer utsetter TS for ifølge HI, er også vold.  Blir litt feil da å si at han ikke var voldelig mot henne...

Hvor sier hun dette? 

Anonymkode: 94f01...18d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Å gi lite kjærlighet og omtanke er IKKE psykisk vold. Han burde slått opp for lenge siden ja, siden han tydeligvis ikke liker henne særlig lengre, men det hun gjorde var mye verre. Det var ulovlig. 

• Liker 7
Skrevet

Hadde det vært omvendt, at han smekket til henne, så hadde du ikke sagt det samme.

Anonymkode: 5d5e1...4bd

Nettopp. Menn bør tåle litt mer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Menn bør tåle litt mer. 

Nei, de skal ikke tåle vold bare fordi de er menn.

Anonymkode: 94f01...18d

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet

Det er ikke greit å sperre veien for folk og slå! Det hjelper ikke at han sa stygge ting eller at han er sterkere enn deg! Det unnskylder ikke vold! Du bør oppsøke hjelp i forbindelse med sinneproblemet ditt. Hvis det er rus inne i bildet, så kanskje greit å få hjelp til det også.

Anonymkode: 5b072...63e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...