AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 De har vært ute noen få dager og bare tuster ut og inn. Hannen har brukt litt lenger tid men nå har han vært ute 5 timer! Vært ute å sett etter han og satt våtfor med verandaen så jeg ser han. Tissekassa i tuna så han lukter den osv. Sist jeg flyttet var han også lenge ute husker jeg, var bekymret da også men tror han er vært mye lenger nå. Hvor lenge var dine katter ute de første gangene? Han føler seg ikke helt trygg ute enda så har løpt inn får lydene de siste dagene. Er skog rett bak huset, er det større sjangs får å gå seg vill? Han er 5 år og har utviklet retningssans. Anonymkode: f73b6...846 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Jessic_a skrev (1 minutt siden): 8 forferdelige uker ! Da tror jeg at jeg dør av panikk😯 Anonymkode: f73b6...846 1
Jessic_a Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Da tror jeg at jeg dør av panikk😯 Anonymkode: f73b6...846 Jeg gjorde nesten det. Vi trodde hun var død😢 En dag kom hun bare hjem. Etter mye leting og styr 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Altfor lenge. Var i noen timer, er skog her også. Det ble mange mus i sommer for å si det sånn. Er langt mellom naboene her. Nå på vinteren er hun ute maks 2-3 timer om gangen, men vanligvis kun 1 time. Har katteluke, så hun kommer og går som hun vil. Anonymkode: 4ec1a...6b4 1
svartkatt Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 Hvor lenge holder dere katten inne etter flytting før dere slipper de ut? Jeg har en formening om at de må være inne og på en måte få stilt inn det indre kompasset før de går ut. Noen trenger dette mer enn andre. Noen katter har jeg også vært med ut de første gangene som når de er kattunger. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Vår er inne i 2 uker før han slipper ut. De to første turene er i bånd selv om han hater det. En kort tur og så en lenger tur. Og så satt vi klorestativet hans og "litt" mat ved døren han går ut første uken han er ute på egenhånd så han vet hvor han skal gå for mat og kos. Klorestativet lukter nok av han og er hans terreng. Men han var vel ute 8 timer første gangen helt alene. Pleier å være ute 3-4 om vinteren, og 12+ om sommeren. Har flyttet 3 ganger med han på 11 år. Anonymkode: dfe3e...52e 1
Gjest ti10 Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 15-20 minutter, men jeg var selvfølgelig med ut, fulgte med dem og fikk dem inn igjen. Jeg valgte også en dag det regnet, og slapp dem ut før de hadde fått mat, slik at det skulle være attraktivt for dem å komme inn igjen. Økte gradvis utetiden og var ute sammen med dem noen ganger før de fikk "frie tøyler".
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Får bare vente på han og vist ikke sende melding til de gamle naboene mine om de kan være litt obs på om de ser han. Gå han våtfor før han gikk ut i dag så han var tålig mett. Blir snart stillere ute også så hjelper sikkert litt det! Er ikke så kaldt her så han er sikkert å jakter i skogen. Men skremme meg det kan han tydeligvis 😅 rundt 2 uker inne men han har flyttet før uten problemer og han flytter jo med sin eier og andre dyr som han kjenner så trenger ikke være like lenge inne som en katt man just har fått😊 tipper han snart er sulten igjen og kommer spaserende og vist ikke må jeg legge ut på nett. Syntes det var så himla lenge i forhold til hvor mange ganger han har vært ute her bare. Vært ute noen dager bare men døra har vært oppe hele dagen de dagene så mye ut og inn hele tiden. Anonymkode: f73b6...846 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 Kom mjauende til døren rett før det ble mørkt og skulle ha mat kos og sove så ser ut som han bare har kost seg litt ekstra 😁 Anonymkode: f73b6...846 2
Maskinfører Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 Mine ble født ute men moren tok de inn 🙂
svartkatt Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 Kan hende katten tar turen tilbake til gamle trakter, ja. Ikke for å uroe noen. Men da jeg var unge.. altså 11 år, og vi flytta var det jeg som måtte ta meg av katten.. ikke hadde jeg peiling. Måtte hente katten flere ganger fordi han gikk "hjem" igjen. Til slutt ga jeg opp.. 😿 I høst hadde jeg niesens katt på besøk. Han var ute alene flere ganger her. Men så plutselig kom han ikke inn. Og via facebook ble han funnet et sted mellom mitt og hans eget, tydeligvis på vei hjem.. cirka en time kjøretur imellom.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #13 Skrevet 15. februar 2023 Hvor lenge holdt du dem inne før du slapp dem ut ts? Jeg har flyttet en gang med mine, da de var over ti år gamle, og jeg holdt dem inne tre måneder før jeg slapp dem ut. Dette fordi de er ekstremt sky katter, og "bodde" under sofaen i lang tid før de var komfortable med å være i leiligheten. Jeg ville de skulle være 100% trygge inne i huset før jeg slapp dem ut. De første gangene de var ute var jeg ute med dem, og tok dem inn om de ikke kom inn selv. Fortsatte med å ta dem inn om kvelden en god stund, men når de begynte å stikke av fra meg for å slippe å gå inn så tok jeg hintet og ble litt mindre hønemor. Det jeg er livredd for på et nytt sted er at de skal bli skremt av noe, og så avskjært fra å komme tilbake til huset av det de er redd for, og istedenfor bli skremt lenger og lenger bort. Jeg velger sted jeg skal flytte veldig nøye før jeg flytter igjen. Anonymkode: 9db17...3c8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #14 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kom mjauende til døren rett før det ble mørkt og skulle ha mat kos og sove så ser ut som han bare har kost seg litt ekstra 😁 Anonymkode: f73b6...846 Så bra! Anonymkode: 9db17...3c8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #15 Skrevet 15. februar 2023 svartkatt skrev (8 timer siden): Hvor lenge holder dere katten inne etter flytting før dere slipper de ut? Jeg har en formening om at de må være inne og på en måte få stilt inn det indre kompasset før de går ut. Noen trenger dette mer enn andre. Noen katter har jeg også vært med ut de første gangene som når de er kattunger. En uke klarte vi å holde henne inne. Hun var tre år da vi flytta i sommer. Vi var ute sammen med henne, men tok ikke lang tid før hun var i skogen hvor vi ikke kunne følge henne. Vi var ute og lagde lyder slik at hun kunne høre oss og følge stemmene våre. Hun fant seg fort til rette. Synes det var litt skummelt for ingen av oss er vant med skog. Men hun virker til å digge det. Anonymkode: 4ec1a...6b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå