Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg kan få ærlige synspunkter fra dere der ute på dette. Min kjæreste i 40 årene er venn med flere tidligere flørter på sosiale medier. Greit nok det, men hva tenker dere om å snappe og chatte med tidligere ligg/flørter når man er i et seriøst forhold? Er dette ok i deres øyne? Han sier det bare er uskyldig og hverdagslig men jeg liker det faktisk ikke i det hele tatt .. er jeg urimelig her? 

Anonymkode: 1759e...856

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Fortid er fortid, hvorfor skal han absolutt holde på den? Trenger han bekreftelse? 😂

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at han har nødløsninger. Kanskje en som ikke liker og være singel og har mange små forhold på rad får å sleppe det og som må ha kriseløsning vist dere skal gå fra hverandre. Desverre ikke uvanlig. Nei jeg mener at menn og damer ikke trenger å snappe/chatte med værandre når de er i forhold. Jeg prater ikke med folk der vist jeg ikke er noen ting interessert værtfall. 

Anonymkode: 12d64...fd4

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også venner på sosiale medier jeg har ligget med, og av og til sender vi snapper eller chatter. Aldri flørtende. Men vi er venner. Og det har ikke endret seg. Er godt over ti år siden jeg har ligget med noen andre enn mannen min, og jeg håper han er den eneste jeg skal ligge med livet ut. Men jeg beholder min rett til å holde på venner. K37

Anonymkode: 17185...b2f

• Liker 2
Skrevet

Det er prisen man betaler når man roter rundt i restekassa. De er ofte der av en grunn...

Anonymkode: d5f0c...64a

• Liker 6
Skrevet

Bestekompisen min fortale meg at menn var kun venner med jenter vist de ville ha dem. Dreit seg litt ut når han sa det til meg men jeg lærte mye der. Vi har ikke ekte venner vist det er menn, alltid baktanke 

Anonymkode: 12d64...fd4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det. Du kan jo spørre han hva han syns om at du chatter stadig og trutt med tidligere flørter og sexpartnere

Anonymkode: 88b26...63e

• Liker 1
Skrevet

Det syns jeg er helt uproblematisk, og jeg har også selv venner jeg har hatt flørter med. Legger meg ikke bort i hvem en partner pleier kontakt med, og ville heller ikke selv godtatt noen forbud på området. 

Skrevet

Jeg har to dates jeg ikke klarer slette fra some. Vi har kontakt relativt jevnlig og jeg er redd for å såre dem og også å miste dem som kontakter. De sender meg gjerne bilder og hint som er flørtende men får bare hyggelige/vennlige svar tilbake av meg. 

Synes ikke man bør flørte i med andre slik mannen din gjør. Men kjæresten min hadde sikkert ikke likt det jeg holder på med heller. Så hva skal jeg si. Kanskje han også trenger dem for noe. 

Anonymkode: efc38...d43

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min kjæreste i 40 årene er venn med flere tidligere flørter på sosiale medier. Greit nok det, men hva tenker dere om å snappe og chatte med tidligere ligg/flørter når man er i et seriøst forhold? Er dette ok i deres øyne?

Både jeg og kjæresten min gjør det samme med tidligere flings som i dag er venner. Ingen av oss vil tvinge partner til å droppe venner.

Mitt råd til alle er å skaffe seg en kjæreste man stoler på, så sparer man seg selv for mye styr.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er prisen man betaler når man roter rundt i restekassa. De er ofte der av en grunn...

Anonymkode: d5f0c...64a

Jeg forstår overhodet ikke hva du mener med dette merkelige ordtaket. 
Kan du hjelpe oss?

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å være ekkel, men alle de jeg hadde useriøse pule forhold med før kom tilbake til meg når de hadde kjærester, det var da jeg innså at de var søppel. Det var selvsagt påskudd av å være venner og alt, men med en gang de følte seg fanga i forholdet eller det ble for mye følelser , eller noe, så begynte flørting og snakk om sex med meg. Ba de fuck off og blokkerte de, jeg vil ikke bli brukt som en fluktvei for noen som er redd for å binde seg og ikke klarer å ta en moden avgjørelse 

Anonymkode: 58aea...9db

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lurer på om jeg kan få ærlige synspunkter fra dere der ute på dette. Min kjæreste i 40 årene er venn med flere tidligere flørter på sosiale medier. Greit nok det, men hva tenker dere om å snappe og chatte med tidligere ligg/flørter når man er i et seriøst forhold? Er dette ok i deres øyne? Han sier det bare er uskyldig og hverdagslig men jeg liker det faktisk ikke i det hele tatt .. er jeg urimelig her? 

Hadde aldri involvert meg seriøst med noen som oppfører seg slik. Hører ingen steder hjemme.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal være ærlig å si at jeg snapper mye med en tidligere ff. Det er helt platonisk, ikke noe snakk om hva vi har gjort tidligere, og heller ikke noe uberabeida følelser. Vi har ett nært og flott vennskap, og han er min beste venn. Vi snakkes på telefon relativt ofte også. Vi er begge i nye forhold, og Ingen hemmelighetskremmeri rundt kommunikasjon i forhold til våre partnere. 

Anonymkode: 5a82a...4bf

Skrevet

Det hadde jeg aldri akseptert.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva tenker du på med "ok"?

En slik adferd betyr økt statistisk risiko for at han vil være utro. Slik at hvis du tenker på ok, som at ha en adferd som gir lav risiko for utroskap, så er ikke dette ok. Det påvirkes ikke av "man må stole på en partner" og lignende utsagn. Da de er først relevante i neste avsnitt.

Men hva er ok for deg i et forhold, hva ønsker du for deg selv, din partner og dere som par. Vi mennesker har både behov for autonomi og trygghet. Som med nødvendighet skaper prioriteringskonflikter. Vi kan ikke maksimere vår frihet uten at det går på bekostning av trygghet, og andre veien rundt. Politiet skaper trygghet for oss i samfunnet, men begrenser opplagt vår frihet. Regler om matsikkerhet skaper opplagt trygghet, men like opplagt begrenser det vår frihet, og så videre i det uendelige. Har av og til følelsen at enkelte ikke ønsker å se denne grunnleggende konflikten, men den er der for oss alle også hvis vi prøver å late som noe annet. Så da er spørsmålet, hva er viktig for deg, kjæresten din, og dere som par?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to dates jeg ikke klarer slette fra some. Vi har kontakt relativt jevnlig og jeg er redd for å såre dem og også å miste dem som kontakter. De sender meg gjerne bilder og hint som er flørtende men får bare hyggelige/vennlige svar tilbake av meg. 

Synes ikke man bør flørte i med andre slik mannen din gjør. Men kjæresten min hadde sikkert ikke likt det jeg holder på med heller. Så hva skal jeg si. Kanskje han også trenger dem for noe. 

Anonymkode: efc38...d43

Hvis du virkelig bryr deg om kjæresten din så dropper du de to. Hvorfor har du de der? Om du dropper de, så kommer de seg nok greit videre om du «sårer» de. 
De prøver å flørte, du unnskylder deg med at du svarer hyggelig/vennlig. 
Du vil jo opprettholde denne kontakten, men så lenge du vet at kjæresten din ikke ville likt det, så er du en stor egoist, rett og slett. 

Anonymkode: 7bf82...d9b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei, du er ikke urimelig, skjønner veldig godt at du ikke liker det. 

Anonymkode: 7bf82...d9b

• Liker 2
Skrevet

Om man SELV virkelig er sikker og trygg der man er, ønsker man ikke å opprettholde slike kontakter. Jeg SELV fjernet alt slikt med en gang jeg følte at jeg hadde skutt gullfuglen :) 

Anonymkode: 1ea91...390

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal være ærlig å si at jeg snapper mye med en tidligere ff. Det er helt platonisk, ikke noe snakk om hva vi har gjort tidligere, og heller ikke noe uberabeida følelser. Vi har ett nært og flott vennskap, og han er min beste venn. Vi snakkes på telefon relativt ofte også. Vi er begge i nye forhold, og Ingen hemmelighetskremmeri rundt kommunikasjon i forhold til våre partnere. 

Anonymkode: 5a82a...4bf

Jeg også har et par slike tidligere ffer. De er viktige i livet mitt. Kjæresten min vet og aksepterer dette og har blitt en en del av dette vennskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...