AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Jeg trenger hjelpe til å velge drivhus. Førstegangs og jeg ønsker å kjøpe et rimelig et (pluss/minus 20 tusen). Størrelse medium (ca 7-9 m2). Er det noen som har anbefalinger til meg? Anonymkode: b5e71...a2d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Hva skal du bruke det til? Dyrke tomater eller ha en hyggelig utestue? Hvor skal det stå? Mye vind? Snø? Anonymkode: 9f7d4...5d0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva skal du bruke det til? Dyrke tomater eller ha en hyggelig utestue? Hvor skal det stå? Mye vind? Snø? Anonymkode: 9f7d4...5d0 Ikke ekstremvær men kystnært. Dyrking og litt hagestue, derfor medium str. Kombinasjon av jordgulv og fast gulv. Anonymkode: b5e71...a2d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Til jeg så prisen du ville gå etter så ville jeg tipse deg om dette 🙈 er jo «noen» tusenlapper mer enn hva du ønsker, men jeg ELSKER dette. Står stødig som et fjell i både vind og snøvær. Vi måkte av det for første (og antageligvis eneste) gang her om dagen (å det var MYE snø). Anonymkode: 31d0a...69e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Anbefaler deg å legge gulv. Blir så mye lettere når man kan koste ut jord og rusk. Og hvis du bare skal ha litt planter, og mest utestue, så gå for noe annet enn drivhus. Blir ofte veldig varmt inni drivhus, så egner seg bare til å sitte i når det er dårlig vær. Vi dyrker opp mot 1000 planter i vårt (blomster til hele hagen pluss tomat, chili, agurk, paprika, urter). Har to små stoler og et lite bord. Pluss arbeidsbenk. Resten er smekkfullt av hyller til planter. Anonymkode: 6aba4...eb3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 Det er ikke spesielt behagelig å oppholde seg i et drivhus på 10m2 store deler av sommeren, så jeg hadde vurdert noe annet dersom dere skal ha utestue. Hvis dere likevel går for drivhus, så husk at polykarbonat isolerer mer enn glass, men er styggere å se på. Og legg litt mer penger i det, for de billigste drivhusene er ikke bygget for fønvind engang. Ingenting ødelegger dyrklingsgleden mer enn å løpe nabolaget rundt etter rømte drivhusplater. Jeg har hatt to drivhus fra WillabGarden, og var superfornøyd med begge. Du får Euro-Serre fra 28000 og oppover, og de husene er dønn solide! Det eldste er 20 år gammelt nå og nåværende eier sier at det fungerer som nytt. Nå har jeg et fra Vinterhager Sørlandet. Jeg vil si det har høyere kvalitet og penere utførelse enn Willab Garden, men så koster det også godt over 100 000. Det er stormsikkert, for vi bor også ved sjøen. Anonymkode: 9f7d4...5d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå