Gå til innhold

Mat som lages dagen før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire en bursdag, men er nødt til å lage maten dagen før. Så det må være like godt oppvarmet som nylaget. Kan være hva som helst, men familievennlig. Forslag? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gryte ala boeuf bourguignon, den kan stå i ovnen i jerngryte og blir bedre og bedre av å stå lenge.

Anonymkode: cccd9...441

Skrevet

Lapskaus er best dagen derpå. Chili con carne (uten så mye chili pga. barn) blir også bedre av å stå. 

• Liker 2
Skrevet

Pai

Lasagne

Anonymkode: dc054...600

Skrevet

Baccalao

Anonymkode: 2da65...5e0

Skrevet

Chili con carne!

Anonymkode: 03a47...f73

Skrevet

Lasagne var første som slo meg.

Skrevet
Daisy-love skrev (44 minutter siden):

Lasagne var første som slo meg.

Det er jo ikke spesielt godt dagen etter? Pastaplatene har jo blitt helt vassene.. 

Anonymkode: e2f1c...9ce

• Liker 4
Skrevet

Det meste av gryteretter er godt å varme opp. Mye blir jo enda bedre dagen etter.

Men hvorfor må du lage dagen før? Er du ikke hjemme, eller bare orker ikke styre på kjøkken? For om du er hjemme men ikke har noe særlig tid til kokkelering, så er det mye som kan kuttes opp å gjøres klar dagen før, og så bare stekes ferdig. Lasagne f.eks kan sausen lages dagen før, og så bare legge i form å stekes. Samme med andre pastaformer. Fiskegrateng kan lages dagen før, og så stekes på selve dagen. En pizzadeig kan lages dagen før, og alt tilbehør kan kuttes og settes klart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo ikke spesielt godt dagen etter? Pastaplatene har jo blitt helt vassene.. 

Anonymkode: e2f1c...9ce

Aldri vært et problem her. Spist rester over flere dager også. Aldri vassent. Mulig det kommer an på mengden væske en bruker?? 🤔Jeg føler ofte lasagne får satt seg litt også når den står litt. En kan også lage helt klar og steke på dagen, eller steke delvis, også resten på dagen. 

• Liker 2
Skrevet

Tapas. Det kan lages dagen før, bare å varme varmrettene i ovnen.

Anonymkode: 0359e...08e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...