Gå til innhold

Mine veninner kaster blodig bind i søpla uten å rulle det sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i kollektiv med en gutt og to jenter, og vi er alle 21 /22 år og det går greit å bo sammen.

Hver gang mine samboer venninner har mensen, slenges det bare i søpla på badet og den neste personen som åpner lokket, ser da rett inn i innholdet i bindet.

Jeg synes dette er ekkelt og er vant til at min søster og min mor alltid har pakket inn bind/ truseinnlegg i dopapir og har lagt det i søpla.

Det lukter jo også mye mindre når det pakkes inn.

Er dette grisete og lave sosiale antenner?

Anonymkode: 5046e...5b6

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det virkelig jenter på den alderen som ikke bruker tampong eller menskopp? 

Anonymkode: 5f431...7a9

• Nyttig 1
Skrevet

De kaster det hvertfall i søpla og ikke på gulvet eller i do! 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes det virkelig jenter på den alderen som ikke bruker tampong eller menskopp? 

Du vet vel at ikke alle kan bruke tamponger og menskopp?!

Anonymkode: f15f1...7ab

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bor i kollektiv med en gutt og to jenter, og vi er alle 21 /22 år og det går greit å bo sammen.

Hver gang mine samboer venninner har mensen, slenges det bare i søpla på badet og den neste personen som åpner lokket, ser da rett inn i innholdet i bindet.

Jeg synes dette er ekkelt og er vant til at min søster og min mor alltid har pakket inn bind/ truseinnlegg i dopapir og har lagt det i søpla.

Det lukter jo også mye mindre når det pakkes inn.

Er dette grisete og lave sosiale antenner?

Si i fra da :) Så enkelt kan det gjøres. 

Anonymkode: c908f...9db

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen kan ikke bruke det av forskjellige årsaker. Var uansett ikke tema. Samma om man kaster en blodig tampong aller bind i søpla uten å rulle den inn. Jenta mangler definitivt sosiale antenner? Har du snakket med henne.. 🤔

Anonymkode: 7509c...dd2

• Liker 6
Skrevet

Glemte å skrive at de kaster blodige tamponger også.

Jeg og han andre gutten har ikke turt å klage på de.

Jentene er veldig feministiske og gnåler om kvinnekamp og kvinners rettigheter tilbake gjøre hva de vil.

Det er ikke jenter som fjerner hår på kroppen altså.

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen kan ikke bruke det av forskjellige årsaker. Var uansett ikke tema. Samma om man kaster en blodig tampong aller bind i søpla uten å rulle den inn. Jenta mangler definitivt sosiale antenner? Har du snakket med henne.. 🤔

Anonymkode: 7509c...dd2

Det er to jenter som gjør det og vi har ikke gitt beskjed fordi de er så sjefete

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er snart 40 og bruker ikke tamponger eller menskopp. Bruker bind. Er det liksom rart?

Ellers så er jeg enig i at bind skal rulles sammen og pakkes inn, samme med tamponger for øvrig. Ekkelt for nestemann som åpner søppelkassa.

Anonymkode: 9d801...f29

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet

Kan du og han andre gutten spleise på en egen søppelkasse8?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

De er to griser, og det har ingenting med feminisme å gjøre. Dette burde de lært hjemme. Men skjønner at det ikke er så lett for to unge gutter å be dem om å endre denne oppførselen.... :( 

Anonymkode: 88d7a...b1d

• Liker 12
Skrevet
Svigermor skrev (Akkurat nå):

Kan du og han andre gutten spleise på en egen søppelkasse8?

Siden søppelkassen ikke er så stor og den blir fort full, så kjøpte jeg en søppelkasse til som jeg tenkte bare jeg kunne bruke, men så begynte jentene å slenge blodige tamponger og bind oppi den også og det ekleste er at det kom blod på utsiden og det tørket de ikke bort, og når han andre gutten kommenterte det så sa hun jenten bare; "Kan ikke du bare tørke det borte da?" Jeg mener ikke at damer skal skamme seg over mensen, men det bør gå an å vise litt hygiene iallfall. 

Ts

• Liker 11
Skrevet

Uff, husker da jeg delte bad med ei anna jente. Jeg legger alltid pose i søppelspannet og pakker inn bind. Men hu la åpna bind rett oppi spannet uten pose. Så blodige bind satt klistret fast til spannet. Jeg måtte alltid ta de ut og sette i pose. Turte ikke å si fra. Hu slutta og flyttet ut etter en liten stund uansett. 

Du får skrive en lapp!

Anonymkode: b31d0...8f7

• Nyttig 1
Skrevet

Siden søppelkassen ikke er så stor og den blir fort full, så kjøpte jeg en søppelkasse til som jeg tenkte bare jeg kunne bruke, men så begynte jentene å slenge blodige tamponger og bind oppi den også og det ekleste er at det kom blod på utsiden og det tørket de ikke bort, og når han andre gutten kommenterte det så sa hun jenten bare; "Kan ikke du bare tørke det borte da?" Jeg mener ikke at damer skal skamme seg over mensen, men det bør gå an å vise litt hygiene iallfall. 

Ts

For noen griser. Da synes jeg du bare skal slutte å bruke den søppelkassa og heller ta med søpla til kjøkkenet og kaste den der.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts

Dette er ikke greit! Her synes jeg at du og kompisen din skal sette dere ned med jentene og gi beskjed om at dette ikke er akseptabelt. Jeg skjønner det er ubehagelig, men de kan ikke holde på slik, feminister eller ei. Det er dem som burde bli pinlig berørte av å få beskjed. Dere kan si til dem at dere opplever det som respektløst og uhygienisk å ikke pakke bind/tamponger inn i papir før de kastes og at det grises med blod uten å ordne opp etter seg. Er de like grisete på kjøkkenet? Rydder og vasker dem etter deres rot og gris? Hadde de likt å vaske opp deres sædflekker på toalettet eller i dusjen, f.eks (om dere, mot formodning, griste med dette i fellesområder)? 

Jeg er 40 år, og bor sammen med 3 gutter/menn, jeg tar meg alltid av søppelet på badet når jeg har mensen, og pakker selvsagt inn bindene mine før jeg stapper dem godt ned i søppelbøtten. Dette gjør jeg selvsagt på alle steder jeg ferdes, og det er normal og høflig oppførsel. 

Anonymkode: dedf9...d2e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du vet vel at ikke alle kan bruke tamponger og menskopp?!

Anonymkode: f15f1...7ab

Jeg ble bare litt overrasket. Har skiftet mellom tampong og menskopp i 20 år nå. Og hver gang venninner spør om jeg har noe fordi ting har kommet brått på dem så er det tampong, aldri bind. 

Så jeg trodde faktisk bind knapt var i bruk lenger, med unntak av etter fødsel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble bare litt overrasket. Har skiftet mellom tampong og menskopp i 20 år nå. Og hver gang venninner spør om jeg har noe fordi ting har kommet brått på dem så er det tampong, aldri bind. 

Tror det er en god del som bruker bind. Jeg bruker bind ca 3 dager av mensen da blødningene er så tunge at jeg kan blø gjennom en tampong på under en time. Det blir både stress og fare for sårhet å skulle bytte i 45 min intervaller. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kutt dere på fingeren og legg igjen blodige merker på vask etc. Når jentene spør, sier dere bare "kan du ikke bare tørke det vekk da? Det er jo bare blod." 

Anonymkode: 4a61a...732

• Nyttig 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er to jenter som gjør det og vi har ikke gitt beskjed fordi de er så sjefete

Ts

Da får dere bare leve med det :ler: 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Trodde du alle hyllemeterne med bind på butikken er til pynt fordi de synes fargene er så klare og fine?

Anonymkode: 56be7...e2e

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...