Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 22 (21+6) og kjenner ikke noen tegn til liv i magen enda.

Dere andre med morkake foran: Når kjente dere liv? Hva sa deres jordmor om når man bør kjenne liv med morkake foran?

Kjenner jeg begynner bli stressa

Anonymkode: a260a...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde morkaken foran i mitt andre svangerskap, kjente liv i uke 17 ish, men ikke like hyppig og tydelig som med førstemann. Vil tro det er like store variasjoner der som ellers. 

Anonymkode: cf447...5ec

Skrevet

Rundt uke 24-25.

Anonymkode: b621e...354

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 14, men dog bare hvis jeg lå på siden, og ikke hver dag før rundt uke 20. 

Men skal sies at jeg var annengangs den gangen jeg hadde morkaka foran, vil tro det er vanskeligere å kjenne noe for de som er førstegangs. 

Og utifra termingruppa mi på Facebook: normalen er stooor!

Anonymkode: 4651c...d8c

• Liker 1
Skrevet

Begynte knapt å kjenne noe i uke 18 (men mulig det bare var luft), men ikke regelmessig før en del senere. Dette var tredjemann, og det var betydelig forskjell fra de to andre der morkaken var bak. 

Anonymkode: 51ef4...5ac

Skrevet

Uke 20 med første, uke 14 med andre. Morkaka foran med begge. Men andre er mye, mye mer aktiv og beveger seg mye mer. 

Anonymkode: d023d...6fc

Skrevet

På ordinær ultralyd fikk vi beskjed om at jeg kanskje ikke kom til å kjenne liv før rundt uke 25. Jeg begynte å kjenne skikkelige spark (ikke bare bobling) rett etter ordinær ultralyd, så i uke 18-19. Fikk kommentar på at han var utrolig sterk på sykehuset etter fødselen, så kanskje det har en sammenheng med at jeg kjente det såpss tidlig til å ha foranliggende morkake?

Ville uansett ikke uroet meg om jeg var deg TS, det er helt normalt 😊 Men om du går rundt og er veldig bekymret og stressa, så ringer du heller jordmor en gang for mye enn en gang for lite. Stress er ikke bra for verken deg eller babyen ❤️

Anonymkode: ca28b...a6b

Skrevet

Kjente liv rundt uke 20-22 mener jeg å huske. Kunne ikke forstå hvorfor venninna mi kjente liv hver eneste dag mens jeg ikke kjente noe som helst. Men når det begynte begynte det til gangs. 

Anonymkode: bfcac...41b

Skrevet

Kjente aldri spark... men etterhvert kjente jeg når han rørte seg rundt omkring. Kanskje rundt uke 24 :) husker ikke helt, men det var lenge etter OUL 😆

Anonymkode: d00bc...23a

Skrevet

Begynte å kjenne liv rundt uke 16-17, men jordmor sa det var veldig vanlig å ikke kjenne liv før rundt uke 25. :) 

Anonymkode: 69a72...d81

Skrevet

Rundt uke 22, morkake foran med begge 😜 

Anonymkode: ba023...c20

Skrevet

Kjende bobler av og til etter OUL, men tydelege bevegelser/spark frå ca veke 24, veke 25 kunne ein kjenne det utenpå magen :) mykje variasjonar!

Skrevet

Rundt uke 20-23, tror det har vært ganske likt med alle 3 graviditetene. Kjente kanskje litt tidligere med nr 1 men da var jeg sykt opptatt av å kjenne etter hele tiden. 

Skrevet

Hadde morkaken foran med begge. Første ca uke 18/19, andre ikke sikkert før uke 24. Kjente noe små antydninger bare, men så plutselig en dag så kjente eg mye og tydelig, hver dag. Mye som er normalt 😊

Anonymkode: 53f44...9d8

Gjest Chicchi
Skrevet

Jeg hadde morkake foran og kjente ikke ordentlig liv før uke 25. Jeg er sikker på at jeg kjente noen små dunk veldig tidlig (uke 16), men sånn ordentlig liv kom i uke 25. Jenta som kom ut var ekstremt sterk i beina og favoritthobbyen hennes er å sparke :P Kanskje du har en litt roligere baby som ligger og chiller. Og er du nervøs, bør du ha lav terskel for å komme inn på en sjekk :)

Skrevet

Med førstemann kjente jeg ikke liv før jeg nærmet meg uke 24, så jeg var trolig 23+5 eller noe sånt.

Anonymkode: 1b3e8...7c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...