Gå til innhold

Selverklærte healere/alt.behandlere vil at andre skal ha det vondt! Skjønner dere ikke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei tidligere venninne på Instagram. Hun har blitt selverklært healer og det lyser langt vei at hun egentlig vil at andre skal ha det vondt. Sånn som de fleste sånne alt.behandlere. 
Jeg ser det på måten hun uttrykker seg. 

Og hvem f betaler 500 for fjernhealing? Jeg også kunne tenkt meg å tjene slike lettjente penger. Jeg kan bare skrive på profilen min at «jeg kan gjøre fjernhealing på deg i kveld, 500kr». Og så gjør man såklart ingenting ;) 

Tror folk virkelig på dette? At en tilfeldig person over nett bare kan heale deg? 

Hun livnærer seg på folks smerte. Hun spiller på følelsene til de som tror på sånt. Jeg kjenner flere som har blitt frelst i den alternative verden, og de leter alltid etter noe å ha det vondt for, underbevisst… 

Anonymkode: c03d6...060

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mange av de har et genuint ønske om å hjelpe og en overbevisning om at de kan hjelpe også. Men om de var evner til å faktisk hjelpe er en annen sak…

Jeg tror ikke, som du sier, at de vil at folk skal ha det vondt. 

Anonymkode: 81623...6b8

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror mange av de har et genuint ønske om å hjelpe og en overbevisning om at de kan hjelpe også. Men om de var evner til å faktisk hjelpe er en annen sak…

Jeg tror ikke, som du sier, at de vil at folk skal ha det vondt. 

Anonymkode: 81623...6b8

De trenger det for å tjene disse pengene. 

• Liker 1
Skrevet

Tror du har en litt feil og overforenklet syn på både behandlere og de som søker hjelp. Drittsekker finnes i alle yrker, men de som utdanner seg til behandlere gjør det ofte fordi de vil hjelpe mennesker. Og det er veldig få som leter etter noe å ha det vondt for også, om de finnes i det hele tatt.

Anonymkode: 8b2c7...5a1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

500,- er ikke mye i den bransjen. Samiske sjamaner kan ta over dobbelt så mye.

Enten man tror på healing eller ikke, så har jeg aldri hørt om at de faktisk ønsker andre noe vondt.

En mulig unntak kan være slike pinsevenner som Svein Magne Pedersen, som mener at om healingen hans ikke funker er det fordi den syke ikke tror nok på Jesus. De dømmer folk til en viss plass som «forklaring» på sviktende evner.

Jeg kjenner også alternative. Ingen av dem ville brukt ordet «frelst» om seg selv, og ingen leter etter noe å ha det vondt for. Du sier de gjør det ubevisst. Kanskje det er du som ubevisst tror alt mulig om dem fordi du har negative følelser knyttet til alt alternativt.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

For en merkelig tolkning. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2023 den 12.49):

Jeg har ei tidligere venninne på Instagram. Hun har blitt selverklært healer og det lyser langt vei at hun egentlig vil at andre skal ha det vondt. Sånn som de fleste sånne alt.behandlere. 
Jeg ser det på måten hun uttrykker seg. 

Hvordan lyser det lang vei?

Anonymkode: bd129...b6d

• Liker 1
Skrevet

Ofte er de som er veldig opptatt med å hjelpe og fikse andre dem som egentlig burde rettet energien innover og hjulpet seg selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
ESFP skrev (17 timer siden):

Ofte er de som er veldig opptatt med å hjelpe og fikse andre dem som egentlig burde rettet energien innover og hjulpet seg selv. 

Ha ha? Så de som er leger, psykologer, sykepleiere, vernepleiere osv burde egentlig bare droppe jobben og hjelpe seg selv? 

Skrevet

Kvakksalveri er dessverre stor business i Norge. Betalingsvilligheten er høy blant desperate folk med smerter, utmattelse, uhelbredelige tilstander osv. Noen ganger kan troen på hjelp gjøre dem godt, men utover det er kvakksalveri bare tull og fanteri selvfølgelig, der pasientene blir utnyttet på det groveste. 

Innimellom spiller kvakksalverne på placeboeffekt, kanskje særlig i større etablerte kvakksalverinettverk, men det er faktisk uetisk sett i et medisinsk perspektiv. Likevel får de operere fritt i et alternativt marked. Mange av disse kvakksalverne oppfører seg som en sekt. Og da organisert seg og kjører knallhard lobbyvirksomhet og kampanjer. F.eks Lightning Process. Som ikke bare bedriver kvakksalveri "profesjonelt", men i tillegg har ålet seg igjennom helsesystemet og NAV, og har endt opp med å få en plass rundt "pasientbehandling". Alt Lightning Process-samfunnet instruerer sine kunder til er å hoppe på et ark og rope STOPP til symptomer og plager i 12 timer for 20 000,-. Altså... skulle vært forbudt. 

Hovedproblemet er at pasienter ikke får den hjelpen, støtten og oppfølgningen de trenger gjennom helsevesenet, og at alternativmarkedet er "fritt villt" for alle. Så da vokser det stadig opp selverklærte healere, sekter og andre som er ute etter pengene til folk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ha ha? Så de som er leger, psykologer, sykepleiere, vernepleiere osv burde egentlig bare droppe jobben og hjelpe seg selv? 

Nei, jeg sa ingenting om at de burde kutte ut jobben.

Skrevet

Det er så "morsomt" når noen kjenner en person som er slik, og dermed drar alle over en kam.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...