Gå til innhold

Apotekene får ikke inn adhd medisinen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med hjernetåke og sliter da apotekene ikke har greid å fått inn medisinen min. Det er visst problemer med levering av medisinen. Er vanskelig å fungere i hverdagen uten.. Stakkars de som trenger medisin for å overleve, jeg blir bare litt zombie heldigvis. Noen som vet om dette og hva som har skjedd?

Anonymkode: 8f848...04b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du sjekke ulike apotek og se om noen i nærheten har den inne? Vet det er leveringsproblemer med mange medisiner, men man kan være heldig å finne apotek som har inne.

Anonymkode: 84c20...dc0

Skrevet

Sjekk nettapoteker :)

Skrevet
Jodaneida skrev (2 minutter siden):

Sjekk nettapoteker :)

jeg har bestilt på nettapotek nå, men de har heller ikke medisinen inne. hmm.. finnes det mange forskjellige nettapotek? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

jeg har bestilt på nettapotek nå, men de har heller ikke medisinen inne. hmm.. finnes det mange forskjellige nettapotek? 

Ja det gjør det

Skrevet

Er det leveringsproblemer så er det leveringsproblemer til alle apotek

Anonymkode: a1562...939

Skrevet

apotek 1 har gratis frakt

Skrevet

Har du sjekket forskjellige apotek? Her i byen er det tre forskjellige apotek-kjeder, og flere apotek innen hver kjede. I tillegg finnes det jo flere apotek på nett med hjemlevering. 

Anonymkode: a984d...65b

Skrevet

Hvilken er det? Står ikke noe på legemiddelverket om mangel på noen av de kjente adhd-medisinene

Anonymkode: db01e...af0

Skrevet

Fikk tak i medisinen på boots apotek, og har bestilt. Den skal komme på dagen så det løste seg. 

• Liker 1
Skrevet

Hvilke meds bruker du?

Anonymkode: 8256d...afd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2023 den 16.31):

Er det leveringsproblemer så er det leveringsproblemer til alle apotek

Anonymkode: a1562...939

Ja, men alle trengrr ikke være utsolgt

Anonymkode: b2e70...d6a

Skrevet

Regner med det er aduvaz du sikter til, da jeg opplevde det selv nylig. Den var forventet å komme tilbake mellom uke 7 og 9 i følge de apotekene jeg snakket med, var heldig og fikk siste pakken i et apotek 1 time unna meg. Det lokale apoteket tok ut resepten på bestilling slik at jeg fikk reservert når den kom inn igjen og fikk melding på fredag om at de var klare til henting, så anbefaler deg å gjøre det samme :) da får du i det minste beskjed når den er tilbake :)

Anonymkode: 7d071...09d

Skrevet

Snakk med de på apoteket, eller snakk med legen din. Får du ikke tak i medisinen din og du er helt tom, finnes det alltid alternativer. Feks. Aduvanz, som det nå er kortvarig mangel på (kom på lager i går), er det samme som elvanse, men apoteket kan ikke bytte uten å snakke med legen. Ved langvarige mangelsituasjoner tillater Legemiddelverket at apoteket bytter til alternativ vare uten godkjenning fra lege. 

Altså dagens lesson: snakk med og søk hjelp hos fagfolk, forklar situasjonen og ikke gå ut helt tomhendt. Nettapotek hjelper deg ikke i slike situasjoner. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...