AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Heisann! Hadde to spørsmål går det fint å spise fårepølse på skive dersom den har vært i ovnen? ( osteskive) 🙈😅 savner det virkelig 🙈 Er nå i uke 10, å lurte på kortid det er vanlig å begynne å bruke bilbelte for gravide? Anonymkode: 1fa32...ea0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Om den har vært over 75 grader i 5(?) minutter ja. Og da snakker vi temperatur på pølsebiten ikke ovnen. Bilbelte fra du trenger. Har hatt to svangerskap uten behov for belte og et hvor jeg trengte. Det er helt avhengig av hvordan beltet ligger på deg Anonymkode: 08822...97f
Papierschere Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Du kan fint spise spekemat om den er varmebehandlet, som i stekeovn, ja husk at det også finnes egen salami for gravide, som er kokt. Grilstad fersk salami. Smaker ikke helt det samme som vanlig salami, men et veldig godt alternativ De fleste bruker nok ikke bilbelte for gravide, da det ikke er nødvendig for alle. Jeg har ikke brukt det i noen av mine svangerskap. Det som er viktig er at beltet ligger over hoftene, og ikke over magen. Men hvis beltet har en tendens til å trekke opp på magen kan du gjerne prøve belte for gravide for å se om det holder det bedre på plass masse lykke til videre i graviditeten ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Bilbelte for gravide er KUN for komfort, så det bruker du når du ønsker. Det har absolutt null sikkerhetsfunksjon. Anonymkode: 19c72...85c
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Du kan spise varmet spekemat ja. Bilbelte for gravide har ingen sikkerhetsfunksjon og er ikke noe du trenger å skaffe deg. Anonymkode: 6dfcb...692
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 Grunnen til at du ikke skal spise spekemat er at kjøttet ikke har vært varmebehandlet. Så snart du har gjort det, kan du spise det trygt. Det gjelder både fårepølse, salami, fenalår, osv. Alt kjøtt som er skikkelig varmebehandlet, kan du trygt spise. Du trenger ikke bilbelte for gravide. Anonymkode: b7577...d74
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Varmebehandlet kjøtt er greit ja jeg brukte aldri bilbelte for gravide Anonymkode: 1f1b7...990
Anonym6789 Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Jeg steker fårepølse på stekepannen, det er skikkelig godt 🤩🤩
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Tusen takk for alle svar!! da gleder eg meg til osteskive 🙈 har bilbelte for gravide etter tidligere svangerskap, men husker svært lite fra når eg gikk gravid. Å dette svangerskapet kom som et sjokk🙈 Anonymkode: 1fa32...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå